וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נעמוד מול איראן בנחישות, עדיף עכשיו מאחר כך"

6.5.2018 / 11:45

לקראת פגישתו עם נשיא רוסיה ברקע המתיחות עם איראן, אמר ראש הממשלה כי מדובר בפגישה חשובה במיוחד לאור התבססות טהראן בסוריה והדגיש כי "התיאום הביטחוני בין שתי המדינות חשוב". עוד הבהיר: "אנחנו לא מעוניינים בהסלמה, אבל נתמודד עם כל תרחיש"

עריכה: יאיר דניאל

"נעמוד מול איראן בנחישות ועדיף עכשיו מאשר אחר כך", כך אמר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. נתניהו אמר את הדברים לקראת פגישתו הצפויה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ביום רביעי הקרוב על רקע המתיחות עם איראן.

נתניהו הבהיר כי מדובר בפגישה חשובה במיוחד לאור התבססות איראן בסוריה. "התיאום הביטחוני בין שתי המדינות חשוב", אמר. "משמרות המהפכה מעבירות לסוריה נשק מדויק מלטים טילי קרקע ויחידות טילים שינסו לפגוע במטוסי חיל האוויר".

עוד באותו נושא בוואלה! NEWS:
ברקע המתיחות עם איראן: נתניהו ייפגש עם פוטין ברביעי במוסקבה
בעקבות חשיפת ארכיון הגרעין: משלחות מודיעין מאירופה ביקרו בישראל
נתניהו חשף מסמכים חשאיים של איראן: ממשיכה לשאוף לנשק גרעיני

פגישה בין בנימין נתניהו לולדימיר פוטין, 29 בינואר 2018. רויטרס
נתניהו ופוטין בפגישתם בפברואר/רויטרס

פגישתם הקודמת של השניים נערכה לפני שלושה חודשים, וכעת יגיע אליה נתניהו מקפריסין, לפסגה משולשת עם מנהיגי יוון וקפריסין. פוטין ונתניהו צפויים לדבר על הסכם הגרעין, עליו צריך להחליט הנשיא האמריקני דונלד טראמפ בסוף השבוע הקרוב. בנוסף ידברו על התבססות איראן בסוריה, ועל חשיפת מסמכי ארכיון הגרעין האיראני אותם הציג נתניהו השבוע.

הפגישה היא חלק מדיאלוג הדוק אותו מקיים נתניהו עם פוטין בשלוש השנים האחרונות, מאז הגבירה רוסיה את מעורבותה הצבאית בסוריה, ובמסגרת התיאום הצבאי עליו הוחלט כדי להימנע מחיכוכים באזור. במסגרת דיאלוג זה נוסע ראש הממשלה מדי כמה חודשים לרוסיה, ונפגש עם הנשיא הרוסי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ישיבת ממשלה 6 במאי 2018. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
"נעמוד מול איראן בנחישות", נתניהו בישיבת הממשלה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

השבוע, אחרי חשיפת מסמכי הגרעין, קיים נתניהו רצף של שיחות מדיניות עם מנהיגי העולם בנושא המסמכים, והבהיר את המשמעויות שלהם מבחינתה של ישראל, על רקע איומי ארצות הברית לפרוש מהסכם הגרעין. בשבוע האחרון הוא שוחח עם כל מנהיגי המדינות החתומות על הסכם הגרעין, פרט לסין שאיתה הוא אמור לשוחח בימים הקרובים. בנוסף למנהיגי בריטניה, גרמניה וצרפת, הוא דן בנושא גם עם טראמפ ועם פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully