וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האיש הנכון במקום הנכון": מונה מתאם חדש לפעולות הממשלה בשטחים

29.3.2018 / 18:14

אלוף כמיל אבו רוקון, שכיהן כראש הרשות למעברים היבשתיים במשרד הביטחון, מונה לתפקיד המאתגר שבו יחליף את אלוף יואב מרדכי. בכך יהיה הנציג הבכיר ביותר של העדה הדרוזית בצה"ל. ליברמן: "נכנס לתפקיד בעיתוי רגיש"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: תום זואילי

אלוף כמיל אבו רוקון מונה היום (חמישי) למתאם פעולות הממשלה בשטחים. אבו רוקון, שהועלה מדרגת תת-אלוף, כיהן עד כה כראש הרשות למעברים היבשתיים במשרד הביטחון, והוא יחליף בתפקידו את אלוף יואב מרדכי, שכיהן בתפקיד ארבע שנים. ההחלפה תבוצע בחודש מאי. אבו רוקון, בן 59 תושב עוספיה, התגייס לצה"ל בשנת 1977.

טקס המינוי נערך במעמד שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט וחברי פורום המטה הכללי. השר ליברמן פנה לאלוף מרדכי והודה לו על שירותו. "פולי, בתקופה כהונתן הפכת למשרד חוץ של איש אחד. גם בתפקידיי הקודמים לא נתקלתי במישהו כל כך מקובל בזירה הבינלאומית", אמר. "מדינת ישראל חבה לך תודה גדולה". לאלוף אבו רוקון אמר השר: "כמיל, אתה נכנס לתפקיד בעיתוי רגיש ונזדקק לניסיונך ולכישוריך הרבים. אני בטוח שתעמוד במבחן".

עוד בוואלה! NEWS:
האדם החושב ינצח: השיריונר ששואף לטלטל את צה"ל
לא רק הפגנות על הגדר: "סינוואר יוביל מלחמת התשה שתימשך חודשים"
כתב אישום הוגש נגד הדורס מעכו: "פעל ממניע לאומני"

אלוף כמיל אבו רוקון ממונה למתאם פעולות הממשלה בשטחים, מרץ 2018. דובר צה"ל
"בטוח שתעמוד במבחן". אבו רוקון מקבל את דרגות האלוף מאיזנקוט, היום/דובר צה"ל
הרמטכ"ל גדי איזנקוט, אלוף כמיל אבו רוקון, אלוף יואב מרדכי ושר הביטחון אביגדור ליברמן, מרץ 2018. דובר צה"ל
איזנקוט, אבו רוקון, מרדכי וליברמן, היום/דובר צה"ל

הרמטכ"ל איזנקוט אמר כי "תפקיד מתאם פעולות הממשלה בשטחים הוא תפקיד ייחודי במטה הכללי. למעשה מדובר בקצין לובש מתאים שמתאם את פעולות הממשלה בכפיפות לשר הביטחון". לדבריו, "הזירה הפלסטינית היא זירה מורכבת מאוד, סבוכה מאוד, שבה צה"ל כצבא נמצא במעלה הריבון ביהודה ושומרון ויש לו אחריות ומורכבות גדולה מאוד, שבאה לידי ביטוי יום-יום בעשייה של צה"ל, גם בתפיסת הסיכול והאחריות על מרקם החיים האזרחי ביהושה ושומרון".

"אלוף אבו רוקון, ידידי", אמר איזנקוט. "נפגשנו לפני 24 שנים. אני התמניתי למפקד החטיבה המרחבית אפרים. אחרי זמן קצר מאוד, כמיל התמנה למושל וישבנו למעשה באותה המפקדה, ומאז אנחנו בקשרים עמוקים. שם ראיתי את היכולת היוצאת מן הכלל שלו להבין את המערכת הפלסטינית הסמוכה, וגם להבין את התרומה המבצעית. אני משוכנע שכמיל הוא האיש הנכון במקום הנכון".

אבו רוקון הודה לשר הביטחון ולרמטכ"ל על המינוי ואמר כי הוא "נדרש לרגישות רבה וליוזמה נרחבת במגוון רחב של נושאים ותחומי עשייה ייחודיים". לדבריו, "כנציגה הבכיר ביותר של העדרה הדרוזית במערכת הביטחון ובצה"ל אני מקבל על עצמי אחריות נוספת, גם אם לא פורמלית, לפעול לשילובם המלא של בני העדה בצה"ל ובמדינה ולקדם את העשייה בעדה למען ביטחונה של מדינת ישראל ולשמש לה לפה מול המערכות הביטחוניות והממסדיות".

אלוף יואב מרדכי והרמטכ"ל גדי איזנקוט, מרץ 2018. דובר צה"ל
"משרד חוץ של איש אחד". אלוף מרדכי עם איזנקוט/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully