וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשוד בהריגת שחר סטרוג: "היה מעדיף למות במקומו"

22.3.2018 / 0:40

חקירת לוחם דובדבן, החשוד באחריות למות סמ"ר שחר סטרוג מפליטת כדור, עדיין נמשכת. עורכי דינו הדגישו בבית המשפט את מצבו הנפשי הקשה והסבירו: "הכאב הוא גדול, אך לא ראוי להחשידו בהריגה"

עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט הצבאי ביפו האריך אתמול (רביעי) את מעצרו של החייל החשוד בהריגת חברו, סמל-ראשון שחר סטרוג. מעצרו של החשוד הוארך עד יום שלישי הבא. סטרוג, בן 20 מגבעתיים, הובא אתמול למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין קריית שאול בתל אביב, בנוכחות מאות בני אדם שהגיעו לחלוק לו כבוד אחרון. הוא נהרג מפליטת כדור מאקדח שכוון לעברו בבסיס במרכז הארץ שבו שירת.

עורכי דינו מטעם הסניגוריה הצבאית, רס"ן מירב הרשקוביץ-יצחקי וסרן (מיל') אבי חימי, מסרו כי "מדובר בתאונה קשה וטרגית. מרשנו, שמאקדחו נפלט הכדור, והמנוח, היו לוחמים בצוות בדובדבן, חברי נפש שעברו יחד מסלול הכשרה מאתגר וממושך. מרשנו, לוחם שהתנדב ליחידה אחרי שעלה לארץ מטעמי ציונות בשנת 2007, כואב ומתקשה לעכל את אובדן חברו הטוב והוא ומשפחתו שולחים תנחומיהם למשפחה".

עוד בוואלה! NEWS:
שמונה חודשי מאסר לנערה עהד תמימי שתועדה מכה קצין צה"ל
באישור המטה הכללי: מעורבותם של גורמי חינוך חיצוניים בצה"ל תוגבל
בשל חולצה עם סמל נאצי: עובד בשגרירות אוסטריה בישראל הושב לווינה

סמל ראשון שחר סטרוג, לוחם דובדבן שנהרג מפליטת כדור. דובר צה"ל
סטרוג. נהרג מפליטת כדור/דובר צה"ל

"החשוד מדגיש לא פעם שהיה מעדיף שהוא ימות במקום חברו הטוב שהיה אתו בצוות", אמר חימי בדיון. "הם חברים בלב ובנפש, והכאב הוא גדול. להחשיד אותו בעבירת הריגה זה לא ראוי". עוד ביקשו נציגיו כי החשוד יראה קצין בריאות הנפש (קב"ן). "הוא במצב נפשי מאוד מורכב", אמרו, והוסיפו כי החשוד בכה במהלך החקירה. עוד טענו בבית המשפט כי במהלך השבוע האחרון נמנעו מהחשוד שעות שינה, בשל אימונים ופעילות מבצעית שקדמו למותו של סטרוג.

מיכל, אמו של סטרוג, ספדה לו בהלוויה וסיפרה על גאוותה בו. "חיים של אימא, גאוות עולם שלי, איזה נדיר אתה. היית כל כך מאושר ולכן לא דאגתי. כל מי שמכיר יודע שכשאתה מתקשר, כתוב על הצג 'שחר המלך'. שחר המלך לא יתקשר אליי יותר", אמרה בבכי. "אני בשוק ממה שאני כותבת, איך יכול להיות שאשרוד, זוכרת שאמרתי לך שתשמור על עצמך כי בלעדיך אין לנו חיים וחיינו חרבו".

עוד באותו נושא

לוחם דובדבן שנהרג מפליטת כדור הובא למנוחות: "בלעדיך אין חיים"

לכתבה המלאה
הלווייתו של סמ"ר שחר סטרוג, שנהרג בעקבות פליטת כדור מאקדח שכוון לעברו בבסיס. -, מערכת וואלה! NEWS
הלוויתו של סטרוג בבית העלמין קריית שאול, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, -

עדי, אחותו של שחר, סיפרה גם היא על אחיה מעל קברו. "שחר שלי, אח שלי, כל כך מושלם, לא מאמינה שאני באמת כותבת. לא מעכלת ולא אעכל לעולם, מי אלה האנשים האלה? מה הם רוצים? אתה לא מת", ספדה לאחיה. "היום היית אמור לחזור הביתה, התגעגעתי אליך, לא מפסיקה להקשיב לסיפורים עליך, איזו אווירה כיפית סביבך. כולם מכירים אותי בתור 'האחות של שחר סטרוג', את מי אני אשתף. אתה אח שלי והמודל לחיקוי, אני אוהבת אותך, אין כמוך, עכשיו אני מבינה שאלוהים לוקח רק את הטובים, אוהבת אותך לנצח".

דודו של שחר, נתי, סיפר גם הוא על שחר וספד לאחיינו. "שחר ילד אהוב שלנו, אומרים שנולדים לך ילדים אתה כורת ברית עם הפחד, במקרה שלך למדנו שאין פחד. היו לנו חיים לפני בלי פחד, ועכשיו מתחילים חיים אחרים. אהבה שלנו, גאווה שלנו, פרח שלנו, אהוב לבנו, לא ניתן לשאת את האובדן, כאב חד שמפלח כל פיסה בגוף", אמר. "איך נמשיך בלעדיך, רק 20 שנה, זה מה שניתן? מתים להתעורר מחלום הבלהות הזה, אין לנו נחמה משום מקום, לא מבינים איך אפשר לדבר עליך בלשון עבר".

(עדכון ראשון: 22:25)

הלווייתו של סמ"ר שחר סטרוג, שנהרג בעקבות פליטת כדור מאקדח שכוון לעברו בבסיס. -, מערכת וואלה! NEWS
הלוויתו של סטרוג בבית העלמין קריית שאול, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully