וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עפיפון תבערה מעזה הצית שריפה ביער בארי בסמוך לגדר המערכת

2.5.2018 / 21:56

בתום כחמש שעות השתלטו עשרה צוותי כיבוי על הלהבות, שהתפשטו בתחומי היער. תופעת עפיפוני התבערה העלתה חשש מפגיעה בתשתיות ביטחון באזור הגדר. "מי שמזלזל בעפיפון יקבל רחפנים ביישובים"

צילום: רפי בביאן ואמיר בוחבוט, עריכה: ניב מעוז

עשרה צוותי כיבוי פעלו היום (רביעי) במשך כחמש שעות להשתלטות על שריפה שפרצה ביער בארי שבסמוך לגבול רצועת עזה. בפעולות הכיבוי לקח חלק גם צוות דחפור צבאי. הגורם לשריפה היה עפיפון תבערה שהגיע מכיוון עזה. הדליקה החלה בסמוך לשעה 15:00 בצהריים, אך הצוותים לא הצליחו להשתלט על האש שהוסיפה להתפשט למוקדים נוספים בשטח היער, עד לשעה 20:00 בערב.

בנציבות הכיבוי וההצלה הזהירו היום מפני רוחות עזות ומזג אוויר שרבי העלולים לגרום להתפשטות דליקות ברחבי הארץ. בעקבות זאת פורסמו הנחיות להגבלת מדורות ל"ג בעומר ובכמה רשויות מקומיות ברחבי הארץ נקראו התושבים להימנע מהדלקת מדורות. בשירות המטאורולוגי כינו את תנאי מזג האוויר הנוכחיים "מהגרועים ביותר האפשריים מבחינת מניעת שריפות". זאת, לצד היובש השורר בחוץ והימים הארוכים שחלפו מאז הגשם האחרון שירד באזור.

לקריאה נוספת:
בפעם השביעית השבוע: עפיפון מהרצועה הצית אש בשדה חיטה בעוטף עזה

השריפה בשדות חברת מושבי הנגב (המשותפת ליישובי המועצות מרחבים ושדות נגב).. רפי בביאן, מערכת וואלה! NEWS
השריפה באזור יער בארי, היום/מערכת וואלה! NEWS, רפי בביאן

בשבועות האחרונים אירעו דליקות רבות בשדות הסמוכים לגבול הרצועה, בעקבות הבערתם באמצעות עפיפונים. בשבוע שעבר התריע ח"כ חיים ילין (יש עתיד) המתגורר בקיבוץ בארי כי התופעה "צריכה להדליק נורה אדומה" וכי "מי שזלזל בעבר באותם צינורות שהפכו לרקטות קיבל טילים. מי שיזלזל בעפיפונים יקבל בסוף רחפנים על יישובים קרובים לגדר".


ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) מסרה כי דרשה לקיים דיון דחוף בוועדת חוץ וביטחון שבה היא חברה בנושא תופעת עפיפוני התבערה. "טרור העפיפונים העביר אותנו לעולם חדש של פעילות עוינת", מסרה. "אנחנו יודעים היטב מי נמצא בצד השני של העפיפון ומוטב להם לדעת שלא נמשיך להחריש נוכח השריפות הקשות והמסוכנות הללו".

עוד באותו נושא

"מי שמזלזל בעפיפון - יקבל רחפן": כך מתמודד צה"ל עם צעצוע הנפץ

לכתבה המלאה
עפיפוני תבערה שהגיעו מרצועת עזה גרמו לשריפת ענק ביער בארי. רחמים חלילי, מושבי הנגב., מערכת וואלה! NEWS
שרידי העפיפון שנמצא בזירת השריפה בבארי, היום/מערכת וואלה! NEWS, רחמים חלילי, מושבי הנגב.

גורמים במערכת הביטחון הדגישו כי לשימוש בעפיפונים יש פוטנציאל להסב נזק משמעותי בשטח הסמוך לגדר המערכת. החשש הוא משימוש גובר באמצעים זמינים להכנת עפיפוני תבערה שידליקו כלים הנדסיים בקרבת אתרי הבנייה של המכשול הנבנה מול הרצועה, שמטרתו לסכל חדירת מנהרות התקפיות לשטח ישראל. ברשתות החברתיות הפלסטיניות הופצו סרטוני הדרכה שבהם הוראות להכנת עפיפוני תבערה. גורמי צבא העריכו כי בשלב הבא ינסו פלסטינים המתקרבים לגדר בעזה להעביר לשטח ישראל חומרי נפץ על גבי העפיפונים.

חשש נוסף הוא כי לקראת ההפגנות שייערכו ב-15 בחודש לציון יום הנכבה יתגברו הניסיונות להצית שדות באזור היישובים שלאורך גדר המערכת. בחודש שעבר החלו חקלאים ביישובי הנגב המערבי לקצור את החיטה בשדותיהם, על מנת להתמודד עם סכנת ההצתות. בשיחה עם וואלה! NEWS העריך חקלאי ותיק באזור כי קציר החיטה מסב הפסדים כספיים לבעלי השדות, בשל העובדה כי במועד זה מועברת מרבית החיטה הנקצרת למאכל בהמות - במקום לעיבוד לקראת צריכתה בידי בני אדם.

(עדכון ראשון: 17:55)

עפיפוני תבערה שהגיעו מרצועת עזה גרמו לשריפת ענק ביער בארי. שי מכלוף
השריפה בבארי, היום/שי מכלוף
שריפה ביער בארי, בעקבות התלקחות עפיפון תבערה, 2 במאי 2018. כבאות והצלה נגב, מערכת וואלה! NEWS
כוחות כיבוי באזור השריפה, היום/מערכת וואלה! NEWS, כבאות והצלה נגב
שריפה ביער בארי, בעקבות התלקחות עפיפון תבערה, 2 במאי 2018. כבאות והצלה נגב, מערכת וואלה! NEWS
עץ שנפגע בשריפה/מערכת וואלה! NEWS, כבאות והצלה נגב
שריפה ביער בארי, בעקבות התלקחות עפיפון תבערה, 2 במאי 2018. רחמים חלילי, מושבי הנגב., מערכת וואלה! NEWS
האש מתפשטת לשדות הסמוכים/מערכת וואלה! NEWS, רחמים חלילי, מושבי הנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully