וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין קרא לכינוס מועצת הביטחון: "תוקפנות נגד מדינה ריבונית"

אחרי התקיפה בהובלת ארה"ב בתגובה למתקפה הכימית בסוריה, הזהיר נשיא רוסיה מ"החרפת המשבר ההומניטרי במדינה". בצבא רוסיה שוקלים להעביר מערכות S-300 לאסד. חמינאי: "מנהיגי ארה"ב, צרפת ובריטניה - פושעים"

רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי התקיפה הלילה (שבת) בסוריה היא "פעולה תוקפנית נגד מדינה ריבונית". הוא הוסיף כי יבקש לכנס דיון חירום במועצת הביטחון של האו"ם בעקבות התקיפה. לדבריו של נשיא רוסיה, תקיפתה של ארצות הברית בשיתוף בעלות בריתה צרפת ובריטניה תאיץ את המשבר ההומניטרי בסוריה.

רוסיה הגיבה בחריפות למתקפה המשולשת, ושגרירה בארצות הברית, אנטולי אנטונוב, הזהיר כי לתקיפה "יהיו השלכות". לדבריו, "העלבונות" שהשמיעה וושינגטון כלפי פוטין "בלתי-מתקבלות על הדעת". משרד החוץ הרוסי מסר כי המתקפה מהווה "מכה כואבת" לתהליך השלום בסוריה.

לטענת צבא רוסיה, מתוך 103 טילי שיוט ששיגרו שלוש מדינות המערב, מערכות ההגנה הסוריות יירטו 71 מהם. בצבאות ארצות הברית, בריטניה וצרפת לא אישרו זאת ואמרו כי התקיפות היו "הצלחה גדולה". עוד מסר הצבא כי הבסיסים הרוסיים בחמימים ובטרטוס לא היו בסכנה וכי מערכות ההגנה הרוסיות לא היו מעורבות ביירוט השיגורים.

בנוסף לכך, גורם בכיר בצבא אמר כי מוסקבה שוקלת להעביר לדמשק מערכות הגנה מתקדמות מדגם S-300

לקריאה נוספת:
משאירים את הבמה לישראל: התקיפה בסוריה לא תעצור התבססות איראנית
עסקים כרגיל: אסד תועד מגיע ללשכתו בדמשק אחרי המתקפה

שמי דמשק מוארים בזמן המתקפה של המערב על מטרות צבא סוריה, 14 באפריל 2018. אתר רשמי
התקיפה בסוריה, הלילה/אתר רשמי

גם דמשק הגיבה בזעם לתקיפה בשטחה. בהודעת הטלוויזיה הסורית נטען כי המדינה נתונה ל"תוקפנות משולשת של ארצות הברית, בריטניה וצרפת" ונטען כי הופלו 13 טילים ששוגרו למדינה. עוד טען המשטר כי זאת "הפרה בוטה" של החוק הבינלאומי. עם זאת, גורם בשורות הקואליציה התומכת במשטר אמר כי הם רואים בכך "תגובה מוגבלת".

עוד באותו נושא

בתגובה למתקפה הכימית: ארה"ב, בריטניה וצרפת תקפו בסוריה

לכתבה המלאה
יירוט משטר אסד סוריה טילים של ארצות הברית. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
ארה"ב תקפה שורת מטרות יחד עם בריטניה וצרפת. סוריה, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

אל הגינויים הצטרפו יתר החברות בברית האזורית, המכונה "ציר ההתנגדות". המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי כינה את נשיאי ארצות הברית וצרפת ואת ראשת ממשלת בריטניה "פושעים" ומסר כי התקיפה בסוריה "לא תשיג דבר". דובר משרד החוץ האיראני מסר כי הוא מגנה בתקיפות את המתקפה הלילה בסוריה,שלה "עלולות להיות השלכות" על האזור.

חיזבאללה שיבח את מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה ואמר כי מלחמתה של ארצות הברית בסוריה ו"תנועות ההתנגדות" תיכשל ולא תשיג את מטרותיה.

יעדי התקיפה בסוריה מפה. עיבוד תמונה
יעדי התקיפה בסוריה מפה/עיבוד תמונה

היעדים שהותקפו היו מתקנים לייצור נשק כימי של המשטר, וכן שורת מטרות נוספות. לפי הפנטגון, רוסיה לא ידעה מראש על המטרות שהופצצו. בתקיפה השתתפו משחתות אמריקניות וכן מפציצים אמריקניים מדגם B-1, כמו גם מטוסי קרב בריטיים, ומטוסי קרב וספינות קרב צרפתיים. יותר ממאה טילים שוגרו לעבר מטרות שונות בדמשק ויעדים אחרים.

בנאומו, שנמסר עם תחילת המתקפה, אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי ארצו "החליטה לתקוף יחד עם צרפת ובריטניה בסוריה" ומוכנה "להמשיך בתגובה עד שאסד יפסיק להשתמש בנשק כימי שהשימוש בו מהווה הסלמה משמעותית".

(עדכון ראשון: 10:25)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מוסר הצהרה על סוריה, 14 באפריל 2018. רויטרס
טראמפ בבית הלבן, הלילה/רויטרס
נשיא צרפת מקרון בחדר המבצעים בזמן המתקפה בסוריה, 14 באפריל 2018. רויטרס
מקרון בדיון ביטחוני, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully