וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת אנשי המכינה: "רצו לחשל את החניכים - בלי להתחשב בסיכון"

30.4.2018 / 12:13

מנהל המכינה הקדם צבאית והמדריך העצורים בחשד לגרימת מוות ברשלנית יעומתו על גרסאותיהם בחקירה. במקביל, איתרה המשטרה שני אנשים שהמנהל והמדריך אמרו כי אישרו את מסלול הטיול - וגבו מהם עדות שסתרה את גרסת בכירי המכינה

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

ראש המכינה הקדם צבאית "בני ציון" בתל אביב, יובל כהאן, והמדריך אביב ברדיצ'ב, שנעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות בהוצאת טיול הגיבוש לנחל צפית בו נהרגו עשרה בני נוער, ייחקרו במהלך היום (שני) במטה משטרת המחוז הדרומי. המשטרה איתרה שני אנשים שהשניים אמרו כי אישרו את מסלול הטיול - האחד חזאי בחיל האוויר והשני איש יחידת חילוץ. השניים העידו, וסתרו את גרסת בכירי המכינה.

בנוסף, במשטרה צפויים לעמת בין המדריך למנהל, בשל הבדל גרסאות שמסרו על מי מהם נושא באחריות על היציאה לטיול. גורם במשטרה אמר לוואלה! NEWS כי "מהעדויות שנאספו עד עתה מצטיירת תמונה לפיה הם פעלו עד הקצה. הם התייחסו לטיול כדרך לחישול החניכים, ולא נתנו מספיק התייחסות לרמת הסכנה שבה הם מעמידים את החניכים".

עוד בוואלה! NEWS:
"תומכים וכואבים יחד": אלפים התכנסו לזכר הרוגי האסון בערבה
אסון בערבה: תשעה נערים ונערות נהרגו בשיטפונות בנחל צפית
10 הרוגים באסון בנחל צפית: אותרה ללא רוח חיים הנעדרת האחרונה

הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר 10 ההרוגים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
עצרת לזכר ההרוגים באסון/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

אתמול הורה מבקר המדינה יוסף שפירא לאנשי משרדו להיערך לביקורת מערכתית בעקבות אסון השיטפון.

את הביקורת יבצע צוות משולב מהחטיבה לביקורת מערכת הביטחון - המופקדת בין השאר על משרד הביטחון, ומהחטיבה לביקורת חברה ורווחה - המופקדת על מערכת החינוך, וכן מהחטיבה לביקורת משרדי ממשלה ומוסדות שלטון - המופקדת בין השאר על המשרד לביטחון פנים וכל הגופים שכפופים לו. מלשכת המבקר אף נמסר כי בהתאם לצורך ישולבו בבדיקה עובדי ביקורת מיחידות נוספות במשרד המבקר.

החלטת המבקר באה בצל חקירות המשטרה בנוגע לאסון, והחלטת משרד החינוך והביטחון להקים ועדה שתבחן את נושא פעילות החוץ של המכינות הקדם צבאיות. במסגרת החקירה פשטו אתמול חוקרים על משרדי המכינה, והחרימו מסמכים וציוד נוסף

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה/מערכת וואלה! NEWS, --

לאחר מותם של עשרת בני הנוער, החליטו מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ומפקד המחוז הדרומי ניצב מוטי כהן על הקמת צוות חקירה, בראשו עומד קצין החקירות של המחוז הדרומי, ניצג משנה יוסי תורג'מן, הנחשב לאחר החוקרים המקצועיים המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully