וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן אסר כניסת פלסטינים לטקס זיכרון משותף: "מפגן של טעם רע"

שר הביטחון מנע את הגעתם של 110 משתתפים מהגדה לאירוע עם משפחות שכולות בתל אביב הנערך זו השנה ה-13. "לא אתן יד לחילול יום הזיכרון ולפגיעה במשחות השכולות", כתב. מארגני הטקס הודיעו כי יעתרו לבג"ץ כדי למנוע את ההחלטה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

שר הביטחון אביגדור ליברמן החליט לאסור היום (שלישי) לאסור את כניסתם לישראל של 110 פלסטינים שהוזמנו להשתתף בטקס משותף, ישראלי-פלסטיני, שיתקיים בתל אביב ביום שלישי הבא, ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי האיבה. שר הביטחון ליברמן אמר כי "לא אתן יד לחילול יום הזיכרון. זהו לא טקס זיכרון אלא מפגן של טעם רע וחוסר רגישות, שפוגע במשפחות השכולות היקרות לנו מכל".

זו השנה השנייה שבה לא מאושרת כניסת פלסטינים לטובת השתתפות בטקס. הטקס מתקיים זה 13 שנה, ובפורום המשפחות השכולות אומרים שבמשך 11 אושרה כניסת פלסטינים. בעוד בשנה שעברה נטען בהכניסה נאסרה בשל פיגוע בתל אביב, השנה הסיבה היא התנגדותו של שר הביטחון לעצם קיום הטקס.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: רוסיה משבשת פעילות מל"טים אמריקניים בסוריה כדי למנוע תקיפה
צה"ל נערך להפגנות ולהצתת שדות החיטה; חמאס מתרגל חטיפות חיילים
תם המשבר: נתניהו ידליק משואה ויישא דברי ברכה קצרים

הפגנות מחוץ לטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, תל אביב, 30 באפריל 2017. דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei, דנה ירקצי
מפגינים נגד קיום יום הזיכרון המשותף, בשנה שעברה/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei

פורום המשפחות השכולות הישראלי והפלסטיני וארגון לוחמים לשלום המארגנים את הט'ס אמרו כי "שר הביטחון ליברמן הוא שבהתנהלותו מחלל את יום הזיכרון ופוגע במשפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות שמבקשות לקדם שיח של פיוס. מדובר בשימוש פוליטי ציני בכלי שמהותו אמורה להיות ביטחונית. שימוש שכל מטרתו לפגוע במשפחות שכולות ובישראלים ופלסטינים שמבקשים לציין יחד את יום הזיכרון, מתוך כבוד הדדי והכרה בכך שהכאב והצער אינם נחלתו הבלעדית של אף צד". הארגונים הודיעו כי בכוונתם לעתור לבג"ץ כדי למנוע את ההחלטה."בכוונתנו לפעול בכל דרך על מנת למנות מליברמן לעשות שימוש פוליטי ציני בסמכויותיו כשר ביטחון".




בשנה שעברה ספגו המשתתפים בטקס נאצות, יריקות וקריאות "נאצים" מצד עשרות מפגינים שנאספו מחוץ לאולם שבו נערך טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני בתל אביב. במשטרה אמרו כי שניים מהמפגינים הורחקו. המפגינים החזיקו דגלי ישראל ושלטים, שעליהם נכתב: "לא ניתן לחלל את זכר לוחמינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully