וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הרעלת המרגל בבריטניה: "גז העצבים היה בצורה נוזלית"

17.4.2018 / 19:23

הרשויות הודיעו כי הנוביצ'וק שנמצא בביתו של סקריפל בסולסברי היה בתצורה נוזלית וכי מרבית האתרים שהיו בבידוד מאז התקרית נפתחו מחדש לציבור. המשטרה סבורה כי הרעל נמרח על דלת הכניסה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

גז העצבים ששימש להרעלת המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ושל בתו בחודש שעבר היה בתצורה נוזלית - כך מסרו היום (שלישי) גורמים בריטיים. בתדרוך של המשרד לאיכות הסביבה, המזון והכפר, האחראי על ניקוי הזירה בעיר סולסברי, שם נמצאו השניים בחודש שעבר מחוסרי הכרה, נמסר כי כמות קטנה מאוד של הגז הנדיר נוביצ'וק נמצאה בביתו של הסוכן הכפול לשעבר.

המשטרה מסרה כי היא סבורה שהרעל נמרח על דלת הכניסה, מאחר ששם נמצא הריכוז הגדול ביותר של הרעל, שפותח על ידי ברית המועצות. לפי המשרד להגנת הסביבה, תשעה אתרים, כולל שלושה במרכז סולסברי, עדיין זקוקים לפעולות טיהור. עם זאת, חלק מהאתרים שהוכנסו לבידוד מאז התקרית ב-4 במרץ נפתחו מחדש לציבור.

לקריאה נוספת בנושא
"נלקחה למקום מבטחים": בתו של המרגל הרוסי שוחררה מבית החולים
פוטין לא שוכח: הנקמה ב"בוגד" שחשף את רשת הריגול הרוסית באירופה

סרגיי סקריפל ובתו יוליה סקריפל. ללא, אתר רשמי
סרגיי סקריפל ובתו יוליה סקריפל/אתר רשמי, ללא

בריטניה מאשימה את רוסיה בתקיפה, ואילו האחרונה טוענת כי זה חלק מ"היסטריה אנטי-רוסית" שמקדמת הממלכה. ההרעלה הובילה למשבר היסטורי ביחסים בין שתי המדינות, כשבריטניה זוכה לתמיכת מדינות מערביות רבות. אלו גירשו כ-150 דיפלומטים רוסים, כשמוסקבה גירשה מספר דומה של דיפלומטים מערביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully