וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון השיטפון: המדריך שקיבל את ההחלטה לצאת לטיול יואשם בהריגה

לאחר יותר משבועיים של חקירת האסון בערבה שבו נהרגו עשרה תלמידים, הגישה המשטרה את מסקנותיה והמליצה להעמיד לדין את מנהל המכינה בגין גרימת מוות ברשלנות ואת המדריך על הריגה. הוריי נערה שנספתה: אחריות המנהל גבוהה מזו של המדריך, הוא האשם

אתר רשמי

המשטרה המליצה היום (ראשון) לפרקליטות להעמיד לדין את המדריך אביב ברדיצ'ב שהוביל את הטיול של מכינת "בני ציון" בנחל צפית בגין הריגה, ואת מנהל המכינה יובל כהאן בגין בגרימת מוות ברשלנות. נגד מדריכה נוספת טרם התקבלה החלטה. מהחקירה עולה כי התוואי המקורי של הטיול שבו נהרגו לפני יותר משבועיים עשרה בני נוער בשיטפון היה נחל צאלים, אך עקב החשש משיטפונות החליטו המנהלים והמדריכים לשנות את המסלול ולנו בעין תמר. בבוקר הוחלט לטייל בשני נחלים: נחל צפית ונחל תמר. חצי שעה לאחר תחילת הטיול השיטפון תפס אתהקבוצה בערוץ הנחל ללא יכולת להימלט.

צוות החקירה פוצל כך ששני צוותים ירדו לשטח ואחד יצא למכון לרפואה משפטית באבו כביר. המדריך והמנהל שוחררו, הם נחקרו כמה פעמים, ואף עומתו. צוותי החקירה גם גבו הודאות מאחראי על המכינות במשרד החינוך והביטחון, ועשו סיור בשטח כדי להבין את מסלול הטיול.

מחקירת המשטרה עולה כי המדריך היה בשטח וקיבל את ההחלטות, לדברי צוות החקירה "הוא קיבל החלטה שגויה, היה לו קשר עם אנשי השירות המטאורולוגי והוא קיבל מהם הודעה לפיה אסור לטייל במקום". לדברי החוקרים, "הם ירדו לנחל והרגישו שירד גשם, המדריכה הנוספת הזהירה אותם שלא ירדו למקום. יובל כהאן ידע לאן הם עוברים ואמר שהוא סומך על הגורמים בשטח. הוא לא עשה שום דבר בנידון. יובל ידע על מזג האוויר בשטח".

עוד בוואלה! NEWS:
"תומכים וכואבים יחד": אלפים התכנסו לזכר הרוגי האסון בערבה
לפני צעדת הענק: מנהיגי חמאס יצאו לביקור בזק בקהיר
הרשויות המקומיות נגד פיקוח מחירי הקייטנות: "חשש לשוחד בחירות"

המדריך, אביב ברדיצ'ב והמדריכה שנחקרו לאחר אסון השיטפון. --, מערכת וואלה! NEWS
המלצה להעמיד לדין בגין הריגה. ברדיצ'ב והמדריכה הנוספת/מערכת וואלה! NEWS, --

יעל, שבתה רומי כהן, נספתה באסון התייחסה להחלטה להמליץ על כתב אישום בגין הריגה נגד המדריך. בשיחה עם וואלה! NEWS מפנה יעל אצבע מאשימה כלפי יובל כהאן, מנהל המכינה המתפטר. "היו לו אין ספור הזדמנויות לעצור את הטיול הזה והוא כמנהל החליט להוציא אותו בניגוד לכל המתנגדים, כולל ילדים שלא רצו לצאת ואמרו במפורש להוריהם שהם 'אולי לא יחזרו', איך יכול להיות שמנהל אחראי פחות ממדריך! מי מחליט על מי? מי מקבל החלטות? מנהל או מדריך?" עוד אמרה יעל על מנהל המכינה כי "אם איפשרת במצב כל כך רגיש למדריך להחליט משהו בלי לדעת על כך אתה אחראי. אתה הרגת".

הוריה של גלי בללי מגבעתיים התייחחסו גם כן החלטה בנוגע למדריך. "לא שותפנו במהלך החקירה ולא גבו מאיתנו עדות עד רגע זה. לדעתנו מנהל המכינה הוא הנושא העיקרי באחריות למחדל ולא ייתכן שאשמתו פחותה מזו של המדריך".

עוד באותו נושא

חקירת אנשי המכינה: "רצו לחשל את החניכים - בלי להתחשב בסיכון"

לכתבה המלאה

לאחר האסון נעצרו כהאן וברדיצ'ב ושוחררו לאחר כמה ימים. השניים שוחררו בתנאים מגבילים, בהם מעצר בית למשך חמישה ימים וכן איסור על כניסה למשרדי המכינה ויצירת קשר עם גורמים הקשורים לחקירה במשך עשרה ימים. מוקדם יותר הסכימו הפרקליטות והמשטרה לשנות את העבירה המיוחסת לברדיצ'ב מגרימת מוות ברשלנות להריגה.

לפני כשבועיים פשטו חוקרי המשטרה על משרדי המכינה בתל אביב והחרימו מסמכים הקשורים לטיול. מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא אף הודיע כי משרדו יקים צוות משולב לבחינת נסיבות האסון שהוביל למותם של בני הנוער. על פי הודעת המבקר הצוות יכלול את אנשי חטיבת הביקורת על מערכת הביטחון לצד נציגים מהחטיבה לביקורת חברה ורווחה - שני גופים במשרדו האמונים על הפיקוח על משרדי הביטחון והחינוך, בהתאמה.

אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים. חדשות MivzakLive, מערכת וואלה! NEWS
כוחות ההצלה באסון בערבה/מערכת וואלה! NEWS, חדשות MivzakLive

גורם במשטרה אמר לוואלה! NEWS כי "מהעדויות שנאספו עד עתה מצטיירת תמונה לפיה הם פעלו עד הקצה. הם התייחסו לטיול כדרך לחישול החניכים, ולא נתנו מספיק התייחסות לרמת הסכנה שבה הם מעמידים את החניכים".

בני הנוער שנהרגו באסון הם אלה אור ממעלה אדומים, יעל סדן מירושלים, עדי רענן ממכמורת, צור אלפי ממזכרת בתיה, מעיין ברהום מירושלים, רומי כהן ממושב מאור, גלי בללי מגבעתיים, שני שמיר משהם, אילן בר שלום מראשון לציון ואגם לוי ממושב חירות.

(עדכון ראשון 14:35)

אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה/מערכת וואלה! NEWS, --
הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר 10 ההרוגים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר הנספים/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully