וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד תועד מגיע ללשכתו בדמשק אחרי המתקפה: "המערב איבד שליטה"

14.4.2018 / 12:25

אחרי המתקפה המערבית ברחבי סוריה, שידרה הטלוויזיה הממלכתית את השליט מגיע ליום עבודה רגיל במשרדו. בבירה יצאו תומכי המשטר להריע על "כישלון התוקפנות" ונופפו בדגלי רוסיה וסוריה. הוא שוחח עם רוחאני, שהביע את תמיכתו בו

טוויטר

הטלוויזיה הממלכתית בסוריה שידרה הבוקר (שבת) תיעוד של הנשיא בשאר אסד מגיע ללשכתו בדמשק, בניסיון להפגין עסקים כרגיל אחרי המתקפה המשולבת של המערב במהלך הלילה. במקביל, יצאו תושבים תומכי המשטר לחגוג את "כישלון התוקפנות" של ארצות הברית, בריטניה וצרפת, כשהם מנופפים בדגלי רוסיה וסוריה.

אסד שוחח לאחר התקיפה עם נשיא איראן חסן רוחאני, ואמר כי "המערב הבין שאיבד שליטה ואמינות", בכל הקשור למלחמה המתנהלת במדינה השסועה זו השנה השמינית. לדבריו, המתקפה המשולבת רק מגבירה את נחישותה של דמשק "להילחם בטרוריסטים ולמחוץ אותם בכל סנטימטר של האומה". רוחאני אמר לו כי ארצו תמשיך לעמוד לצדה של סוריה. עוד הוסיף רוחאני כי המתקפה "לא תחליש את נחישות העם הסורי במלחמתו בטרור".

לקריאה נוספת על המתקפה בסוריה
בתגובה למתקפה הכימית: ארה"ב, בריטניה וצרפת תקפו בסוריה
משאירים את הבמה לישראל: התקיפה בסוריה לא תעצור התבססות איראנית

עסקים כרגיל - אסד מגיע למשרדו לאחר תקיפת ארה"ב, בריטניה וצרפת. מערכת וואלה! NEWS
אסד בלשכתו, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS

רוסיה הגיבה בזעם על המהלך, שמפניו הזהירה במהלך השבוע האחרון. השגריר בארצות הברית, אנטולי אנטונוב, אמר כי "יהיו לכך השלכות" ואמר כי "העלבונות" שהשמיעה וושינגטון כלפי הנשיא ולדימיר פוטין "בלתי-מתקבלות על הדעת". לטענת משרד ההגנה של רוסיה, רוב הטילים יורטו על ידי מערכות ההגנה הסוריות, אך לא הייתה מעורבות של מערכות ההגנה הרוסיות הפרוסות במדינה.

איראן, שיחד עם רוסיה מגבה את משטר אסד, הצטרפה לגינויים והזהירה אף היא "מהשלכות" על האזור. משמרות המהפכה אמרו כי ההתפתחויות באזור יהיו "על חשבונה של ארצות הברית".

בתגובה למתקפה הלילה אמר נשיא לבנון מישל עאון כי הוא מתנגד לכל מתקפה נגד מדינה ערבית, תהיה הסיבה לכך אשר תהיה. משרד החוץ העיראקי מסר כי המתקפה היא "התפתחות מסוכנת" העלולה להביא להתרחבות פעולות ארגוני טרור במזרח התיכון. בבגדאד קראו לכינוס הליגה הערבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סורים מנופפים בדגלי רוסיה, איראן וסוריה במחאה על התקיפה של המערב. רויטרס
תושבים חוגגים עם דגלי רוסיה בדמשק, הבוקר/רויטרס

בהודעת הטלוויזיה הסורית במהלך הלילה, נטען כי המדינה נתונה ל"תוקפנות משולשת של ארצות הברית, בריטניה וצרפת" ונטען כי הופלו 13 טילים ששוגרו למדינה. עם זאת, בצבא ארצות הברית אמרו כי הם לא מודעים לשום יירוט שכזה.

עוד טען המשטר כי זאת "הפרה בוטה" של החוק הבינלאומי, אך גורם בשורות הקואליציה התומכת במשטר אמר כי הם רואים בכך "תגובה מוגבלת". לדבריו, דמשק ספגה את הפעולה הצבאית מאחר שהיעדים שהופצצו פונו לפני כמה ימים בעקבות אזהרה של רוסיה. "אנחנו בוחנים את הנזק", אמר הגורם לרויטרס.

(עדכון ראשון: 9:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully