וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט נגד אולמרט: "מורשע בשחיתות ותוקף את מערכת המשפט"

10.4.2018 / 18:48

היועץ המשפטי לממשלה התייחס לביקורת של ראש הממשלה לשעבר נגד מערכת אכיפת החוק ואמר כי "מדובר בדברים ראויים לגינוי בכל פה". על האפשרות למחוק את רישומו הפלילי של אולמרט אמר כי "יכולה להיות מניעה מוסרית מלכהן בתפקיד ציבורי אפילו כשהנשיא החליט להעניק חנינה"

עריכה: תום זואילי

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס הערב (שלישי) לדברים שאמר לאחרונה ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בריאיונות שבהם תקף את מערכת אכיפת החוק. "אני מצר על הדברים שפורסמו בעת האחרונה, מפיו של מי שהורשע בעבירות שחיתות וזה עתה סיים לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו, שכללו השתלחויות קשות כלפי בכירי מערכת אכיפת החוק שקדמו לי. מדובר בדברים ראויים לגינוי בכל פה", אמר מנדלבליט.

לדבריו, "היה עדיף שדברים אלה לא היו באים לעולם. מערכת אכיפת החוק מתנהלת ביושר ובהגינות. אנשיה מבצעים את מלאכתם בצורה יסודית ובאחריות, ללא מורא ובאופן חסר פניות, והכל מתוך מחויבות עמוקה לאינטרס הציבורי. הם עושים לילות כימים כדי לברר אשמה, ולהוציא אמת לאור". מנדלבליט אמר את הדברים באירוע שערכה לשכת עורכי הדין לרגל השקת ספר של ד"ר מאור אבן חן, מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
להפוך נזק הסברתי לקלף משפטי: מדוע חשוב לתחקר את סרטון הצלף?
ליברמן אסר כניסת פלסטינים לטקס זיכרון משותף: "מפגן של טעם רע"
צה"ל נערך להפגנות ולהצתת שדות החיטה; חמאס מתרגל חטיפות חיילים

אביחי מ?נדלבליט קצין משטרה בדרגת ניצב המכהן כמפקד יחידת להב 433 במהלך טקס הפרידה שנערך עבור מני יצחקי בבית שמש 6 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
"היה עדיף שדברים אלה לא היו באים לעולם". מנדלבליט/ראובן קסטרו

ראש הממשלה לשעבר אמר בריאיון ל"קשת" לאחר יציאתו מבכלא כי "יצאתי בידיעה שזה לא היה מקומי ושלא הייתי צריך להיכנס לשם. אם השתנה משהו, זה שהתעצמה התחושה שהיה פה עוול ומרדף מטורף. כשהמערכת רוצה להדביק למישהו עבירה ומתגייסת כל כולה כדי להרשיע אותך במשהו, הם ירשיעו אותך". אולמרט תקף את ראשי מערכת אכיפת החוק באותה תקופה, ובהם היועמ"ש מני מזוז, פרקליט המדינה משה לדור ומבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס.

אולמרט הגיש בתחילת השבוע לנשיא המדינה ראובן ריבלין בקשה לביטול תקופת ההתיישנות על העבירות שביצע והרישום הפלילי בעניינו. מבית הנשיא נמסר כי הבקשה הועברה לטיפול הגורמים הרלוונטיים, ולאחר שיועברו חוות הדעת המשפטיות הנדרשות בנושא, תובא הבקשה להחלטת הנשיא כמקובל בבקשות חנינה.

בשלב זה ההערכות הן כי הסיכויים שבקשתו של אולמרט תתקבל - קלושים. עם זאת, אם ריבלין יחליט להיענות לבקשה, משמעות הדבר היא שראש הממשלה לשעבר שריצה עונש מאסר בגין שוחד, יוכל לשוב לזירה הפוליטית.

עוד באותו נושא

מנסה לחזור לפוליטיקה? אולמרט ביקש למחוק את רישומו הפלילי

לכתבה המלאה
אהוד אולמרט באולפן ILTV 
22 במרץ 2018. ראובן קסטרו
אולמרט/ראובן קסטרו

אף שלא אמר זאת מפורשות, מנדלבליט התייחס גם לאפשרות שהוזכרה לאחרונה לחזרתו של אולמרט לחיים הציבוריים. "נוכח הפגיעה הציבורית הנובעת מביצוע עבירות חמורות, קבע המחוקק, והבהיר גם בית המשפט העליון, כי ביצוע העבירות יכול להטיל פגם מוסרי, שגורר במקרים המתאימים, בנוסף לענישה המקובלת בגין הרשעה בביצוע העבירה, גם מניעה מלכהן בתפקידים ציבוריים". לדברי מנדלבליט, "מניעה מוסרית מלכהן בתפקיד ציבורי יכולה לקום אפילו כשנשיא המדינה החליט להעניק חנינה".

אולמרט שוחרר מהכלא ביולי בשנה שעברה לאחר שריצה עונש מאסר בכלא מעשיהו. עונשו אף קוצר לאחר שנידון ל-27 חודשי מאסר בפועל בגין הרשעתו בשוחד ובשיבוש מהלכי משפט.

לפני כחודשיים התראיין אולמרט לראשונה מאז שחרורו והתייחס אף לחקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה נתניהו. "אני מאחל לראש הממשלה שיסיים את תפקידו מהר ובדרך נאותה, אבל לא מייחל לרעתו ברמה האישית", אמר בשיחה עם העיתונאי יועז הנדל בכנס לזכרו של אריאל שרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully