וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול מסתורי במלזיה ונער בן 15 נהרג מירי צה"ל: כותרות השבת

משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי ארבעה נהרגו מירי בהפגנות בגבול הרצועה. האיחוד האירופי קרא לחקור את מות הנער. מהנדס בכיר בעזה חוסל בירי בצאתו ממסגד בבירה קואלה לומפור על ידי אלמונים. הכותרות שעשו את סוף השבוע

פלסטיני בן 15 נורה למוות בראשו בעזה; שליח האו''ם לאזור: לפתוח בחקירה

ארבעה פלסטינים נהרגו אתמול (שישי) מירי צה"ל בגבול רצועת עזה - כך מסר משרד הבריאות הפלסטיני. אחד ההרוגים הוא מוחמד איוב, נער בן 15 שנורה בראשו למוות ממזרח לג'בליה. הרוג אחר שפרטיו פורסמו הוא נביל אבו עאקל בן 28, שנורה על ידי כוח צה"ל מזרחית לג'באליה. עוד נמסר כי בהפגנות נפצעו 645 בני אדם, בהם 124 מירי חי. כוחות צה"ל באזור הגדר השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות על מנת להרחיק מאזור הגדר את המפגינים.

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב תקף בחריפות את הרג הנער. בדברים שכתב בטוויטר קרא מלדנוב לחקירת מותו של איוב וכתב כי הדבר אינו תורם למאמצים להשגת שלום. "הדבר רק מגביר את הכעס ויביא למיתות נוספות", הוסיף. "יש להגן על ילדים מפני אלימות ולוודא שלא ייחשפו לה - ולא יהרגו!".

דיווח: מהנדס בכיר מעזה חוסל בירי בדרכו למסגד במלזיה

ד"ר פאדי אל-בטש, מהנדס בכיר בעזה, חוסל בירי בצאתו ממסגד בקואלה לומפור בירת מלזיה - כך דיווחו הבוקר כלי תקשורת מקומיים. על פי הדיווחים נטען כי אלמונים פתחו באש על אל-בטש בן ה-35. המשטרה המלזית דיווחה כי שני רוכבי אופנוע ירו עליו כעשרה כדורים, מהם נהרג במקום.

סגן ראש ממשלת מלזיה, אחמד זאהיד המידי, אמר כי אל-בטש הפך ככל הנראה לעול עבור סוכנות מודיעין זרה "העוינת את פלסטין". הוא אמר כי הרשויות יעדכנו על ההתפתחויות בחקירה מעת לעת.

בחמאס התייחסו הבוקר לחיסול המהנדס ואמרו כי "היה אחד מאנשינו, ותרם לסוגיה הפלסטינית". על פי כמה דיווחים נראה כי אל-בטש היה קרוב משפחתו של תייסיר אל-בטש, בכיר חמאס בעזה.

האיחוד האירופי: לחקור את הרג הנער הפלסטיני בהפגנה בגבול עזה

האיחוד האירופי הצטרף לשליח האו"ם לאזור וקרא היום לחקור את הרג הנער הפלסטיני בהפגנה שהתרחשה אתמול סמוך לגדר הגבול בעזה. "בעודנו מביעים שוב צער על המוות, האיחוד האירופי קורא לצה"ל להימנע משימוש בכוח קטלני נגד מפגינים בלתי חמושים", צוין בהודעת הארגון.

האיחוד האירופי פתח את הצהרתו בתיאור האירועים, בהתאם לדיווחי משרד הבריאות הפלסטיני. "אתמול שוב פתחו חיילים ישראלים באש לעבר מפגינים ברצועת עזה באמצעות תחמושת חיה והרגו ארבעה פלסטינים, ביניהם נער בן 15, יותר מ-150 נפצעו", צוין. "נדרשת חקירה מלאה כדי להבין מה קרה ומדוע".

ליברמן: "הנהגת חמאס אשמה במות הנער"

שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף היום את הנהגת חמאס והאשימה במותו של הנער בן ה-15 במהלך ההפגנות שאירעו אתמול סמוך לגדר הגבול בעזה. "האשמים היחידים הם ראשי חמאס", אמר שר הביטחון. "אותם מנהיגים פחדנים שמסתתרים מאחורי ילדים ונשים ושולחים אותם קדימה כמגן אנושי, כדי שהם יוכלו להמשיך לחפור מנהרות ולבצע פעולות טרור נגד מדינת ישראל".

"אנחנו כבר מכירים מן העבר שימוש לצרכי טרור במתקני אונר"א, בבתי חולים ובמסגדים", הוסיף ליברמן. "גם בפעילות אתמול ראינו שצה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם, העושה מאמץ מקסימלי להימנע מפגיעה בחפים מפשע. אני שב ואומר לתושבי עזה. סגולה לאריכות ימים: אל תתקרבו לגדר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

פעוט כבן שנתיים טבע למוות בבריכה בצימר ליד נתיבות

פעוט כבן שנתיים טבע למוות אתמול בבריכה בצימר ביישוב שדה צבי הסמוך לנתיבות, בתחומי המועצה האזורית מרחבים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותו כעבור שעות ספורות.

חובש בכיר במד"א אניס אבו דעבס סיפר כי הפעוט שכב סמוך לשפת הבריכה כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק ואינו נושם. הוא הוסיף כי הנוכחים במקום החלו בפעולות החייאה בסיסיות בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א. "מיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי ופינינו אותו תוך כדי המשך פעולות החייאה מתקדמות לבית החולים כשמצבו אנוש", תיאר אבו דעבס.

קים הודיע: מפסיקים את הניסויים בטילים הגרעיניים

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הודיע הלילה כי ארצו תשעה את הניסויים בנשק גרעיני ובטילים בליסטיים. בהצהרה שמסר אמר קים כי ארצו אינה צריכה לערוך עוד ניסויים גרעיניים או ניסויים בטילים בליסטיים בין-יבשתיים, משום שהצליחה כבר לפתח נשק כזה.

על פי סוכנות הידיעות הצפון-קוריאנית (KCNA), ההשעיה תיכנס לתוקף באופן מידי ואתר ניסויים גרעיניים בצפון המדינה ייסגר. זאת, במטרה לקדם צמיחה כלכלית ושלום בחצי האי הקוריאני.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בירך על הצהרתו של קים ואמר כי הוא מצפה לפגישה עמו. "קוריאה הצפונית הסכימה להשעות את כל הניסויים הגרעיניים ולסגור את אתר הניסויים הגדול. אלה חדשות טובות מאוד עבור קוריאה הצפונית ועבור העולם - התקדמות גדולה, מצפה לפסגה שלנו", כתב טראמפ בטוויטר.

דיווח בבריטניה: האחראים לניסיון חיסול המרגל אותרו, ונמצאים ברוסיה

משטרת בריטניה זיהתה את החשודים בהרעלת המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו, והם ככל הנראה נמצאים ברוסיה - כך דווח אתמול בטלגרף, שציטט גורמי ביטחון. עוד דווח כי החוקרים איתרו את החשודים דרך סריקת נוסעי טיסות שנכנסו לבריטניה ויצאו ממנה. הם אספו מידע דרך מצלמות אבטחה בסולסברי, שבה התרחשה התקיפה, כשהתמקדו בלוחיות רישוי.

מוקדם יותר השבוע מסרו גורמים בריטיים כי גז העצבים ששימש להרעלת סקריפל ובתו. בתדרוך של המשרד לאיכות הסביבה, המזון והכפר, האחראי על ניקוי הזירה בעיר סולסברי, שם נמצאו השניים בחודש שעבר מחוסרי הכרה, נמסר כי כמות קטנה מאוד של הגז הנדיר נוביצ'וק נמצאה בביתו של הסוכן הכפול לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully