וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חולצה עם סמל נאצי: עובד בשגרירות אוסטריה בישראל הושב לווינה

22.3.2018 / 0:46

שרת החוץ הודיעה כי העובד, חבר מפלגת החירות שמחזיקה במשרד, יושב לבירור אחרי שנחשפה תמונה שלו עם סיסמה של יחידת שריון גרמנית מתקופת המלחמה. מפלגת הימין הקיצוני, שחזרה לממשלה אחרי יותר מעשור, מתקשה להתנער מעברה הנאצי

צילום: אורי בנק

משרד החוץ של אוסטריה השיב אתמול (רביעי) לווינה עובד בשגרירות בישראל אחרי שעיתון במדינה פרסם תמונה שלו, שבה הוא נראה לובש חולצה עם כיתוב נאצי.

השבועון "פולטר" פרסם צילום מסך של עמוד הפייסבוק של העובד, יורגן-מיכאל קלפיך, שבו הוא לבש חולצה ירוקה עם הכיתוב "היאחזו בקרקע" ו"פרונדסברג" - שהייתה חטיבת שריון של יחידת הוואפן אס-אס הנאצית בזמן מלחמת העולם השנייה.

עובד השגרירות הוא חבר מפלגת החירות מהימין הקיצוני החברה בממשלת אוסטריה. שרת החוץ של אוסטריה, קארין קניסל, אמרה אתמול לתחנת הרדיו ORF כי הוא נשלח לשגרירות בתל אביב בדצמבר למשך כמה חודשים. לדבריה, קלפיך זומן לווינה כדי "להבהיר את נסיבות" המקרה. לא ברור אם הוא יורשה להמשיך בתפקידו. "אם ייקבע שזאת עבירת משמעת, יינקטו צעדים משמעתיים", אמרה.

יורגן-מיכאל קלפיך, חבר מפלגת החירות של אוסטריה שעבד בשגרירות בתל אביב. משרד החוץ של אוסטריה, מערכת וואלה! NEWS
נשלח לתל אביב בדצמבר. יורגן-מיכאל קלפיך/מערכת וואלה! NEWS, משרד החוץ של אוסטריה

מפלגת החירות (FPO) חוותה שורת תקריות מביכות מאז כניסתה לממשלה בדצמבר האחרון, לראשונה זאת יותר מעשור, בזמן שהיא מנסה להתנער מעברה הנאצי ומקשריה לארגונים ניאו-נאציים. המפלגה הוקמה על ידי קציני אס-אס לשעבר בשנות ה-50, אך טוענת כי היא זנחה את ההיסטוריה שלה מאחור והיא אף גירשה חברי מפלגה שהואשמו בקשרים לארגונים נאציים.

ישראל לא מקיימת קשרים עם שרים מטעם מפלגת החירות, אלא רק עם גורמי המקצוע במשרדים שעליהם היא שולטת. בין היתר, היא שולטת על משרדי החוץ, הפנים וההגנה. עם זאת, שרת החוץ קניסל אינה חברת מפלגה.

שערורייה נוספת שאליה נקלעה המפלגה קשורה לשר הפנים הרברט קיקי, שצפוי לעמוד בפני ועדת חקירה פרלמנטרית בעקבות פשיטות שערכה המשטרה במטה שירותי ביטחון הפנים של אוסטריה, החוקרת פעילות של ארגוני ימין קיצוני. מפלגות האופוזיציה מאשימות את קיקי בניסיון לאסוף מידע על אותם ארגונים ועל יריבים פוליטיים.

(עדכון ראשון: 19:08)

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully