וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות עם איראן: נתניהו ייפגש עם פוטין ברביעי במוסקבה

5.5.2018 / 20:16

כשברקע הפרישה האפשרית של טראמפ מהסכם הגרעין והמתיחות מול סוריה - ייפגש ראש הממשלה עם נשיא רוסיה במוסקבה השבוע, בפעם השנייה ב-3 חודשים. הפגישה היא חלק מדיאלוג הדוק אותו מקיימים השניים מאז הגבירה רוסיה את מעורבותה בסוריה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

על רקע המתיחות מול סוריה, הודיע הערב (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ייפגש ביום רביעי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, עמו ידון בהתפתחויות האזוריות. נתניהו ישתתף במצעד יום הניצחון על גרמניה הנאצית, אליו הוזמן על ידי פוטין, ולאחר מכן יערכו השניים פגישה בקרמלין. השניים יפגשו בהמשך לשיחתם הטלפונית ביום שני, בה קבעו להיוועד בהקדם.

פגישתם הקודמת של השניים נערכה לפני שלושה חודשים, וכעת יגיע אליה נתניהו מקפריסין, אליה יגיע לפסגה משולשת עם מנהיגי יוון וקפריסין. השניים צפויים לדבר על הסכם הגרעין, עליו צריך להחליט הנשיא האמריקני דונלד טראמפ בסוף השבוע הקרוב. הם ידברו גם על התבססות איראן בסוריה, ועל חשיפת מסמכי ארכיון הגרעין האיראני שאותם הציג נתניהו השבוע.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות חשיפת ארכיון הגרעין: משלחות מודיעין מאירופה ביקרו בישראל
נתניהו חשף מסמכים חשאיים של איראן: ממשיכה לשאוף לנשק גרעיני

פגישה בין בנימין נתניהו לולדימיר פוטין, 29 בינואר 2018. רויטרס
נתניהו ופוטין בפגישתם בפברואר/רויטרס

הפגישה היא חלק מדיאלוג הדוק אותו מקיים נתניהו עם פוטין בשלוש השנים האחרונות, מאז הגבירה רוסיה את מעורבותה הצבאית בסוריה, ובמסגרת התיאום הצבאי עליו הוחלט כדי להימנע מחיכוכים באזור. במסגרת דיאלוג זה נוסע ראש הממשלה מדי כמה חודשים לרוסיה, ונפגש עם הנשיא הרוסי.

השבוע, אחרי חשיפת מסמכי הגרעין, קיים נתניהו רצף של שיחות מדיניות עם מנהיגי העולם בנושא המסמכים, והבהיר את המשמעויות שלהם מבחינתה של ישראל, על רקע איומי ארצות הברית לפרוש מהסכם הגרעין. בשבוע האחרון הוא שוחח עם כל מנהיגי המדינות החתומות על הסכם הגרעין, פרט לסין שאיתה הוא אמור לשוחח בימים הקרובים. בנוסף למנהיגי בריטניה, גרמניה וצרפת, הוא דן בנושא גם עם טראמפ ועם פוטין.

אתמול הוא שוחח גם עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, וכן עם ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הצהרה מיוחדת על התפתחות משמעותית בעניין הסכם הגרעין עם איראן, קרייה, ת"א 30 באפריל 2018. ראובן קסטרו
נתניהו חושף את מסמכי הגרעין, השבוע/ראובן קסטרו

שיחה נוספת שערך נתניהו עם פוטין התקיימה בחודש שעבר, ובה ביקש הנשיא הרוסי מראש הממשלה להימנע מכל צעד שעלול לערער את היציבות בסוריה ולפגוע בביטחונה, כך נמסר מהקרמלין. בהצהרה נמסר עוד כי פוטין אמר לנתניהו כי חשוב לשמור על ריבונותה של סוריה. נתניהו השיב לפוטין כי ישראל לא תאפשר התבססות איראנית צבאית בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully