וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא דרום קוריאה: לטראמפ מגיע נובל לשלום על מאמציו מול הצפון

30.4.2018 / 15:31

מון אמר כי נשיא ארה"ב ראוי לפרס ואילו הוא יסתפק בשלום. זאת אחרי הצעתה של אלמנתו של נשיא הדרום לשעבר, שארגן את הפסגה הראשונה עם פיונגיאנג ב-2000 וקיבל על כך את הפרס היוקרתי

עריכה: יוסי אלטר

נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין אמר כי לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מגיע פרס נובל לשלום בזכות מאמציו לפתור את המשבר עם קוריאה הצפונית סביב תכנית הגרעין שלה - אך אמר היום (שני) גורם רשמי בסיאול. לפי גורם בלשכת הנשיאות, שתדרך עיתונאים, מון אמר בפגישה עם עוזריו הבכירים כי "טראמפ צריך לזכות בפרס נובל לשלום. מה שאנחנו צריכים זה רק שלום".

מון נפגש ביום שישי עם מנהיג הצפון קים ג'ונג און לפסגה היסטורית, והשנים הבטיחו לפעול למען שלום קבע ו"פירוז מוחלט" מנשק גרעיני בחצי האי. היה זה המפגש הראשון בין מנהיגי שתי הקוריאות אחרי יותר מעשור, וטראמפ אמור להיפגש לפסגה היסטורית עם קים בעצמו. לדבריו, זה יקרה בשלושת עד ארבעת השבועות הקרובים.

לפי אותו גורם בסיאול, הפסגה עם טראמפ הייתה מוקד השיחה המרכזי במהלך הצעידה המשותפת בין קים ומון. בינואר, מון אמר כי לטראמפ "מגיע קרדיט גדול על כך שקידם את השיחות בין הקוריאות. זאת עשויה להיות תוצאה של הסנקציות והלחץ שמובילה ארצות הברית".

לקריאה נוספת בנושא

מון ג'יאה-אין מברך את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך ביקורו בסיאול, דרום קוריאה 7 בנובמבר 2017. רויטרס
מפרגן לו בנובל. מון וטראמפ, ביולי/רויטרס

דבריו של מון על הנובל מגיעים בתגובה לברכה שקיבל נשיא הדרום מלי הי-הו, אלמנתו של נשיא קוריאה הדרומית לשעבר קים דה-ג'ונג. היא אמרה כי מגיע למון לזכות בפרס כהכרה על מאמציו. מון, לפי אותו גורם, אמר כי טראמפ צריך לזכות בו.

קים דה-ג'ונג הוביל את המדיניות שקראה לדיאלוג עם קוריאה הצפונית, וזכה בשנת 2000 בפרס אחרי שארגן את הפסגה הראשונה בין הצפון לדרום, שבמהלכה נפגש עם השליט דאז קים ג'ונג איל.

מון קרא במהלך הדיון היום לבדוק יחד עם הצפון על המיזמים הכלכליים שניתן להמשיך מבלי להפר את הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על פיונגיאנג בתגובה לתכנית הגרעין והטילים הבליסטיים שלה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טראמפ על מקום הפגישה האפשרי עם קים

טראמפ אמר היום כי הפגישה עם קים עשויה להתקיים ב"בית השלום" שבגבול המפורז בין הקוריאות, שם נועד האחרון עם מון ביום שישי. "שורת מדינות מוזכרות כמקום אפשרי לפגישה, אבל האם בית השלום/חירות, שבגבול בין קוריאה הצפונית לדרומית, יהיה מקום ייצוגי, חשוב וממושך יותר מאשר מדינה שלישית? רק שואל", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

בין האפשרויות למקום לקיום הפסגה קיימות מדינות ניטרליות כמו סינגפור, אך גורמים אמריקניים אינם סבורים כי קים יהיה מוכן לנסוע הרחק מארצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully