וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נערך להפגנות ולהצתת שדות החיטה; חמאס מתרגל חטיפות חיילים

10.4.2018 / 14:00

לקראת יום שישי, בפיקוד הדרום עוסקים בהכנות למחאות על גבול עזה, ונערכים לאפשרות ששדות סמוכים לגדר יוצתו ע"י בקבוקי תבערה בחסות הרוח. מנגד, כוח נוחבה מהזרוע הצבאית של חמאס מתרגל בגלוי חדירה ליישובים בשטח ישראל ואף חטיפת חיילים

צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: שניר דבוש

בצה"ל עוסקים בהיערכות לקראת ההפגנות הצפויות להתקיים סמוך לגדר הגבול ברצועת עזה ביום שישי הקרוב וב-15 במאי, יום הנכבה. מנגד, כוח נוחבה של הזרוע הצבאית בחמאס מתאמן בגלוי על כיבוש מוצבים, חדירה ליישובים ואף לחטיפות חיילים.

בצה"ל טוענים כי במהלך ההפגנות זיהו תצפיות את לוחמי הכוח בעודם לבושים בבגדים אזרחיים. כמה מחבלים בודדים הנמנים עם הכוח נהרגו בהפגנה הראשונה לפני כשבועיים, לאחר שניסו לדלג אל קו המפגינים הראשון ולחצות את גדר המערכת. גורמי ביטחון מעריכים כי אם חמאס יזהה הזדמנות לחטוף חיילים, עם אפשרות לסיכויי הצלחה גבוהים, הוא עשוי לצאת לפעולה.

הפגנות בגבול עזה | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בתגובה לחדירת המחבלים: צה"ל תקף מטרת חמאס בצפון רצועת עזה

בצל ההפגנות המתמשכות בגבול רצועת עזה בצה"ל מתכוננים להצתת שדות סמוך לגדר. צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: שניר דבוש, מערכת וואלה! NEWS
נערכים לאפשרות ששדות החיטה הסמוכים לגדר יוצתו. גבול עזה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: שניר דבוש

אין לזלזל בכוח הזרוע הצבאית של חמאס, שאוספת באופן קבוע מודיעין על פעילות צה"ל בגבול. מפקדיה יודעים לזהות נקודות תורפה טופוגרפיות, אזורי הגנה חלשים וזמני תגובה, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשבועות האחרונים בשליחת חוליות טרור לביצוע חדירות לשטח מדינת ישראל. ב

מקרה הראשון בסדרת התקריות על הגדר אף התבצעה חדירה לתחום החטיבה הדרומית והצתת כלים הנדסיים. ערנות כוחות צה"ל ותגובתם המהירה הניסה את המחבלים חזרה לשטח הפלסטיני. במקרה אחר שהתרחש לפני יומיים, שלושה מחבלים חדרו לשטח ישראל, הניחו מטענים מאולתרים וחזרו אף הם השטח הפלסטיני. ניסיונות אלה אף הולידו פעולות חדירה נוספות בגבול עזה.

רצף האירועים חייב את צה"ל לממש את האיומים ולתקוף שני יעדי חמאס בעומק הרצועה, באמצעות חיל האוויר. מטרת התקיפה הייתה לפגוע בביטחון העצמי הגבוה שצברה הזרוע הצבאית של חמאס ולאותת כי פיגועי חדירה עשויים לגרור את צה"ל לתגובות נוספות בעומק. במקביל פועלת אוגדת עזה לשפר את קו ההגנה בגבול באמצעות פעילות הנדסית ותגבור כוחות ומארבים במוקדים נבחרים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עבודות בסמוך לגבול רצ"ע 9 באפריל 2018. אמיר בוחבוט
עבודות סמוך לגבול הרצועה/אמיר בוחבוט

לצד זאת, בפיקוד הדרום ממשיכים בהיערכות להפגנות שיתקיימו ביום שישי הקרוב, שעל פי השיח ברשתות החברתיות יתקיימו בסימן קמפיין בקבוקי התבערה, לאחר שהסתיים קמפיין הצמיגים בשבוע שעבר. מטרת המפגינים, כך מסתמן, תהיה להשליך בקבוקי תבערה לשטח הישראלי. הדבר מעלה חשש במערכת הביטחון שבמוקדים בהם קרובה הגדר לשדות החיטה של חקלאי הנגב המערבי יצליחו המפגינים להצית בהם שריפות בחסות הרוח.

בפיקוד הדרום נערכים גם לתרחיש מסוג זה, ומטרת הכוחות תהיה לדחוק את המפגינים לטווח שבו לא יוכלו להשליך חומרי בערה לשטח ישראל. אתמול נצפו חקלאים קוצרים את החיטה סמוך לגדר המערכת. "הקציר אמור היה להתחיל בשבועות הקרובים", אמר חקלאי ותיק בנגב. "80% מהחיטה יבשה לכן רוב מי שקוצר כעת את החיטה מייעד את זה למאכל בהמה ולא למאכל אדם. משמעות הדבר שהוא מפסיד הרבה כסף".

ויזואליה - הפגנות לאורך גבול רצועת עזה 6 באפריל 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
הפגנות בגבול הרצועה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
ויזואליה - הפגנות לאורך גבול רצועת עזה 6 באפריל 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
הפגנות בגבול הרצועה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
מחאת הצמיגים עימותים גבול רצועת עזה צה"ל, 6 באפריל 2018. ראובן קסטרו
הפגנות בגבול הרצועה, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו
הפגנות בגבול רצועת עזה 6 באפריל 2018. רויטרס
הפגנות בגבול הרצועה, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully