וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית הנקמה האיראנית: "מטח טילים מסוריה לעבר צפון ישראל"

לפי ההערכות, באיראן מחפשים בשלב זה אחר דרך לנקום את מות אנשיהם בתקיפת שדה התעופה בסוריה בתחילת החודש שעבר. עם זאת, בטהראן מחפשים אחר האופן שבו תבוצע הנקמה, כך שלא ייחשפו או לחלופין יטענו כי היא בוצעה בידי אחרים

עריכה: יאיר דניאל

במערכת הביטחון הצביעו לאחרונה על משמרות המהפכה באיראן, בפיקודו של קאסם סולימני, כמי שמובילים מעין מהלך נקמה על הפגיעה באנשיהם במהלך התקיפה בשדה התעופה T-4 בתחילת החודש שעבר - כך פורסם הערב ב"החדשות". על פי ההערכות, בטהראן נחושים לנקום בישראל, אך בשלב זה מחפשים עדיין דרך לעשות זאת מבלי להיחשף או באופן שבו יוכלו לטעון לאחר מעשה כי גורמים אחרים ביצעו אותו.

על בסיס זה, במערכת הביטחון מעריכים כי באיראן מתכננים מהלך שיכלול ירי טילים משטח סוריה לעבר ישראל באזור הצפון. לשם כך, כוח אל-קודס של משמרות המהפכה בונה בסוריה יחידות מעורבות של מיליציות שיעיות שהועברו לסוריה בחסות איראנית, וכן שילוב גורמים מקצועיים משורות חיזבאללה שהובאו מלבנון כדי לקדם שיגור משטח סוריה.

האיום האיראני | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ברקע המתיחות עם איראן: נתניהו ייפגש עם פוטין ברביעי במוסקבה
נתניהו: "נעמוד מול איראן בנחישות, עדיף עכשיו מאחר כך"
מקרון: אם טראמפ יפרוש מהסכם הגרעין עם איראן - עלולה לפרוץ מלחמה

מצעד צבאי של צבא איראן בטהראן, 22 בספטמבר 2017. AP
נחושים לנקום. מצעד צבאי באיראן/AP

בחדשות עשר דווח כי האיראנים מקדמים שימוש בטילים איראנים כבדים דוגמת ה"פתח 110", תחת פיקוד ויעוץ של אנשי חיזבאללה, ללא נוכחות של משמרות המהפכה. בנוסף פורסם כי ההכנות לפיגוע הם החלו כבר לפני כמה שבועות, וצברו מלאי של טילים כבדים בשטח סוריה.

בשבוע שעבר התכניות השתבשו כשמאגר טילים באזור חמאת - הושמד בתקיפה. למרות זאת, באיראן לא ויתרו ובימים האחרונים ניתן להבחין בהכנות שהם מבצעים כדי לממש את התכנית. ערכות במערכת הביטחון קובעות כי הירי מסוריה יהיה לעבר מטרות צבאיות ולא אזרחיות.

"נעמוד מול איראן בנחישות ועדיף עכשיו מאשר אחר כך", הצהיר נתניהו הבוקר בפתח ישיבת הממשלה. הוא אף התייחס לפגישתו עם פוטין והבהיר כי מדובר בפגישה חשובה במיוחד לאור התבססות איראן בסוריה. "התיאום הביטחוני בין שתי המדינות חשוב", אמר. "משמרות המהפכה מעבירות לסוריה נשק מדויק מלטים טילי קרקע ויחידות טילים שינסו לפגוע במטוסי חיל האוויר".

עוד באותו נושא

תקיפות מדויקות ואתגר מודיעיני: כשישראל נותרה לבד מול איראן בסוריה

לכתבה המלאה
קאסם סולימני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
עומד מאחורי מהלך הנקמה. קאסם סולימני/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully