וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השביעית השבוע: עפיפון מהרצועה הצית אש בשדה חיטה בעוטף עזה

צוותי הכיבוי וההצלה פועלים לכיבוי שריפה שפרצה בשדה חיטה בגבול הרצועה, כשעל פי החשד מדובר במקרה נוסף של הצתה באמצעות הפעלת עפיפון עם בקבוק תבערה מהצד הפלסטיני. במקרה אחר הצליחו הכוחות להשתלט על השריפה. שני האירועים מתרחשים ברקע ההפגנות וההיערכות ליום הנכבה

צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: שניר דבוש

פלסטינים מרצועת עזה הציתו היום (רביעי) שדה חיטה ישראלי הסמוך לגבול הרצועה באמצעות עפיפונים עם חומר דליק. שישה צוותי הכיבוי פועלים במקום ולפי שעה עצרו את התפשטות האש אך ממשיכים בפעולות כיבוי. במקרה אחר הוצת שדה נוסף בקיבוץ בעוטף וצוותי הכיבוי הצליח להשתלט על הדליקה.

שני המקרים מעלים לשבעה במספר את ההצתות בשבוע האחרון שבו כוחות הכיבוי וההצלה הוקפצו אל אש שפרצה בשדות בעוטף עזה וגילו עפיפונים שהוצמדו אליהם בקבוקי תבערה, כשעל פי החשד מפגינים פלסטינים הפעילו את העפיפונים באמצעות חוט ארוך במיוחד ופחיות עם חומר דליק על מנת להעביר אותם אל הצד הישראלי ולגרום להצתות.

בפעם הראשונה שבה התרחש מקרה מסוג זה אירע ביום רביעי שעבר, סמוך לשדות בקיבוץ בארי. בין היתר, ביום שישי זה קרה שוב באזור בארי וביום ראשון דווח על מקרה נוסף ביער כיסופים. המועצה האזורית אשכול פרסמה בתחילת השבוע הודעה שלפיה "ביממה האחרונה היו מקרים של הפרחת עפיפונים עם בקבוקי תבערה משטח הרצועה לשטחנו. בכל המקרים, הבקבוקים נפלו בסמיכות לגבול וגרמו לשריפות, ללא נפגעים. צוותי הכיבוי במועצה בשיתוף הצבא טיפלו בשריפות. הצבא בסיוע כיבוי אש נמצא בהערכות מוגברת לאורך הגבול וערוך לזהות ולטפל בכל האירועים".

עוד בוואלה! NEWS:
"הילדה שלנו הייתה גיבורה": הלוחמת הראשונה שנהרגה בצה"ל
הבן שנפצע והכעס על המטכ"ל: מלחמת יום כיפור של האלוף שתיעד הכל
"המדינה תקעה בי סכין": הקרב של המסתערב להכרה כפוסט-טראומטי

עפיפונים עם בקבוקי תבערה בעוטף עזה, 15 באפריל 2018. כבאות והצלה נגב, מערכת וואלה! NEWS
עפיפון שהועף מרצועת עזה והצית אש, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, כבאות והצלה נגב

ביום שישי התחדשו ההפגנות האלימות בגבול רצועת עזה. כוחות צה"ל התעמתו עם מפגינים בחמישה מוקדים שונים לאורך גדר המערכת, בהם השתתפו כעשרת אלפים פלסטינים. ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי אדם אחד נהרג ו-701 נפגעו, 16 מתוכם עיתונאים ואנשי צוותים רפואיים. 163 נפגעו מירי חי ושבעה מכדורי גומי. באחד המוקדים בצפון הרצועה ניסה המון פלסטיני לחצות את הגדר ולחדור לשטח ישראל, וצה"ל הגיב בירי אש חיה לעבר המפגינים. במקרים אחרים השתמשו הכוחות באמצעים לפיזור הפגנות.

ברקע המתיחות, במערכת הביטחון נערכים להפגנות שייערכו ב-15 במאי, יום הנכבה. בין היתר, חלק מההיערכות היא לניסיונות הצתה של שדות החיטה של חקלאי הנגב המערבי הקרובות לגדר באמצעות השלכת בקבוקי תבערה. על פי החשש, המפגינים יצליחו להצית שריפות בחסות הרוח. לפני כשבוע נצפו חקלאים קוצרים את החיטה סמוך לגדר המערכת. "הקציר אמור היה להתחיל בשבועות הקרובים", אמר חקלאי ותיק בנגב. "80% מהחיטה יבשה ולכן רוב מי שקוצר כעת את החיטה מייעד את זה למאכל בהמה ולא למאכל אדם. משמעות הדבר שהוא מפסיד הרבה כסף".

עוד באותו נושא

פעם שלישית בתוך שבוע: עפיפונים מהרצועה הציתו אש בשדות עוטף עזה

לכתבה המלאה
עפיפונים עם בקבוקי תבערה בעוטף עזה, 15 באפריל 2018. כבאות והצלה נגב, מערכת וואלה! NEWS
עפיפון שהועף מרצועת עזה והצית אש, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, כבאות והצלה נגב
עפיפונים עם בקבוקי תבערה בעוטף עזה, 15 באפריל 2018. כבאות והצלה נגב, מערכת וואלה! NEWS
חוט של עפיפון שהצית אש בשדה בשער הנגב/מערכת וואלה! NEWS, כבאות והצלה נגב
שריפות בגבול רצועת עזה באפריל 2018. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
שריפות בגבול הרצועה/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט
מפקד החטיבה הדרומית אלוף-משנה קובי הלר על רקע הגבול הפלסטיני באפריל 2018. אמיר בוחבוט, אתר רשמי
מפקד החטיבה הדרומית אלוף-משנה קובי הלר מול הגבול הפלסטיני/אתר רשמי, אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully