וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט על ההפגנות: "בוצעו פעולות טרור - וניסיונות חטיפה"

הרמטכ"ל אמר בטקס החלפת מתאם פעולות הממשלה בשטחים כי הלוחמים נדרשו לעסוק במורכבות של הפרות סדר שבחסותן בוצעו פעולות טרור. הוא הוסיף כי "משאבי הטרור של חמאס היו יכולים לסייע לתושבי עזה". אלוף מרדכי ישתחרר לאחר 36 שנה: "אסיר תודה על כל תפקיד שמילאתי"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר היום (שלישי) כי "בשבועות האחרונים פגשנו שוב במורכבות של המציאות, נדרשו כוחותינו לעמוד מול הפרות סדר המוניות שבחסותן בוצעו פעולות טרור, פגיעה בחיילים, ניסיונות חטיפה, תקיפת מוצבים וניסיונות חדירה ליישובים". איזנקוט אמר את הדברים בטקס החלפת מפקד מתאם הפעולות בשטחים. "בשעה שתושבי רצועת עזה מתמודדים עם מצוקות אזרחיות קשות, אנו ערים לאכזריות של חמאס שמפנה משאבי ענק לבניית אתרים תת קרקעי חסרי תועלת ותרומה. המשאבים יכלו להיות מופנים להטבת מצבם של תושבי הרצועה", אמר הרמטכ"ל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום בטקס בהתייחסו לתקיפה שנערכה בסוריה בתחילת השבוע כי "האיומים של איראן באים לאורך השנים האחרונות. הם מנסים לפגוע בנו ואנחנו ניתן תשובה". שר הביטחון הוסיף כי "מדינת ישראל לא יכולה להתעלם מהאיומים של איראן. שהבכירים שלה מבטיחים למחוק את ישראל, ולכן נעשה את כל מה שצריך לעשות".

יואב (פולי) מרדכי, גדי איזנקוט וכמיל אבו רוקון, טקס החלפת מתאם הפעולות בשטחים, 1 במאי 2018. דובר צה"ל
מרדכי, איזנקוט ואבו רוקון בטקס, היום/דובר צה"ל

אלוף כמיל אבו רוקון החליף בתפקידו את אלוף יואב (פולי) מרדכי, שכיהן בתפקיד זה במהלך ארבע השנים האחרונות וישתחרר מצה"ל לאחר 36 שנות שירות. מרדכי אמר בדברים שנשא כי "בכל זמן, בכל מקום, השירות עבור צה"ל, היה עבורי לזכות שאשא בגאווה כנראה תמיד. בתפקידי האחרון כמתאם, הארגון קיבל במת השפעה רלוונטית בכל פורום מקצועי. נתנו קול למדיניות הישראלית בכל מקום בו נדרש קולנו. לנגד עיני עמד דבר אחד בלבד - הצורך הבלתי פוסק לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל על כל רבדיו. אני אסיר תודה על כל תפקיד שמילאתי, בכל גזרה, בארץ ומחוצה לה. אך יותר מזה אני מלא הערכה אל האנשים שפגשתי בדרך".

אבו רוקון אמר כי "הזירה הפלסטינית הוגדרה כזירה אסטרטגית ולא בכדי. הזירה הזו משתנה לנגד עינינו והאתגרים עמם אנו מתמודדים מורכבים מאי פעם - מצב זה מחייב אותנו בראיה מפוכחת וחדה, בהבנה עמוקה של המטרות וביצירת הדרכים הנכונות לשם השגתן. בנימה זו, אני מבקש להפנות לתושבי רצועת עזה מסר חד וברור: הבחירה בידכם - בידכם האפשרות להכריע את עתידכם ועתיד ילדיכם. ארגון הטרור חמאס הוא 'טבעת החנק' על צווארכם, והוא שאינו מאפשר לכם לחיות חיי כבוד. כבן העדה הדרוזית בישראל, אני רואה במינויי לאלוף בצה"ל כמעיד כאלף עדים על שילובה המלא של העדה הדרוזית בצה"ל, במערכת הביטחון ובמדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully