וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תומכים וכואבים יחד": אלפים התכנסו לזכר הרוגי האסון בערבה

בני נוער רבים ואנשי המכינות הקדם צבאיות מרחבי הארץ הגיעו לכיכר רבין בתל אביב כדי להתייחד עם זכרם של בני הנוער שנהרגו באסון בערבה. במקביל, משרדי החינוך והביטחון הודיעו על הקמת ועדה מיוחדת שתבחן את נושא פעילויות החוץ של המכינות

צילום: אבי כהן

יומיים לאחר האסון בערבה, במהלכו נהרגו עשרה בני נוער בשיטפון בנחל צפית, הערב (שבת) הגיעו אלפים לאירוע התייחדות עם זכרם בכיכר רבין שבתל אביב. באירוע, אליו הגיעו חניכי מכינות קדם צבאיות, בהם גם חניכי מכינת "בני ציון" אליה השתייכו ההרוגים, בני שירות לאומי ואזרחים רבים, הודלקו נרות לזכרם של חניכי מכינת בני ציון מתל אביב שנהרגו בשיטפון.

מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות דני זמיר הגיע לעצרת, ואמר כי "כולנו כואבים בכאב גדול יחד עם כל עם ישראל את מותם של עשרת הצעירים והצעירות, שהיו ממיטב בנינו ובנותינו ומצאו את מותם באסון שפקד אותנו שלשום. אלו הם ימים קשים מנשוא ואנו מחבקים את המשפחות אשר איבדו את יקיריהם ומשתתפים בכאבם".

אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה/מערכת וואלה! NEWS, --

"אין ספק כי מדובר באסון קשה שיש ללמוד את פרטיו, אנו מבקשים לתת לגורמים המוסמכים לבצע את כל החקירות הנדרשות על מנת לקבל את המסקנות המתבקשות אשר יבטיחו כי טרגדיה קשה שכזו לא תחזור עוד לעולם", אמר זמיר.

שיר, חניכה במכינת נחשון בשדרות, אמרה כי "זה אסון נורא, אבל באנו לפי כדי להראות שלמרות זאת, זה לא ימנע מאף אחד להגיע למכינה קדם צבאית. אני יודעת שכל ראשי המכינות הם אנשים מאוד אחראיים". איתן ממכינת פארן בערבה סיפר כי היה לו חבר שניצל מהאסון. על הלימודים במכינה הקדם צבאית אמר כי "זה מפתח אותך מבחינה אישית, אתה נכנס לצבא יותר בוגר ויותר אחראי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר 10 ההרוגים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. אבי כהן
מדליקים נרות לזכר הנספים/אבי כהן

הקריאות להגיע לכיכר שותפו במהלך סוף השבוע ברשתות החברתיות, בין השאר על ידי חניכים במכינות הקדם צבאיות ברחבי הארץ. "ניפגש בכיכר כדי להגיע ולכאוב יחד", נכתב באחד מעמודי האירוע שנפתחו. "ברגעים קשים אלה, מתגלה הרוח הגדולה של עם ישראל", נכתב בהודעה אחרת. "האחדות האחווה והרעות שלעתים חבויים בנו יודעים לפרוץ ברגע האמת ובמלוא עוצמתם. נתייצב כתף אל כתף עם חניכי ובוגרי מכינות מכל הארץ כדי לתמוך ולכאוב יחדיו". אירוע במתכונת דומה מתקיים גם בכיכר ציון שבירושלים.

בני הנוער שנהרגו באסון הם אלה אור ממעלה אדומים, יעל סדן מירושלים, עדי רענן ממכמורת, צור אלפי ממזכרת בתיה, מעיין ברהום מירושלים, רומי כהן ממושב מאור, גלי בללי מגבעתיים, שני שמיר משהם, אילן בר שלום מראשון לציון ואגם לוי ממושב חירות.

הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר 10 ההרוגים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
העצרת בכיכר רבין, הערב/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה
חילוץ תלמידים שנתקעו בשיטפון בנחל בדרום, 25 באפריל 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
פעולות האיתור בנחל צפית/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

הערב הודיעו משרד החינוך, משרד הביטחון ומועצת המכינות הקדם צבאיות כי תוקם ועדה להסדרת פעילויות החוץ של המכינות, זאת בעקבות האסון. בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, ובה ישתתפו נציגי משרד הביטחון ומועצת המכינות הקדם צבאיות. הוועדה תבחן מיסודם של נהלים ופיקוח בנושא, בדגש על טיולים ברחבי הארץ, כדי שאלה יתקיימו באופן מסודר ובטוח.

"למכינות הקדם צבאיות חשיבות ערכית וחינוכית ראשונה במעלה ויש לפעול לשמירה על פעילותן", צוין בהודעת המשרדים. "מאז נוסדו לפני 25 שנים, הן מהוות אבן שואבת לפעילות ציונית, יהודית ודמוקרטית בקרב הדור הצעיר, מחזקות את אהבת הארץ ומטפחות את העתודה של הפיקוד הצבאי ושל המנהיגות בישראל".

(עדכון ראשון 20:13)

הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר 10 ההרוגים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
העצרת בכיכר רבין/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה
הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר 10 ההרוגים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
העצרת בכיכר רבין, הערב/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה
הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר 10 ההרוגים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
העצרת בכיכר רבין, הערב/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה
ירושלים כיכר ציון עכשיו לזכר הנספים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. ישראל .מ קבוצת החדשות, מערכת וואלה! NEWS
אירוע לזכר ההרוגים התקיים גם בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, ישראל .מ קבוצת החדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully