וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הנהגת חמאס אשמה במות הנער בן ה-15 בגבול עזה"

21.4.2018 / 10:16

שרה הביטחון אף ציין כי הנהגת הארגון עושה שימוש בילדים ונשים כמגן אנושי "כדי להמשיך לחפור מנהרות ולבצע פעולות טרור נגד מדינת ישראל". הוא ציין כי "גם בפעילות אתמול ראינו שצה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם"

.

שר הביטחון אביגדור ליברמן תוקף היום (שבת) את הנהגת חמאס והאשימה במותו של הנער בן ה-15 במהלך ההפגנות שאירעו אתמול סמוך לגדר הגבול בעזה. "האשמים היחידים הם ראשי חמאס", אמר שר הביטחון. "אותם מנהיגים פחדנים שמסתתרים מאחורי ילדים ונשים ושולחים אותם קדימה כמגן אנושי, כדי שהם יוכלו להמשיך לחפור מנהרות ולבצע פעולות טרור נגד מדינת ישראל".

"אנחנו כבר מכירים מן העבר שימוש לצרכי טרור במתקני אונר"א, בבתי חולים ובמסגדים", הוסיף ליברמן. "גם בפעילות אתמול ראינו שצה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם, העושה מאמץ מקסימלי להימנע מפגיעה בחפים מפשע. אני שב ואומר לתושבי עזה. סגולה לאריכות ימים: אל תתקרבו לגדר".

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ושר הבטחון אביגדור ליברמן 16 באפריל 2018. ראובן קסטרו
האשים את הנהגת חמאס. שר הביטחון ליברמן/ראובן קסטרו

אתמול מסר משרד הבריאות הפלסטיני כי ארבעה נהרגו מירי צה"ל בגבול הרצועה, בהם גם מוחמד איוב, נער בן 15 שנורה בראשו למוות ממזרח לג'בליה. הרוג אחר שפרטיו פורסמו הוא נביל אבו עאקל בן 28, שנורה על ידי כוח צה"ל מזרחית לג'באליה. עוד נמסר כי בהפגנות נפצעו 645 בני אדם, בהם 124 מירי חי. כוחות צה"ל באזור הגדר השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות על מנת להרחיק מאזור הגדר את המפגינים.

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב תקף בחריפות את הרג הנער. בדברים שכתב בטוויטר קרא מלדנוב לחקירת מותו של איוב וכתב כי הדבר אינו תורם למאמצים להשגת שלום. "הדבר רק מגביר את הכעס ויביא למיתות נוספות", הוסיף. "יש להגן על ילדים מפני אלימות ולוודא שלא ייחשפו לה - ולא יהרגו".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הפגנות באזור גדר המערכת ברצועת עזה ממזרח לחאן יונס, 20 באפריל 2018. רשת קודס, מערכת וואלה!
ההפגנות בגבול הרצועה, אתמול/מערכת וואלה!, רשת קודס

בדובר צה"ל העריכו אתמול בשעות הצהריים כי כ-3,000 פלסטינים הפגינו בחמישה מוקדים לאורך הגבול. המפגינים הפלסטינים הבעירו צמיגים, יידו אבנים, ולטענת הצבא אף ניסו בכמה מקרים לפגוע בגדר המערכת ולפרוץ לשטח מדינת ישראל.

לפחות בשני מוקדים הפעילו המפגינים עפיפונים בשמיים, נושאי פחיות חומר דליק. בשני מקרים העפיפונים נפלו בשטח מדינת ישראל וטופלו על ידי הצבא. נעשה שימוש בכשמונה עפיפונים. גורמי צבא סיפרו כי לפחות בשני מקרים הושלכו שני מטעני חבלה על הגדר.

הפגנות פלסטינים בגבול רצועת עזה 20.4.18. רויטרס, רויטרס
פינוי נפגעים ממוקדי ההפגנות בגבול הרצועה, אתמול/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully