וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תקפה יעדים של אסד בסוריה - ברוסיה זועמים | כותרות השבת

ארה"ב, בריטניה וצרפת תקפו בסוריה, אך הדגישו כי אינן מעוניינות להפיל את משטר אסד. פוטין: "פעולה תוקפנית נגד מדינה ריבונית", טראמפ שיבח: "מתקפה מושלמת", אסד: "אובדן שליטה". אלה הכותרות שעשו את סוף השבוע

רויטרס

בתגובה למתקפה הכימית: ארה"ב, בריטניה וצרפת תקפו בסוריה

ארצות הברית, יחד עם בריטניה וצרפת, תקפו הלילה שורת מטרות בסוריה, בתגובה משולבת של המערב למתקפה הכימית בפרברי דמשק. על המתקפה הכריז בנאום לאומה הנשיא דונלד טראמפ, שהאשים גם את ולדימיר פוטין באחריות לתקיפה בשבוע שעבר, אז נהרגו עשרות אזרחים מגז כלור ומגז עצבים. עם זאת, הייתה זו תגובה מוגבלת, שלא פגעה ביעדים רוסיים או איראניים ושלוש המדינות הדגישו כי הן לא מחפשות להפיל את המשטר.

היעדים שהותקפו היו מתקנים לייצור נשק כימי של המשטר, וכן שורת מטרות נוספות. בתקיפה השתתפו משחתות אמריקניות וכן מפציצים אמריקניים מדגם B-1, כמו גם מטוסי קרב בריטיים, ומטוסי קרב וספינות קרב צרפתיים. יותר ממאה טילים שוגרו לעבר מטרות שונות בדמשק ויעדים אחרים.

טראמפ על התקיפה בסוריה: הושגו התוצאות הטובות ביותר, המשימה הושלמה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירך היום על תוצאות התקיפה המשולבת הלילה בסוריה שלדבריו "לא היו יכולות להיות טובות יותר". בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוסיף טראמפ כי המתקפה "יצאה לפועל בצורה מושלמת" והודה לבריטניה ולצרפת על "חוכמתן וכוחן הצבאי המעולה". את הציוץ חתם טראמפ במילים "המשימה הושלמה".

בתקיפה הלילה השתתפו מטוסי קרב, מפציצים ומשחתות של צבאות שלוש המדינות - שתקפו שמונה מטרות צבאיות ברחבי סוריה, באמצעות שיגורם של כמאה טילים. מרבית המטרות השתייכו למערך הנשק הכימי של צבא אסד, בהן מתקני ייצור ומחסנים.

ארבעה פעילי הג'יהאד האסלאמי נהרגו ב"תאונת עבודה" ברפיח

לפחות ארבעה פלסטינים נהרגו באזור חאן יונס ורפיח שבדרום רצועת עזה - כך דיווח היום משרד הבריאות הפלסטיני. הארבעה הם פעילי הג'יהאד האסלאמי, ועל פי הפלסטינים הם היו במהלך משימה. לפי כמה כלי תקשורת ברצועה יתכן שמספר ההרוגים גבוה יותר.

בתוך כך, צוותי כיבוי אש מתחנת נגב מערבי הוזעקו לטיפול בשריפה שפרצה בשדה חיטה באזור קיבוץ בארי שבמועצה האזורית שדות נגב. הצוותים, בסיוע צוותי הקרן הקיימת לישראל, החלו בפעולות לכיבוי האש והשתלטו על הדליקה. נבדק חשד כי מדובר בהצתה שהחלה בעקבות עפיפון של חמאס שנשא עמו בקבוק תבערה ועבר את גדר המערכת בגבול רצועת עזה. בדובר צה"ל מסרו כי פרטי התקרית נבדקים וכי לא ידוע על הרוגים ברצועה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אסד: התקיפה בסוריה - אובדן שליטה של המערב; מיי: פעולה מוצדקת

נשיא סוריה בשאר אסד התייחס היום לראשונה לתקיפה שהובילה ארצות הברית הלילה בארצו, בשיתוף בריטניה וצרפת, ואמר כי "המערב הבין שאיבד שליטה ואמינות", בכל הקשור למלחמה המתנהלת במדינה השסועה זו השנה השמינית. לדבריו, המתקפה המשולבת רק מגבירה את נחישותה של דמשק "להילחם בטרוריסטים ולמחוץ אותם בכל סנטימטר של האומה". נשיא איראן חסן רוחאני שוחח עם אסד ואמר לו כי ארצו תמשיך לעמוד לצדה של סוריה. עוד הוסיף רוחאני כי המתקפה "לא תחליש את נחישות העם הסורי במלחמתו בטרור".

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה כי התקיפה הייתה מוצדקת ולגיטימית. לדבריה, מטרת התקיפה הייתה להרתיע את סוריה משימוש נוסף בנשק כימי ולהעביר מסר לעולם כולו כי הדבר אינו מקובל. "נקיטת פעולה צבאית הייתה גם נכונה וגם חוקית", הוסיפה מיי בהצהרה שמסרה לעיתונאים שעות ספורות לאחר התקיפה, שכללה שיגור טילי שיוט של צבא הממלכה. "הפעולה המשותפת עם בעלות בריתנו הקרובות נועדה להקל את המצוקה ההומניטרית בסוריה באמצעות פגיעה ביכולות המשטר להשתמש בנשק כימי".

חייל נהרג ועוד שלושה נפצעו קשה וקל בהידרדרות טנק בדרום

חייל צה"ל נהרג הלילה ועוד שלושה נפצעו באורח קשה וקל בהידרדרות טנק במהלך פעילות מבצעית בעוצבת "אדום" שבאזור גבול מצרים - כך נמסר מדובר צה"ל. הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים.

הטנק הידרדר בעת סיור באזור ניצנה שסמוך לגבול ישראל ומצרים. החיילים שנפצעו פונו במסוק של חיל האוויר ובאמבולנסים לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. שניים מהפצועים מונשמים ומורדמים ביחידה לטיפול נמרץ כללי, מצבם מוגדר קשה, והם סובלים מכוויות בדרגה 3 באזורים שונים בגוף. פצוע נוסף מטופל במחלקה לכירורגיה פלסטית במצב קל.

מתחקיר ראשוני של עולה כי כוח שריון שהיה במשימת תצפית סטה מציר הנסיעה המסומן ונפל אל נחל בעומק עשרות מטרים. לדברי מקורות בפיקוד הדרום, צוות הטנק, מגדוד 74 של חטיבה 188, שפעל בגזרה הוזעק לעמדה מוכרת בקרבת הגבול על מנת לבצע סריקות בשטח עקב ניסיונות הברחה.

פוטין קרא לכינוס מועצת הביטחון: "תוקפנות נגד מדינה ריבונית"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי התקיפה הלילה בסוריה היא "פעולה תוקפנית נגד מדינה ריבונית". הוא הוסיף כי יבקש לכנס דיון חירום במועצת הביטחון של האו"ם בעקבות התקיפה. לדבריו של נשיא רוסיה, תקיפתה של ארצות הברית בשיתוף בעלות בריתה צרפת ובריטניה תאיץ את המשבר ההומניטרי בסוריה.

אל הגינויים הצטרפו יתר החברות בברית האזורית, המכונה "ציר ההתנגדות". המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי כינה את נשיאי ארצות הברית וצרפת ואת ראשת ממשלת בריטניה "פושעים" ומסר כי התקיפה בסוריה "לא תשיג דבר". דובר משרד החוץ האיראני מסר כי הוא מגנה בתקיפות את המתקפה הלילה בסוריה,שלה "עלולות להיות השלכות" על האזור.

צה"ל חושף: המל"ט האיראני שחדר לישראל היה חמוש ויועד לפיגוע

המל"ט האיראני שחדר לישראל בחודש פברואר היה חמוש ויועד לבצע פיגוע - כך התיר לפרסום דובר צה"ל. מניתוח מסלול התעופה ומחקר מבצעי ומודיעיני שבוצע על חלקי כלי הטיס עולה כי הוא נשא חומר נפץ וכי מטרתו הייתה לבצע פעולת חבלה בשטח ישראל. עוד נמסר מצה"ל כי הכלי האיראני זוהה במערכות ההגנה והיה במעקב עד ליירוטו, ולכן לא היווה סכנה כשטס בשטחה האווירי של ישראל.

האירוע התרחש ב-10 בפברואר, אז יירט מסוק קרב של צה"ל את המל"ט, שחדר לשטח ישראל מסוריה. בתגובה לחדירה תקף חיל האוויר את האתר שממנו הופעל המל"ט. במהלך התקיפה, באזור תדמור, נפתחה אש נ"מ לעבר כלי הטיס ומטוס F-16 החל בנטישה והתרסק בקיבוץ הרדוף שבעמק יזרעאל. שני הטייסים נפצעו בנטישה, אחד מהם באורח קל והשני באורח קשה. גל תקיפות נוסף הגיע כתגובה נוספת לתקרית החריגה, ובו הופצצו 12 מטרות שונות, בהן מחסנים איראניים.

התביעה בארה"ב: נפתחה חקירה פלילית נגד עורך דינו של טראמפ

חקירה פלילית נפתחה נגד מייקל כהן, עורך דינו של נשיא ארצות הברית דולנד טראמפ, לאחר חקירה של חודשים - כך מסר הלילה משרד המשפטים האמריקני. החקירה עוסקת בהתנהלותו העסקית של כהן, ללא קשר ישיר להיותו עורך הדין של הנשיא. אנשי הבולשת הפדרלית פשטו השבוע על משרדיו של כהן והחרימו מסמכים הקשורים להסכם דמי השתיקה שנחתם בין עורך הדין לבין שחקנית הפורנו סטפני קליפורד (סטורמי דניאלס), וחיפשו מסמכים שקשורים בתשלומים שבוצעו לכאורה עבור שתי נשים נוספות שטוענות כי ניהלו רומן עם הנשיא בזמן שהיה אזרח פרטי.

כהן הגיש בקשה באמצעות עורך דינו לאסור על שימוש בחומרים שהוחרמו ממשרדו, עקב חיסיון עורך דין-לקוח שחל עליהם לכאורה. תובע מטעם מדינת ניו יורק אמר בשימוע כי כהן עושה שימוש בחיסיון "כחרב נגד הממשל בניסיון למנוע חקירה". החקירה בעניין כהן, שטראמפ היה לקוחו היחיד, "אינה פוגעת בחיסיון עורך דין לקוח במקרה זה", טענה התביעה בניו יורק. במקביל לעיסוקו של כהן כעורך דין, הוא פועל גם כאיש עסקים והחקירה מתמקדת בפעילות זו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully