וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת מות הלוחם בדובדבן: "שלפו אקדחים בחדר - ואחד היה טעון"

4.4.2018 / 14:30

חקירת מצ"ח העלתה כי בתקרית שבה נורה שחר סטרוג חברו לחדר החשוד בהריגתו נשא את אקדחו כשהוא טעון וללא ההתקן שנועד למנוע פליטת כדור. מעצרו של החשוד הוארך בתשעה ימים, לאחר שפונה למיון פסיכיאטרי. עוד עלה כי חיילים נוספים ביחידה חשודים בשימוש לא חוקי בנשקם

עריכה: יאיר דניאל

החשוד בהריגת לוחם דובדבן שחר סטרוג בחודש שעבר נשא את אקדחו כשהוא טעון והשניים שלפו את נשקיהם אחד על השני ביום התקרית - כך עלה מהדיון שהתקיים היום (רביעי) בבית הדין הצבאי המחוזי מרכז. עוד נחשף בדיון כי חקירת מותו של סטרוג העלתה חשד לשימוש לא חוקי בנשק על ידי חיילים נוספים ביחידה. נציגי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) ציינו בדיון כי פתחו בחקירת החשדות החדשים. מעצרו של החשוד הוארך בתשעה ימים והוא פונה אתמול מתא המעצר למיון פסיכיאטרי.

מהחקירה עלה עוד כי ביום התקרית, ב-20 במרץ, שהה החשוד במגורים בבסיס בטרם יציאה לאימון יחידתי, בזמן שסטרוג נכנס לחדר. השניים שלפו את אקדחיהם אחד כלפי השני, כשאקדחו האישי של החשוד היה טעון במחסנית וללא תותב, שנועד למנוע מצב של פליטת כדור. החשוד כיוון את נשקו למרכז מסת הגוף של סטרוג, דרך את האקדח ולחץ על ההדק ואז נורה כדור מנשקו ופגע בפלג גופו העליון של חברו.

סנגוריתו של החשוד רב-סרן מירב הרשקוביץ ציינה בדיון כי הוא אינו מהווה סכנה לאיש, "אולי רק לעצמו", וכי במהלך שירותו היה מוכר כלוחם מצטיין. לדבריה, לאחר פינויו אתמול למיון עלתה אפשרות של השארתו באשפוז אך הוא התנגד לכך. עוד ציינה הסנגורית כי החשוד "מאוד מתייסר" על מותו של סטרוג שהיה חברו הטוב וביקשה מבית הדין הצבאי לאפשר את שחרורו לחופשת חג פסח שני בחיק משפחתו בסוף השבוע הקרוב. השופט סגן-אלוף שחר גרינברג קבע כי ההחלטה על שחרורו תועבר לידי מפקד כלא 4.

לקריאה נוספת:
הוארך מעצר החשוד בהריגת שחר סטרוג: "היה מעדיף למות במקומו"
פליטת הכדור בדובדבן: הלוחם חשוד שמחק מסרונים - ושיבש חקירה

(עדכון ראשון: 14:20)

סמל ראשון שחר סטרוג, לוחם דובדבן שנהרג מפליטת כדור. דובר צה"ל
חשד לשימוש לא חוקי בנשק בקרב חיילים נוספים ביחידה. סטרוג/דובר צה"ל

בשבוע שעבר הודיעו חוקרי מצ"ח כי לחשוד יוחסה בטעות עבירה של שיבוש חקירה, בשל טעות מעבדה. בתחילה נחשד כי הוא מחק מסרונים ממכשיר הטלפון הנייד שלו אך בהמשך התברר שמדובר בטעות בבדיקה שנערכה למכשיר במעבדה הסלולרית וכי לחשד לא היה כל בסיס. עורכי דינו אמרו בדיון בבית הדין הצבאי בשבוע שעבר כי החשוד נמצא במצב נפשי קשה וכי הוא מכחיש את החשדות נגדו.

בעקבות מותו של סטרוג החליטו כמה יחידות בצה"ל לאסוף אקדחים מחיילים בשירות סדיר, קבע ומילואים. לדברי גורמי צבא קצין חי"ר וצנחנים ראשי תת-אלוף רסאן עליאן המליץ בפומבי במהלך כנס בטיחות בשבוע שעבר ליחידות השונות לאסוף אקדחים מחיילים שאין להם צורך מבצעי מובהק בשימוש בנשק זה. לטענת אותם גורמים, מדבריו של תא"ל עליאן השתמע כי ישנן יחידות שהחתימו חיילים על אקדחים שלא לצורך.

עוד באותו נושא

"טעות של המעבדה": הלוחם שהרג את חברו לא חשוד בשיבוש חקירה

לכתבה המלאה
כלא 4. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
סנגוריו של החשוד ביקשו להוציאו לחופשת החג. כלא 4/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully