וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון נפגש עם חקלאים: מי שיעיף עפיפון תבערה - דינו כמשגר פצצה

שר האוצר סייר ביישובים הסמוכים לגדר המערכת בעזה וסקר את הנזקים שנגרמו בעקבות הצתת שדות באמצעות עפיפונים שחדרו מהרצועה. "אין סיבה שחקלאי שעמל לא יפוצה. יושבים פה אנשים בקו הראשון של מדינת ישראל ואנחנו צריכים לחזק אותם"

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

שר האוצר משה כחלון אמר היום (ראשון) במהלך סיור ביישובים הסמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה כי דינו של מי שמשגר עפיפון תבערה דינו כמי ששיגר פצצה וכינה את תופעת הצתת השדות בקרבת הגבול "טרור לכל דבר". כחלון הגיע לאזור יחד עם נציגי מס רכוש על מנת לאמוד מקרוב את הנזקים לחקלאים בעקבות הצתת שדות בשל חדירת עפיפונים מעזה לשטח ישראל, הנושאים עמם מתקני תבערה תוצרת ביתית.

"צה"ל מטפל בזה בצורה מצוינת ואנחנו מגבים אותו", הוסיף כחלון. "אנחנו רואים בחקלאים חלוצים אמיתיים ונמשיך לעמוד מאחוריהם בכל דבר". לדבריו, תופעת ההצתות מטרידה ובכוונתו לקדם את תשלום הפיצויים לחקלאים "במלואם ובמהירות הגדולה ביותר". עוד אמר שר האוצר כי "אין סיבה שחקלאי שעמל לא יפוצה. יושבים פה אנשים בקו הראשון של מדינת ישראל ואנחנו צריכים לחזק אותם".

לקריאה נוספת:
"מי שמזלזל בעפיפון - יקבל רחפן": כך מתמודד צה"ל עם צעצוע הנפץ
עפיפון תבערה מעזה הצית שריפה ביער בארי בסמוך לגדר המערכת

סיור שר האוצר משה כחלון, בעוטף עזה 6 באמי 2018. שי מכלוף
כחלון במהלך הסיור, היום/שי מכלוף

כחלון הוסיף כי צה"ל הצליח להשתלט על התופעה וכי משיחותיו עם קצינים בכירים אין לו ספק שזו תמוגר בקרוב. "החקלאים סובלים מטרור חקלאי שהוא פשיעה", הוסיף. "הקצנו 16 מיליון שקל לטפל בזה ואני בטוח שישתמשו נכון בכסף כדי למגר את התופעה". כחלון אף הביע הכרת תודה לחקלאים "שנמצאים פה כחלוצים, כמגן קו ראשון של מדינת ישראל". לדבריו, "אנחנו רואים שיש סכסוך פנימי בין רמאללה לעזה, שסגרה להם (לתושבי הרצועה, י.י.) את הברזים ומרעיבה אותם. הם רוצים לסבך אותנו בתקריות בינלאומיות, אנחנו נתגבר גם על זה".

עוד באותו נושא

צה"ל תקף לראשונה עמדת חמאס בתגובה לשליחת עפיפון תבערה לישראל

לכתבה המלאה
נזקי שריפות בדרום 6 במאי 2018. שי מכלוף
שדה שנפגע מהצתת עפיפון תבערה, היום/שי מכלוף

לסיור התלוו גם ראשי מועצות אזוריות באזור וכן מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור, שאמר כי הנזק המנטלי הנגרם מהצתת השדות גדול מזה הכספי. "החקלאים סובלים לא רק מטרור העפיפונים, אלא שהחקלאים סובלים מטרור חקלאי בכל רחבי הארץ ועלינו לטפל יחד איתך למיגור התופעה הזאת שרק הולכת ומחריפה", אמר צור. "הנזק שנגרם לחקלאים הוא נזק גדול כספית. אבל יותר מזה, הוא נזק גדול מוראלית. והחקלאים עוברים ימים לא קלים".

ראש מועצת אשכול גדי ירקוני אמר לכחלון כי יש להפסיק את ההפרדה בין יישובים באזור המקבלים מענקי תמיכה ממשלתיים לאלו שלא. "אנחנו קהילה אחת וחיים ביחד", אמר. ראש מועצת חוף אשקלון יאיר פרג'ון ניצל את הסיור כדי לבקש מכחלון למצוא פתרון למגורשי גוש קטיף המתגוררים ביישוב ניצן שבתחומי המועצה.

עימותים בגבול רצועת עזה, ה-4 למאי 2018. רויטרס
פלסטינים נושאים עפיפונים במהלך ההפגנה באזור הגדר, בסוף השבוע/רויטרס

יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני), אמר בתגובה לדברי כחלון כי "הפיצוי ממס רכוש עבור נזקי טרור או מלחמה הוא דבר חשוב וראוי ביותר, אך הוא אינו דבר חדש והוא ניתן על פי נהלים שקיימים זמן רב. שר האוצר צריך להשתתף במתן פיתרון מערכתי לחקלאים בכל רחבי הארץ שנותרים ללא ביטוח וקורסים אל מול הטרור החקלאי הגובר. להם אין פיצוי, אין ביטוח ואין תקווה - את זה יש לשנות בעזרת תקציב של 60 מיליון שקלים שיאפשר מתן ביטוח לחקלאים על ידי הקרן לנזקי טבע, שכבר ערוכה לכך".

מוקדם יותר היום הודיע דובר צה"ל כי אמש תקף כלי טיס עמדה של חמאס בצפון רצועת עזה ששימשה להטסת עפיפוני תבערה אל שטח ישראל. במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של התגברות השימוש באמצעי הפרימיטיבי על מנת להצית שדות ואף לפגוע ביישובים בשטח ישראל.

ברשתות החברתיות הפלסטיניות הופצו בשבועות האחרונים סרטוני הדרכה המסבירים כיצד להכין מחומרים ביתיים עפיפונים הנושאים חומרי תבערה. בשבוע שעבר הוצתה דליקה נרחבת ביער בארי שבתחומי מועצת אשכול בשל נחיתת עפיפון מסוג זה. כוחות כיבוי גדולים פעלו במשך כחמש שעות להשתלטות על הלהבות במקום.

(עדכון ראשון: 13:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully