וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טעות של המעבדה": הלוחם שהרג את חברו לא חשוד בשיבוש חקירה

29.3.2018 / 20:24

מצ"ח הודיעה כי לוחם דובדבן, החשוד כי הרג את חברו ליחידה שחר סטרוג, אינו נחשד בשיבוש מהלכי חקירה. זאת, לאחר שבימים אחרונים נחקר בחשד שמחק מסרונים מהטלפון. סנגוריו מתחו ביקורת על התנהלות החוקרים נוכח מצבו הנפשי

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: הלווייתו של סמ"ר שחר סטרוג, בשבוע שעבר)

לוחם דובדבן החשוד שהרג את חברו סמל-ראשון שחר סטרוג בפליטת כדור בשבוע שעבר אינו חשוד בשיבוש החקירה - כך הודיעה היום המשטרה הצבאית החוקרת. זאת, לאחר שהוא נחקר בחשד שמחק מסרונים מהטלפון הנייד שלו לאחר התקרית. סנגוריו אמרו כי "הלוחם נחקר בחשד לשיבוש הליכי חקירה בעקבות טעות של המעבדה שבה נבדק הטלפון הסלולרי שלו, והחשד היה חסר בסיס". מעצרו של החייל הוארך היום בשישה ימים להשלמת פעולות החקירה שנותרו.

"צר לנו וללוחם על העוול והצער שנגרמו בהצגת הדברים באופן שגוי, גם למשפחתו של המנוח", מסרו רס"ן עו"ד מירב הרשקוביץ-יצחקי, סרן (מיל') עו"ד אבי חימי וסרן עו"ד אליסף מלמד, המייצגים את החייל מטעם הסנגוריה הצבאית.

עוד בוואלה! NEWS:
"האיש הנכון במקום הנכון": מונה מתאם חדש לפעולות הממשלה בשטחים
האדם החושב ינצח: השיריונר ששואף לטלטל את צה"ל
כתב אישום הוגש נגד הדורס מעכו: "פעל ממניע לאומני"

סמל ראשון שחר סטרוג, לוחם דובדבן שנהרג מפליטת כדור. דובר צה"ל
סמל ראשון שחר סטרוג, לוחם דובדבן שנהרג מפליטת כדור/דובר צה"ל

בדיון שנערך היום העלו סנגוריו של החייל טענות על התנהלות החקירה, ובין היתר טענו כי נעשה שימוש בדמותו של המנוח כדי לגרום לו לענות תשובות מספקות. בין היתר, טענו סנגוריו של החייל, הוא נשאל: "איך תסתכל על משפחת ההרוג? איך הם יגיבו?", וזאת למרות מצבו הנפשי הקשה. בנוסף, נמתחה ביקורת על החשדתו של החייל בשיבוש חקירה, וזאת לאחר שבדיון היום נסוגה מצ"ח מחשד זה.

בימים האחרונים הכחיש החייל לחלוטין את הטענות נגדו. עורכי דינו סיפרו כי הוא נתון במצב נפשי קשה מאוד וכי פרץ בבכי במהלך שחזור האירוע. "בימים האחרונים, ובמקביל לחקירה, מטופל הלוחם על ידי גורמי בריאות הנפש בצבא", הוסיפו. הוא ומשפחתו מבקשים לפגוש את משפחת המנוח ולהביע בפניה את צערם העמוק על הטרגדיה הנוראה".

בעקבות האירוע הטרגי, הוחלט בחלק מיחידות צה"ל לאסוף אקדחים מחיילים סדירים, משרתי קבע וחיילי מילואים. גורמי צבא סיפרו כי שלשום השתתף קצין חי"ר וצנחנים ראשי תת-אלוף רסאן עליאן בכנס בטיחות והמליץ בפומבי ליחידות השונות לאסוף אקדחים מחיילים שאין להם צורך מבצעי מובהק בשימוש בכלי נשק זה. הגורמים אמרו כי מדבריו של תא"ל עליאן השתמע כאילו יש יחידות שונות בצה"ל שהחתימו חיילים על אקדחים שלא לצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully