וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבריטניה: האחראים לניסיון חיסול המרגל אותרו, ונמצאים ברוסיה

על פי הדיווחים, החוקרים איתרו את החשודים דרך סריקת נוסעי טיסות שנכנסו לבריטניה ויצאו ממנה. הם אספו מידע דרך מצלמות אבטחה בסולסברי שבה התרחשה התקיפה, תוך התמקדות בלוחיות רישוי.

משטרת בריטניה זיהתה את החשודים בהרעלת המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו, והם ככל הנראה נמצאים ברוסיה - כך דווח אתמול (שישי) בטלגרף, שציטט גורמי ביטחון. עוד דווח כי החוקרים איתרו את החשודים דרך סריקת נוסעי טיסות שנכנסו לבריטניה ויצאו ממנה. הם אספו מידע דרך מצלמות אבטחה בסולסברי, שבה התרחשה התקיפה, כשהתמקדו בלוחיות רישוי.

מוקדם יותר השבוע מסרו גורמים בריטיים כי גז העצבים ששימש להרעלת סקריפל ובתו. בתדרוך של המשרד לאיכות הסביבה, המזון והכפר, האחראי על ניקוי הזירה בעיר סולסברי, שם נמצאו השניים בחודש שעבר מחוסרי הכרה, נמסר כי כמות קטנה מאוד של הגז הנדיר נוביצ'וק נמצאה בביתו של הסוכן הכפול לשעבר.

לקריאה נוספת בנושא:
חקירת הרעלת המרגל בבריטניה: "גז העצבים היה בצורה נוזלית"
"נלקחה למקום מבטחים": בתו של המרגל הרוסי שוחררה מבית החולים
פוטין לא שוכח: הנקמה ב"בוגד" שחשף את רשת הריגול הרוסית באירופה

מומחים בוחנים את הזירה שבה הורעל המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל בעיר סולסברי, בריטניה, 8 במרץ 2018. רויטרס
חוקרים בוחנים את זירת ההרעלה בסולסברי, בחודש שעבר/רויטרס

המשטרה מסרה כי היא סבורה שהרעל נמרח על דלת הכניסה, מאחר ששם נמצא הריכוז הגדול ביותר של הרעל, שפותח על ידי ברית המועצות. לפי המשרד להגנת הסביבה, תשעה אתרים, כולל שלושה במרכז סולסברי, עדיין זקוקים לפעולות טיהור. עם זאת, חלק מהאתרים שהוכנסו לבידוד מאז התקרית ב-4 במרץ נפתחו מחדש לציבור.

בריטניה מאשימה את רוסיה בתקיפה, ואילו האחרונה טוענת כי זה חלק מ"היסטריה אנטי-רוסית" שמקדמת הממלכה. ההרעלה הובילה למשבר היסטורי ביחסים בין שתי המדינות, כשבריטניה זוכה לתמיכת מדינות מערביות רבות. אלו גירשו כ-150 דיפלומטים רוסים, כשמוסקבה גירשה מספר דומה של דיפלומטים מערביים.

סרגיי סקריפל ובתו יוליה סקריפל. ללא, אתר רשמי
המרגל סקירפל ובתו יוליה/אתר רשמי, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully