וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים סינים: אתר הגרעין של צפון קוריאה ככל הנראה קרס

26.4.2018 / 20:58

מחקר שפרסמה קבוצת גיאלוגים שופך אור על הכרזתו של קים כי יחדל מניסויים גרעיניים ומעלה כי המתקן בצפון-מזרח המדינה אינו יציב לניסויים דומים. "יש לעקוב אחרי אפשרות של דליפת חומרים רדיואקטיביים"

צילום: רויטרס

גיאולוגים סינים סבורים כי ההר השוכן מעל אתר הניסויים המרכזי של קוריאה הצפונית ככל הנראה קרס לאחר הניסוי האחרון, כך שהוא אינו בטוח לניסויים נוספים והוא דורש פיקוח מחשש לדליפת קרינה רדיואקטיבית.

עם זאת, הרשויות בסין מסרו כי הן לא איתרו סכנה לזיהום רדיואקטיבי מדגימות שאספו לאורך הגבול. תוצאות המחקר של אותם מדענים תומכות גם בממצאים שפורסמו במחקר של קבוצת מדענים סינית אחרת, שפורסם בחודש שעבר.

הממצאים של המדענים באוניברסיטת המדעים והטכנולוגיה של סין שופכים אור חדש על הכרזתו של מנהיג קוריאה הצפונית, קים גו'נג און, כי יפסיק את הניסויים הגרעינים לפני פגישתו המתוכננת מחר (שישי) עם נשיא הדרום מון ג'ה-אין והפסגה העתידית עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונת לוויין של אתר הניסוי הגרעיני אחרי הפיצוץ בספטמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניסויים גרעיניים משחררים כמויות אדירות של חום ואנרגיה. הניסוי האחרון שאירע בספטמר, העוצמתי ביותר שביצעה קוריאה הצפונית אי-פעם, גרם כבר בתחילה למחשבה שהוא הפך את האתר שבצפון-מזרח המדינה לבלתי-יציב.

לפי המחקר הסיני האחרון, הניסוי הגרעיני השישי של קוריאה הצפונית הוביל לארבע רעידות אדמה בשבועות שאחריו. עוצמת הפצצה שהופעלה הייתה כמאה קילוטון, לפחות פי עשרה יותר מכל פיצוץ גרעיני קודם שערכה פיונגיאנג.

עוד עלה מהמחקר רעידת האדמה הראשונה אירעה שמונה דקות וחצי אחרי הפיצוץ וגרמה לקריסה באזור מוקד הניסוי באתר פאונגאיי-רי. יתר רעידות האדמה התרחשו בזו אחר זו, במוקדים דומים. "הכרחי להמשיך ולפקח אחרי כל דליפה רדיואקטיבית שעלולה להיגרם כתוצאה מהקריסה", נכתב במחקר, שפורסם ביום רביעי באתר האוניברסיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully