וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עפיפוני תבערה ובלונים: שריפות בשדות סמוך לשלושה יישובים בעוטף עזה

7.5.2018 / 18:30

על פי החשד, הדליקות החלו בעקבות הצתה באמצעות בלוני הליום ועפיפוני תבערה שהושלכו משטח הרצועה אל השדות מעבר לגדר בקרבת כפר עזה, ניר עם ויער בארי. "אלפי דונמים נשרפו בשבוע האחרון, צריך לשים לזה סוף"

צילום: אלעד שניר - שער הנגב, עריכה: יוסי אלטר

שריפות קוצים פרצו הערב (שני) בשלושה מוקדים לאורך הגבול ברצועת עזה, בכפר עזה, בניר עם וביער בארי. ככל הנראה הגורמים לשריפות הם בלוני הליום ועפיפוני תבערה שנשאו עמם חומרים דליקים והועפו אל ישראל משטח הרצועה. צוותי כיבוי מתחנת נגב מערבי, בשיתוף צוותי כיבוי של קק"ל הוזעקו למקום על מנת להשתלט על הדליקות.

זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש בבלונים להצתת שדות בקרבת יישובי הנגב המערבי הסמוכים לגדר המערכת. למרות ניסיונות הצבא לסכל את שליחת הבלונים והעפיפונים לא נרשמת הצלחה מרובה עד כה. אלה מוצמדים לשקיות בנזין ואמצעי תבערה ונישאים על גבי הרוח כדי להצית שריפות עם נחיתתם על הקרקע. "כמובן שזה מטריד ומפריע וגם מסכן חיים, מדובר בטרור לכל עניין ודבר", אמר תושב באחד היישובים באזור. "אלפי דונמים נשרפו כאן בשבוע האחרון, מישהו צריך לשים לזה סוף".

לקריאה נוספת:
כחלון נפגש עם חקלאים: מי שיעיף עפיפון תבערה - דינו כמשגר פצצה
עפיפון תבערה מעזה הצית שריפה ביער בארי בסמוך לגדר המערכת
"מי שמזלזל בעפיפון - יקבל רחפן": כך מתמודד צה"ל עם צעצוע הנפץ

שריפה בניר עם  7 במאי 2018. אלעד שניר. שער הנגב, מערכת וואלה! NEWS
אחת השריפות בשער הנגב, היום/מערכת וואלה! NEWS, אלעד שניר. שער הנגב

אתמול אישר דובר צה"ל כי עמדת חמאס ששימשה להטסת עפיפוני תבערה לשטח ישראל הותקפה באמצעות כלי טיס בשבת בערב. זאת, בתגובה לשורת ניסיונות הצתה שאירעו במהלך סוף השבוע. ברשתות החברתיות הפלסטיניות הופצו סרטוני הדרכה לבניית עפיפונים באמצעות מצרכים ביתיים. תושבי הרצועה שהגיעו להפגנות יום שישי בקרבת הגדר בשבועות האחרונים הטיסו עפיפונים בחסות המהומות שנוצרו במקום וגרמו לא אחת לשריפות מעבר לגבול. ניסיונות ההצתה המשיכו גם בימים שבהם לא מתקיימות הפגנות ובמערכת הביטחון הביעו חשש כי בעתיד יהיו ניסיונות להטיס באמצעות עפיפונים גם מטעני חבלה.

בסיור ביישובי הנגב המערבי שערך אתמול שר האוצר משה כחלון הוא סקר את הנזקים שנגרמו לחקלאים בשל ההצתות, לצד נציגי מס רכוש, ואמר כי יפעל לקידום מתן פיצוי עבורם. "דינו של מי שמשגר עפיפון תבערה כמי ששיגר פצצה", הוסיף כחלון. "זה טרור לכל דבר". לדבריו, התושבים באזור הם "בקו הראשון של מדינת ישראל" ויש לחזק אותם.

ביום רביעי שעבר הוצתה שריפה ביער בארי, שהגורם לה היה עפיפון תבערה. כוחות כיבוי גדולים שהוזעקו למקום פעלו במשך כחמש שעות על מנת להשתלט על הלהבות. ח"כ חיים ילין (יש עתיד), המתגורר באזור, הזהיר אז כי "מי שזלזל בעבר באותם צינורות שהפכו לרקטות קיבל טילים. מי שיזלזל בעפיפונים יקבל בסוף רחפנים על יישובים קרובים לגדר".

עוד באותו נושא

צה"ל תקף לראשונה עמדת חמאס בתגובה לשליחת עפיפון תבערה לישראל

לכתבה המלאה
שריפה בניר עם  7 במאי 2018. אלעד שניר. שער הנגב, מערכת וואלה! NEWS
השדה שנשרף בקרבת כפר עזה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אלעד שניר. שער הנגב
עימותים בגבול רצועת עזה, ה-4 למאי 2018. רויטרס
פלסטינים נושאים עפיפוני תבערה בקרבת הגדר, בסוף השבוע/רויטרס
נזקי שריפות בדרום 6 במאי 2018. שי מכלוף
שדה שנשרף באזור גבול הרצועה, אתמול/שי מכלוף
עפיפוני תבערה שהגיעו מרצועת עזה גרמו לשריפת ענק ביער בארי. רחמים חלילי, מושבי הנגב., מערכת וואלה! NEWS
שרידי עפיפון תבערה שנמצאו ביער בארי, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, רחמים חלילי, מושבי הנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully