וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: לחקור את הרג הנער הפלסטיני בהפגנה בגבול עזה

21.4.2018 / 16:58

בארגון קראו לחקור את רצף התקריות בהפגנה שהתקיימה אמש סמוך לגדר הגבול, במהלכה נהרגו ארבעה פלסטינים, בהם נער בן 15. "האיחוד האירופי קורא לצה"ל להפסיק לעשות שימוש בכוח קטלני נגד מפגינים בלתי חמושים", נכתב. ליברמן האשים את חמאס: "שולחים ילדים ונשים קדימה"

.

האיחוד האירופי מצטרף לשליח האו"ם לאזור וקורא היום (שבת) לחקור את הרג הנער הפלסטיני בהפגנה שהתרחשה אתמול סמוך לגדר הגבול בעזה. "בעודנו מביעים שוב צער על המוות, האיחוד האירופי קורא לצה"ל להימנע משימוש בכוח קטלני נגד מפגינים בלתי חמושים", צוין בהודעת הארגון.

האיחוד האירופי פתח את הצהרתו בתיאור האירועים, בהתאם לדיווחי משרד הבריאות הפלסטיני. "אתמול שוב פתחו חיילים ישראלים באש לעבר מפגינים ברצועת עזה באמצעות תחמושת חיה והרגו ארבעה פלסטינים, ביניהם נער בן 15, יותר מ-150 נפצעו", צוין. "נדרשת חקירה מלאה כדי להבין מה קרה ומדוע".

עוד בוואלה! NEWS:
קים הודיע: מפסיקים את הניסויים בטילים הגרעיניים
דיווח: מהנדס בכיר מעזה חוסל בירי בדרכו למסגד במלזיה
הדמוקרטים בארה"ב תובעים את מטה טראמפ: קשרו קשר עם רוסיה נגדנו

הפגנות פלסטינים בגבול רצועת עזה 20.4.18. רויטרס, רויטרס
הפגנות בגבול הרצועה, אתמול/רויטרס, רויטרס

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס לדרישת האיחוד האירופי ואמר כי "האיחוד האירופי מוכיח שהוא זה שיורה על אוטומט, ובלי לחשוב במי הוא יפגע. כל קריאה כזו, שאינה מבוססת על עובדות אלא רק על מידע מסולף שמופץ בידי ארגון טרור, מחזקת את המוטיבציה של חמאס לשלוח נערים וילדים נוספים המשמשים כמגן אנושי".

"האיחוד היה צריך להפיק לקחים מהקמפיינים התקשורתיים של ארגון דאעש, ולהבין: אסור להאמין לטרוריסטיים. לשוחרי החופש אסור לשמש ככלי שרת להפצת הטענות השקריות של ארגוני הטרור. בניגוד לאיחוד, אנחנו עוסקים בעובדות", הוסיף השר.

הודעת האיחוד מצטרפת לביקורת שמתח שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב. בדברים שכתב בטוויטר קרא מלדנוב לחקירת מותו של איוב וכתב כי הדבר אינו תורם למאמצים להשגת שלום. "הדבר רק מגביר את הכעס ויביא למיתות נוספות", הוסיף. "יש להגן על ילדים מפני אלימות ולוודא שלא ייחשפו לה - ולא יהרגו".

עוד באותו נושא

ליברמן: "הנהגת חמאס אשמה במות הנער בן ה-15 בגבול עזה"

לכתבה המלאה
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מביקורו בעוטף עזה עם אלוף פיקוד הדרום, אייל זמיר. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
שר הביטחון ליברמן בסיור בעוטף עזה, אתמול/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מוקדם יותר הבוקר דחה שר הביטחון אביגדור ליברמן את הטענות ואף האשים את הנהגת חמאס והאשימה במותו של הנער. "האשמים היחידים הם אותם מנהיגים פחדנים שמסתתרים מאחורי ילדים ונשים ושולחים אותם קדימה כמגן אנושי, כדי שהם יוכלו להמשיך לחפור מנהרות ולבצע פעולות טרור נגד מדינת ישראל", אמר.

"אנחנו כבר מכירים מן העבר שימוש לצרכי טרור במתקני אונר"א, בבתי חולים ובמסגדים", הוסיף ליברמן. "גם בפעילות אתמול ראינו שצה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם, העושה מאמץ מקסימלי להימנע מפגיעה בחפים מפשע. אני שב ואומר לתושבי עזה. סגולה לאריכות ימים: אל תתקרבו לגדר".

(עדכון ראשון 13:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully