וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הכריע: גופת התינוק שטבע בג'קוזי במלון באשדוד תנותח

בית המשפט דחה את עתירת המשפחה, אך הורה לעשות את הנתיחה בצורה הדרגתית ובנוכחות רופא מטעם המשפחה. השופטים קבעו כי לנוכח החומר שהתקבל - אין לשלול סיבת מוות אחרת מזו שהציגו ההורים, שנעצרו בחשד לפלילים. בעקבות ההחלטה, מאות חרדים חסמו צמתים בי-ם ובבית שמש

עריכת וידאו:ניר חן

בג"ץ אישר היום (רביעי) לנתח את גופתו של התינוק שטבע שלשום למוות בג'קוזי במלון באשדוד. עם זאת, הורה בית המשפט זאת בצורה הדרגתית לפי התחייבות המשטרה בנתיחה מקומית ובנוכחות רופא מטעם המשפחה. בעקבות ההחלטה מפגינים מאות חרדים בצומת בר אילן שבירושלים ובצומת יהודה הנשיא - נהר הירדן בבית שמש. הכבישים במוקדים אלו חסומים עקב המחאה.

משפחתו של התינוק עתרה מוקדם יותר נגד נתיחתו. הוריו של התינוק ניסו להגיע לפשרה שבמסגרתה תיערך בדיקה מיקרוסקופית לגופתו, מבלי שתבוצע נתיחה ועל מנת למזער את הפגיעה בכבוד המת. השופטים קבעו כי נוכח החומר שהתקבל, אין לשלול בשלב זה סיבת מוות נוספת על הסיבה שעלתה מגרסת ההורים, ואין מדובר רק בשאלות שעניינן אופי הטביעה.

עוד בוואלה! NEWS:
"בצלם" לחיילים: סרבו לפקודה לירות במפגינים בגבול רצועת עזה
המדינה לבג"ץ: שליח מטעמנו יצא למדינה שלישית לבחון הסדר לגירוש הזרים
חקירת מות הלוחם בדובדבן: "שלפו אקדחים בחדר - ואחד היה טעון"

בית מלון מיאמי באשדוד שבו טבע תינוק בן חודש ב-2 באפריל 2018. מערכת וואלה! NEWS
השופטים סברי כי לא ניתן לשלול סיבת מוות נוספת. בית המלון שבו טבע התינוק באשדוד/מערכת וואלה! NEWS

אתמול נעצרו ההורים ונחקרו בחשד לפלילים, לאחר שבית משפט השלום באשקלון אישר לבצע נתיחה שלאחר המוות בגופת בנם, בן חודש. סנגוריהם ערערו על ההחלטה ובית המשפט עיכב את ביצועה עד להחלטה בעניין. שלשום הורה בית המשפט לעכב את שחרור גופת התינוק לקבורה עד להחלטה הסופית בעניינו. בתוך כך חלה התפתחות בחקירה, שעל פרטיה המלאים הוטל צו איסור פרסום.

השופטים הדגישו למרות הרצון לשמור על כבוד המת, אין מנוס אלא להורות על נתיחה. עו"ד איתמר בן גביר המייצג את המשפחה אמר לאחר הכרעת בג"ץ כי "יש להצטער על החלטת בית המשפט העליון שפגע לא רק במשפחה וברגשות הציבור, אלא קודם כל בגופת תינוק בן חודש. ניתן היה, לדעתי, להסתפק בבדיקות אחרות ובחומר החקירה שקיים בתיק. אני סבור שידם של אנשי המכון לרפואה משפטית קלה, והם עורכים ניתוחים למתים אף במקום שאין צורך בכך".

עוד באותו נושא

הורי התינוק שטבע במלון באשדוד: עתרו לבג"ץ נגד נתיחת גופתו

לכתבה המלאה
כמה מאות חרדים קיצוניים מפגינים במספר מוקדים: כיכר השבת, בר אילן ושבטי ישראל ובית שמש - נהר הירדן, 3 באפריל 2018. אמרי לוי סדן, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים בירושלים מוחים נגד הכוונה לנתח את התינוק, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אמרי לוי סדן

בתוך כך הפגינו אמש עשרות חרדים קיצוניים בירושלים נגד הכוונה לערוך נתיחה לתינוק. במהלך ההפגנה בכיכר השבת בבירה, נעצרו כמה מפגינים בטענה שהפרו את הסדר במקום. הפגנות דומות התקיימו גם שלשום בעיר, במהלכם אף הבעירו כמה מפגינים פחי אשפה וחסמו כבישים.

תחקיר ראשוני שנערך לאחר טביעתו של התינוק העלה כי הוא שהה עם אמו בג'קוזי במלון, ומסיבה כלשהי נשמט מידיה ונפל למים. חובש איחוד הצלה אבי עמר סיפר כי כשהגיע לחדר המלון החל בביצוע פעולות החייאה עד להגעת ניידת טיפול נמרץ. החובשים המשיכו במאמצי ההחייאה תוך פינויו של התינוק לבית החולים במצב אנוש, שם נקבע מותו בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully