וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף לראשונה עמדת חמאס בתגובה לשליחת עפיפון תבערה לישראל

6.5.2018 / 8:25

על פי הודעת הצבא העמדה הסמוכה לגדר המערכת בצפון הרצועה שימשה להטסת עפיפונים אל מעבר לגבול במטרה להצית שדות. התקיפה אירעה אמש בתגובה לשורת ניסיונות הצתה בשטח ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

דובר צה"ל אישר הבוקר (ראשון) כי תקף אמש באמצעות כלי טיס עמדת חמאס בצפון רצועת עזה סמוך לגדר המערכת ששימשה להטסת עפיפוני תבערה אל עבר שטח ישראל. על פי ההודעה התקיפה אירעה בתגובה לשורת ניסיונות הצתה שהתרחשו אתמול.

בשבועות האחרונים רווח השימוש בעפיפונים בקרב המפגינים המגיעים מדי סוף שבוע אל אזור הגדר - במטרה להצית שדות חקלאיים מצדה השני. הצתות דומות אירעו גם בימים שבהם לא התקיימו הפגנות והעלו את החשש בקרב מערכת הביטחון כי העפיפונים עלולים בהמשך לשאת גם מטעני חבלה.

ברשתות החברתיות הפלסטיניות הופצו בעת האחרונה סרטוני הדרכה המסבירים כיצד להכין מחומרים ביתיים עפיפונים הנושאים חומרי תבערה. בהודעת צה"ל על אודות התקיפה הודגש פעם נוספת כי הוא רואה בחמאס "אחראי בלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה".

עוד בנושא:
כשההמונים פרצו את הגדר: המפגינים מכניסים את חמאס למלכוד
תיעוד: פלסטינים פורצים את הגדר במרכז הרצועה - וחודרים לישראל
פלסטינים פרצו למתחם העזתי במעבר כרם שלום, רחפני צה"ל הופלו ברצועה

עימותים בגבול רצועת עזה, ה-4 למאי 2018. רויטרס
פלסטינים נושאים עפיפונים באזור הגדר, שלשום/רויטרס

אתמול נהרגו שישה פעילי חמאס בפיצוץ במרכז הרצועה. בדיווחים בכלי תקשורת פלסטינים נטען כי מדובר בתאונת עבודה, אך בארגון הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל. מקורות בעזה מסרו לוואלה! NEWS כי החשד בחמאס הוא שישראל מלכדה מתקן תקשורת המשמש את הארגון וזה התפוצץ כשהפעילים התקרבו אליו. בזרוע הצבאית של חמאס כינו את התקרית "פשע מרושע" נגד לוחמי הארגון. עוד טענו בחמאס כי הפיצוץ הוא חלק מ"מבצע ביטחוני ומודיעיני מורכב נגד פעולה שתכנן האויב הציוני".

תקרית חריגה נוספת שאירעה בסוף השבוע הייתה פריצה של מאות פלסטינים לתחומי מעבר כרם שלום בסמוך לגבול מצרים. ההמון שהגיע למקום פרץ את הגדרות ופגע בצינורות מסופי הגז והדלק במקום המשמשים להעברתם לשטח הרצועה. בפיקוד דרום מסרו כי מפקד אוגדת עזה תת-אלוף יהודה פוקס הגיע למקום ועקב אחר המתרחש. אולם, אמש הודיע צה"ל כי המעבר יפתח היום כסדרו.

עוד באותו נושא

שישה פעילי חמאס נהרגו בפיצוץ בעזה; בארגון מאשימים את ישראל

לכתבה המלאה
פלסטינים מציתים את גדר מעבר כרם שלום ופורצים לחלקו העזתי - 4 במאי 2018. דובר צה"ל
שריפה במעבר כרם שלום לאחר פריצת ההמון, בשישי/דובר צה"ל

בהפגנה ביום שישי, שהתקיימה זה השבוע השישי ברציפות, השתתפו כעשרת אלפים פלסטינים שהגיעו למחות נגד ישראל באזור גדר המערכת. בצה"ל דיווחו על שישה מוקדי הפרות סדר בקרב המפגינים - לרבות הבערת צמיגים, יידוי אבנים והשלכת מטעני חבלה - ואילו במשרד הבריאות הפלסטיני דיווחו על 1,143 פצועים. בצה"ל הזהירו את תושבי הרצועה מפני פגיעה בגדר והטסת עפיפונים אל שטח ישראל.

אתמול פורסם תיעוד ברשת "אל-גז'ירה" שבו נראים כ-20 פלסטינים מכים את הגדר באזור מחנה הפליטים אל-בורייג' באמצעות מוטות ברזל וחוצים אותה דרך פרצה, אל שטח ישראל. בצה"ל מסרו בתגובה לסרטון כי צוותי תצפית עקבו אחר הקבוצה והזעיקו כוח למקום. עוד נמסר כי החיילים שהגיעו לנקודה ירו גז מדמיע וכי הפלסטינים שבו תוך דקות ספורות אל שטח הרצועה.

(עדכון ראשון: 8:11)

תיעוד ניסיון חדירה לישראל באזור אל-בורייג' שברצועת עזה כפי ששודר ברשת "אל-ג'זירה", 4 במאי 2018. צילום מסך
תיעוד ניסיון החדירה באזור אל-בורייג' שפורסם אתמול/צילום מסך
עימותים בגבול רצועת עזה, ה-4 למאי 2018. רויטרס
מפגינים מפנים פצוע מאזור הגדר ברצועה, שלשום/רויטרס
עימותים בגבול רצועת עזה, ה-4 למאי 2018. רויטרס
מפגינים באזור הגדר, ביום שישי/רויטרס
עימותים בגבול רצועת עזה, ה-4 למאי 2018. רויטרס
מפגינים באזור הגדר, שלשום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully