וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמוקרטים בארה"ב תובעים את מטה טראמפ: קשרו קשר עם רוסיה נגדנו

20.4.2018 / 22:15

בתביעה פדרלית מטעם המפלגה נטען כי מטה הבחירות של הנשיא פעל יחד עם גורמי ממשל במוסקבה ועם אתר "ויקיליקס" להכשלת הבחירה בהילרי קלינטון לנשיאה. בתביעה, שבה הוזכרו בנו וחתנו של הנשיא, צוין כי אותו קשר הביא לפריצה למחשבי המפלגה

צילום: CNN

המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית הגישה היום (שישי) תביעה נגד מטה הבחירות של הנשיא דונלד טראמפ, נגד ממשלת רוסיה וכן נגד אתר ההדלפות "ויקיליקס". זאת, בטענה כי שלושת הגורמים קשרו קשר לשיבוש הליך הבחירות לנשיאות המדינה בשנת 2016. בתביעה שהוגשה לבית דין פדרלי במנהטן נטען כי בכירים במטה הקמפיין של טראמפ פעלו יחד עם גורמים בסוכנות הביון המרכזית ברוסיה וכן בממשלתה על מנת לפגוע בסיכוייה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון להיבחר לנשיאות - זאת, באמצעות פריצה למחשבים במטה המפלגה.

בתביעה מוזכרים דונלד טראמפ הבן, חתנו של הנשיא ג'ארד קושנר וכן מקורבו של טראמפ עצמו רוג'ר סטון כחברים בקשר לכאורה. לטענת המפלגה הדמוקרטית אנשי הקמפיין של טראמפ "קיבלו בשמחה את עזרתה של רוסיה", במהלך מערכת הבחירות לפני שנתיים. אם תתקבל התביעה וייפתח הליך משפטי לבירור הטענה יוכלו עורכי דינה של המפלגה הדמוקרטית להכריח את הנתבעים לספק מסמכים רשמיים, במטרה לבסס את עמדתם - או להפריכה.

מהבית הלבן טרם נמסרה תגובה להגשת התביעה, כך גם מצד הוועידה הרפובליקנית הלאומית, מטה הבחירות של טראמפ או עורכי דינם של בכירים בקמפיין לשעבר. בין הבכירים שהוזכרו בתביעה נמצאים גם פול מנפורט, ריק גייטס וג'ורג' פפדופולוס - שנגדם הוגשו כתבי אישום במסגרת חקירת התובע המיוחד רוברט מולר הבוחן את הטענות למעורבות רוסית בבחירות.

לקריאה נוספת:
טראמפ: "מעוניין להעיד בפני התובע המיוחד בחקירת קשרי רוסיה"
"מנהל קמפיין טראמפ לשעבר שילם 2 מיליון אירו לקידום נשיא אוקראינה"
היועץ ששיקר ועשוי להאיץ את חקירת קשרי קמפיין טראמפ ורוסיה

מטה המפלגה הדמוקרטית בוושינגטון בירת ארצות הברית. אי-פי, AP
פריצה למחשבים. מטה המפלגה הדמוקרטית בוושינגטון הבירה/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully