וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאמים שעונים: צפון קוריאה ביטלה את אזור הזמן הנפרד מהדרום

פיונגיאנג הודיעה על הזזת מחוגי השעון חצי שעה קדימה, כצעד מעשי ראשון לקראת "איחוד" עם סיאול. טראמפ ייפגש בהמשך החודש עם נשיא הדרום מון ג'ה-אין, לקראת פסגה משותפת עם קים ג'ונג און

צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית הזיזה אתמול (שישי) את השעון חצי שעה קדימה - לא בשל מעבר לעונת הקיץ, אלא כחלק משינוי המגמה ביחסיה עם קוריאה הדרומית. על אף ששתי השכנות בחצי האי הקוריאני חולקות את אותו אזור זמן על פי שעון גריניץ' (GMT+9), בשנת 2015 הודיע מנהיג הצפון קים ג'ונג און על קביעת "זמן פיונגיאנג". זאת, במחאה נגד "יפן האימפריאליסטית" הנמצאת גם היא באותו אזור זמן.

בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה המבודדת נמסר כי הזזת השעונים היא "צעד מעשי ראשון" לקראת הגעה להסכם בין המדינות הנמצאות רשמית במצב מלחמה מאז שנת 1953 - ולאיחוד חצי האי. בחודש שעבר נועדו לראשונה זה עשור מנהיגי שתי המדינות, שנפגשו בעיירת הגבול פנמונג'ום באזור המפורז. לשכת הנשיאות בסיאול מסרה כי עם הגעתו למקום הבחין קים בשני השעונים שהוצבו על הקיר והראו את הזמנים השונים - וחש צער על כך.

עוד בנושא:
דיווח: טראמפ הורה לפנטגון לגבש תכנית להסגת כוחות מדרום קוריאה
נשיא דרום קוריאה: לטראמפ מגיע נובל לשלום על מאמציו מול הצפון
דרום קוריאה: קים מוכן להתפרק מגרעין אם ארה"ב תבטיח שלא לפלוש

מנהיגי צפון ודרום קוריאה נועדו בפגישה היסטורית בדרום קוריאה, 27 באפריל 2018. רויטרס
קים ומון בפגישתם בחודש שעבר/רויטרס

בתוך כך, הלילה נמסר מהבית הלבן כי הנשיא דונלד טרמאפ ייפגש עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין ב-22 במאי. מועד רשמי לפסגה בין טראמפ וקים טרם פורסם, אך השניים צפויים להיפגש החודש או בחודש הבא. אתמול אמר טראמפ כי התאריך והמקום לפגישתו נקבעו וייחשפו בקרוב. טראמפ אף התייחס לדיווחים שפורסמו בכלי תקשורת בקוריאה הדרומית בשבוע האחרון לפיהם פיונגיאנג צפויה לשחרר שלושה אזרחים אמריקנים שעצרה בעבר ואמר בשיחה עם כתבים כי "דברים רבים קרו. אני חושב שאתם הולכים לראות דברים טובים מאוד".

עוד באותו נושא

טראמפ: יש מקום ותאריך לפסגה עם קים, נכריז על כך בקרוב

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, טראמפ, במהלך מסע"ת עם נשיא ניגריה, מוחמדו בוהארי הבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב. רויטרס
לקראת פסגה עם קים. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully