וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה: קים מוכן להתפרק מגרעין אם ארה"ב תבטיח שלא לפלוש

סיאול מסרה כי מנהיג הצפון אמר בפסגה המשותפת עם הנשיא מון כי יסכים לוותר על הארסנל שלו אם המלחמה תסתיים באופן רשמי. עוד הבטיח לפרק בחודש הבא את אתר הניסויים הגרעיני לעיני מומחים אמריקנים ודרום קוריאנים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר בפגישתו עם נשיא הדרום מון ג'ה-אין כי הוא מוכן להתפרק מנשק גרעיני אם ארצות הברית תבטיח שלא לפלוש לארצו ולסיים את המלחמה באופן רשמי - כך נמסר היום (ראשון) מלשכת נשיא דרום קוריאה. עוד נמסר כי קים הבטיח לסגור בחודש הבא את אתר ניסויי הגרעין בחודש הבא בנוכחות מומחים ועיתונאים מארצות הברית ומהדרום.

קים הבטיח לפני הפסגה ההיסטורית כי יפרק את אתר הניסויים בפונגי-רי, שבו קיימה פיונגיאנג את כל ששת ניסויי הגרעיניים, האחרון שבהם בספטמבר. הוא אף הצהיר כי יעצור את ניסויי הטילים. הפסגה התקיימה לקראת המפגש שצפוי לערוך קים בסוף מאי או בתחילת יוני עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שדורש שקוריאה הצפונית תשמיד את תכנית הגרעין שלה לחלוטין.

"ארצות הברית, על אף שהיא עוינת לקוריאה הצפונית מטבעה, תתוודע עם תחילת השיחות לכך שאני לא האדם שישתמש בנשק גרעיני נגד הדרום או נגד ארצות הברית מעבר לאוקיינוס השקט", אמר קים למון, לפי לשכתו של הנשיא. "אין לנו שום סיבה להחזיק בנשק גרעיני בזמן שנגרם לנו סבל, אם יושג אמון עם ארצות הברית דרך שיחות שיתקיימו מעתה ואילך, ואם יובטח סוף למלחמה".

עוד בוואלה! NEWS:
מנהיגי קוריאה בפסגה היסטורית: "נפעל לפירוז ולסיום המלחמה"
חוקרים סינים: אתר הגרעין של צפון קוריאה ככל הנראה קרס
גורמים אמריקניים: אתר הגרעין בצפון קוריאה יכול לפעול שוב במהירות

פגישה היסטורית בין מנהיגי צפון קוריאה ודרום קוריאה. רויטרס
פסגה היסטורית בין שני המנהיגים. מון וקים/רויטרס

טראמפ שוחח לאחר פסגת הקוריאות עם מון, ואמר לו כי הפגישה שלו עם קים היא "חדשות טובות לעולם". בשיחת טלפון שנערכה אתמול הסכימו שני המנהיגים על הצורך בפגישה קרובה בין טראמפ וקים. לפי טראמפ, הפסגה תתקיים בשלושת או ארבעת השבועות הקרובים.

שלשום הבהירו גורמי מודיעין אמריקניים כי מתקן הגרעין התת-קרקעי שאותו הבטיחה קוריאה הצפונית לסגור עדיין נותר שמיש למרות הנזק שנגרם בניסוי הקודם. עוד הוסיפו כי ניתן לפתוח מחדש בקלות את האתר בפונגי-רי.

(עדכון ראשון: 7:57)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אפריל 2018. רויטרס
טראמפ שוחח עם מון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully