וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: פלסטינים פורצים את הגדר במרכז הרצועה - וחודרים לישראל

5.5.2018 / 15:00

"אל-ג'זירה" פרסמה סרטון שחושף את ניסיונות החדירה בחסות הפגנות יום שישי בעזה. בצה"ל טענו כי צוותי תצפית עקבו אחר המתרחש והזעיקו כוחות לנקודה - שסיכלו את החדירה תוך דקות. בתיעוד אחר נראים מפגינים עושים שימוש בילדים ומציתים מוקדים באזור הגבול

צילום: טוויטר אל ג'זירה

תיעוד שפרסמה רשת "אל-ג'זירה" חושף את הניסיונות לחדור לישראל דרך גדר המערכת ברצועת עזה בחסות ההפגנות בימי שישי. סרטון ששידרה אמש הרשת מראה קבוצה של כ-20 פלסטינים מגיעים אל נקודת תפר בגדר בקרבת מחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה, מכים אותה באמצעות מוטות ברזל וחודרים לשטח ישראל.

דובר צה"ל הגיב היום (שבת) לשידור הסרטון ומסר כי צוותי תצפית עקבו אחר המתרחש במקום והזעיקו כוחות אל הנקודה. עוד נמסר כי הכוח ירה גז מדמיע אל עבר הקבוצה, שחזרה תוך דקות ספורות לצדו הפלסטיני של הגבול - ובכך סוכל ניסיון החדירה.

בתוך כך, מדובר צה"ל נמסר כי גם היום ניסו חשודים לחצות את גדר הגבול בדרום הרצועה והניחו שני בקבוקי תבערה בסמוך לגדר. הם שבו לשטח הרצועה. כמו כן, פלסטינים נוספים הגיעו לשטח הסמוך לגדר במטרה להשחיתה, אך נסוגו לשטח הרצועה לאחר ירי הרתעה מצד כוח צה"ל.

לקריאה נוספת:
איזנקוט על ההפגנות: "בוצעו פעולות טרור - וניסיונות חטיפה"
המדינה לבג"ץ: הירי על מפגינים בעזה הוא "מוצא אחרון" נגד הטרור
מטענים וסכינים: 6 פלסטינים ניסו לחדור מעזה, 3 מהם נורו למוות

שימוש בילדים והפרות סדר: תיעוד נוסף מההפגנות בעזה

דובר צה"ל
תיעוד ניסיון חדירה לישראל באזור אל-בורייג' שברצועת עזה כפי ששודר ברשת "אל-ג'זירה", 4 במאי 2018. צילום מסך
אחד הפלסטינים מכה את הגדר במוט ברזל/צילום מסך
תיעוד ניסיון חדירה לישראל באזור אל-בורייג' שברצועת עזה כפי ששודר ברשת "אל-ג'זירה", 4 במאי 2018. צילום מסך
חברי הקבוצה מנסים לעבור דרך פתח בגדר/צילום מסך

אתמול פרץ המון פלסטיני לתחומי מעבר כרם שלום בדרום הרצועה, בקרבת הגבול עם מצרים, ופגע בצינורות המוליכים גז ודלק אל עזה. בפיקוד דרום מסרו כי מפקד אוגדת עזה תא"ל יהודה פוקס הגיע בעצמו למעבר כדי לעקוב מקרוב אחר המתרחש, לאחר שהפלסטינים פרצו את מעגל האבטחה. לדברי הגורם, צה"ל בוחן את פתיחת המעבר מחר בעקבות התקרית.

בהפגנות על הגדר, המתקיימות זה השבוע השישי ברציפות, השתתפו עשרת אלפים פלסטינים. על פי נתוני משרד הבריאות הפלסטיני, 1,143 בני אדם נפצעו בעימותים עם צה"ל בקרבת הגבול עם ישראל. בדובר צה"ל מסרו אתמול כי בשישה מוקדים לאורך הגדר התקיימו הפרות סדר אלימות, שכללו הבערת צמיגים, יידוי אבנים, השלכת מטענים וניסיונות פגיעה בגדר. עוד נמסר כי החיילים במקום "השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש".

עימותים בגבול רצועת עזה, ה-4 למאי 2018. רויטרס
שבוע שישי ברציפות. מפגינים בקרבת הגדר, אתמול/רויטרס

במהלך ההפגנות אתמול הופלו שני רחפני צילום צבאיים בשטח הרצועה, אך לטענת צה"ל לא אירעה כל דליפת מידע בעקבות זאת. המרחב האווירי הפך למוקד משמעותי בהתמודדות עם המחאה הפלסטינית בקרבת הגדר - כשבשבועות האחרונים גבר השימוש בעפיפונים הנושאים בקבוקי תבערה להצתת שדות ביישובי הנגב המערבי. צה"ל הפיץ הודעות בערבית לתושבי עזה על מנת להזהירם משימוש בעפיפונים והוסיף כי הוא רואה בחמאס אחראי לכך.

בטקס החלפת מתאם פעולות הממשלה בשטחים שנערך השבוע התריע הרמטכ"ל גדי איזנקוט כי חמאס עלול לנסות לחטוף חיילים בחסות ההפגנות באזור גדר המערכת. בפיקוד דרום הזהירו השבוע כי "אם תתגבר האלימות ויחצו קווים אדומים הצבא יגיב בעומק ולא רק על הגבול. חמאס יישא בתוצאות".

פלסטינים מציתים את גדר מעבר כרם שלום ופורצים לחלקו העזתי - 4 במאי 2018. דובר צה"ל
שריפה במעבר כרם שלום לאחר הפריצה לשטחו בצד הפלסטיני, אתמול/דובר צה"ל
תיעוד ניסיון חדירה לישראל באזור אל-בורייג' שברצועת עזה כפי ששודר ברשת "אל-ג'זירה", 4 במאי 2018. צילום מסך
אחד מחברי הקבוצה שניסתה לחדור לישראל נושא מוט ברזל/צילום מסך

לצד עיבוי הכוחות בקרבת הגדר - והוספת מכשולים הנדסיים בצד הישראלי, לרבות פריסת גדר תלתלית - בצה"ל נערכים ליום הנכבה שיצוין ב-15 במאי וצפוי להוות שיא בהפגנות. חמאס הודיע על כוונה להוציא מספר שיא של מאה אלף מתושבי הרצועה לאזור הגדר באותו יום.

מועד נוסף החל בסמיכות הוא יום העברת השגרירות האמריקנית לירושלים - וגם לקראתו נערכים כוחות הביטחון לאפשרות של הסלמה, גם בגדה המערבית ובדגש על סביבת הבירה עצמה.

(עדכון ראשון: 13:35)

חודש מאי הנפיץ. רויטרס, עיבוד תמונה
חודש מאי הנפיץ/עיבוד תמונה, רויטרס
עימותים בגבול רצועת עזה, ה-4 למאי 2018. רויטרס
יותר מ-1,100 פצועים. ההפגנות בעזה, אתמול/רויטרס
עפיפון שניתפס ליד גבול רצועת עזה. שי מכלוף
עפיפון שנתפס בשטח ישראל בקרבת הגדר, אתמול/שי מכלוף
עימותים בהפגנות גבול רצועת עזה. רויטרס
מפגינים מבעירים צמיגים בקרבת הגדר, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully