וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: סבירות גבוהה לגירוש מבקשי המקלט לאוגנדה

במענה נוסף לעתירה בנושא המשך כליאת שוהים בלתי חוקיים בסהרונים, טענה המדינה כי לאור בירורי השליח המיוחד, היועמ"ש סבור כי ישנה "הסתברות גבוהה להתקיימות התנאים" להרחקתם. עם זאת, נטען כי דרוש פרק זמן נוסף להשלמת הבירור

צילום וידאו באדיבות 'כאן', עריכה: שניר דבוש

בתגובה נוספת של המדינה לבג"ץ, נטען אתמול (חמישי) כי השליח המיוחד שיצא מטעמה לאוגנדה עדכן כי ישנה סבירות גבוהה לאפשרות של הרחקת המסתננים למדינה, המכונה בתגובה "המדינה השלישית השנייה". "השליח המיוחד יצא אתמול בבוקר לעריכת הבירור", נכתב. "חלק הארי של הבירורים נשלם, ולאור התמונה העולם מהם סבור היועץ המשפטי לממשלה כי ישנה הסתברות גבוהה להתקיימות התנאים הנדרשים להרחקה למדינה השלישית השנייה".

עם זאת, נטען כי "דרוש פרק זמן נוסף להשלמת הבירור, לצורך הסדרת ההרחקה למדינה. בירורים אלה ייערכו ברציפות והשליח ימסור עדכון ליועץ המשפטי לממשלה ולכלל הגורמים הצריכים לעניין". משמעות הדברים היא כי המדינה מבקשת להשאיר את המסתננים במתקן סהרונים, עד לגיבוש סופי של עמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

עוד בוואלה! NEWS:
בנט ושקד יקדמו כבר בשבוע הבא חקיקה עוקפת בג"ץ נגד המסתננים
בג"ץ הכריע: גופת התינוק שטבע בג'קוזי במלון באשדוד תנותח
חיפוש מדינת מקלט וקרע מול בג"ץ: התרחישים האפשריים בדרך למתווה חדש

הפגנת תושבי דרום ת"א מחוץ למשרד רה"מ, ירושלים 3 בפאריל 2018. רוני כנפו
הפגנה נגד גירוש הזרים, השבוע/רוני כנפו

אתמול ביקשה המדינה ארכה למתן תשובה סופית עד היום בנושא כליאתם של שוהים בלתי חוקיים בכלא סהרונים, בנימוק כי השליח יצא לבחון את ההסדר להרחקתם. בתגובות המדינה לא צוין שמה של המדינה, אלא רק כי היא נשקלה בעבר במסגרת מתווה הגירוש וכי היועץ המשפטי לממשלה אישר כי היא עומדת בתנאים הנדרשים להרחקת שוהים בלתי חוקיים אליה.

עוד צוין כי אל אותה מדינה הורחקו בעבר זרים וכי "מסתננים אשר הוחזקו במשמורת הודיעו על החלטתם לצאת למדינה זו". בעמדת המדינה צוין כי המדינה הוזכרה בעבר לצד רואנדה כיעד אפשרי להרחקת מבקשי המקלט והשוהים הבלתי חוקיים, וכי לאחר שרואנדה נפסלה כאפשרות יש צורך ב"קבלת עדכונים עובדתיים" ולשם כך יצא השליח אליה.

עוד באותו נושא

המדינה לבג"ץ: שליח מטעמנו יצא למדינה שלישית לבחון הסדר לגירוש הזרים

לכתבה המלאה
הפגנת מבקשי מקלט מול שגרירות רואנדה בהרצליה. שלומי גבאי
הפגנה מול שגרירות רואנדה בישראל, לפני כחודשיים/שלומי גבאי

עוד צוין בתגובה כי שמה של המדינה השלישית הופיע בצו החיסיון על מתווה הגירוש שעליו חתום ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבעצמו חשף את שמה של רואנדה השבוע, כשהציג את ההסכם עם נציבות האו"ם לפליטים שעל ביטולו הכריז יום לאחר מכן.

(עדכון ראשון: 13:00)

כלא סהרונים יולי, 2012. יותם רונן
כלא סהרונים/יותם רונן
מתקן סהרונים. אתר רשמי
כלא סהרונים/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully