וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום הוגש נגד הדורס מעכו: "פעל ממניע לאומני"

29.3.2018 / 11:26

מחקירת שב"כ עולה כי הדורס שגרם לפציעתם של שוטר מג"ב, שני חיילי צה"ל ואזרח בתקרית הדריסה שהתרחשה בעיר לפני כשבועיים - פעל על רקע לאומני. הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום בגין ניסיון רצח במסגרת חוק המאבק בטרור. סנגורו: "עומדים על גרסתו כי מדובר בתאונת דרכים"

צילום: יואב איתיאל, עורך: שניר דבוש

שבועיים וחצי לאחר אירוע הדריסה בעכו, שבמהלכו נפצעו שוטר מג"ב, שני חיילי צה"ל ואזרח, בשירות הביטחון הכללי (שב"כ) וביחידה המרכזית במחוז חוף של המשטרה קובעים היום (חמישי) כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני. בהתאם לכך, הפרקליטות הגישה היום כתב אישום נגד המחבל, מאלכ יוסף נהאר אסדי, בעבירות ניסיון רצח במסגרת חוק המאבק בטרור. אסדי, בן 26, נעצר באחת מזירות הדריסה לאחר שנורה על ידי חייל ששהה במקום.

בכתב האישום, שבו יוחס למחבל חמישה ניסיונות רצח, מפורט רצף האירועים שהחל ברגע שבו אסדי החנה את מכוניתו ביום הפיגוע על מדרכה ברחוב העצמאות בעיר, והסתיים בפיגוע הדריסה. על פי כתב האישום, אסדי המתין לאשתו במכוניתו, באופן שחסם את דרכם של הולכי הרגל בדרך. שוטרים שהבחינו בו החליטו לתת לו דוח בעקבות החסימה, והניחו אותו על שמשת המכונית מבלי שהבחינו באסדי שישב בו.

לקריאה נוספת:
"דרס חיילים על רקע לאומני": הוארך מעצרו של הנהג מעכו
קרובי הדורס בעכו: "מחבל היה יוצא לפיגוע עם אשתו ההריונית?"
המשטרה קבעה: אירוע הדריסה בעכו - פיגוע על רקע לאומני

כתב אישום לדורס מאלכ יוסף נהאר אסדי, יליד 1992, תושב שפרעם, נעצר באחת מזירות הפיגועים בעכו לאחר שנורה על ידי חייל ששהה במקום, 29 במרץ 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
"פעל ממניע לאומני". אסדי בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

בתגובה לכך, יצא אסדי מהרכב והביע תרעומת על קבלת הדוח, תוך שאמר בכעס לשוטר: "שיקח אותך ואת המדינה שלך", וחזר לרכב. עוד עולה כי לאחר שקיבל את הדוח, הבחין בחייל שהביט לעברו. אז, על פי חומרי החקירה וכתב אישום, גמלה בלבו ההחלטה להביא למותם של החיילים באמצעות מכוניתו, על רקע אידיאולוגי ולאומני.

בשלב זה, אסדי החל בנסיעה מהירה ברחוב העצמאות בהיר לכיוון רחוב יהושפט, עם כיוון ההליכה של החייל שהביט בו. כשהבחין כי אותו חייל מתכוון לחצות את הכביש, אסדי הסיט את הרכב בנסיעה מהירה ימינה לכיוון החייל, עלה עם המכונית על המדרכה ופגע בעוצמה בחייל כדי לגרום למותו. החייל נחבט מחזית המכונית, ונפל על הקרקע.

כתב אישום לדורס מאלכ יוסף נהאר אסדי, יליד 1992, תושב שפרעם, נעצר באחת מזירות הפיגועים בעכו לאחר שנורה על ידי חייל ששהה במקום, 29 במרץ 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
אסדי בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

בעוד רכבו של אסדי עומד על המדרכה, הצליח החייל להתרומם וניסה להימלט. אז, החל אסדי בנסיעה מהירה לאחור, כשהוא מסובב את הרכב שמאלה לכיוון החייל, ופגע בו פעם נוספת. הוא המשיך בנסיעה לאחור, בעוד החייל צמוד לחלקו האחורי של הרכב ונגרר עימו, ונעצר רק לאחר שפגע עם החלק האחורי של הרכב בתמרור שהיה על המדרכה ונפל מעוצמת המכה. כשהרכב נעצר, נפל החייל על הקרקע פעם נוספת ונמלט אל מאחורי שיחים שהיו על המדרכה במקום. אסדי נסע שוב לכיוון כדי לפגוע בחייל, שניסה לירות לעברו, אולם ללא הצלחה בשל מעצור בנשק.

זירת פיגוע דריסה בעכו. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
זירת תקרית הדריסה בעכו, החודש/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

עוד עולה כי לאחר מכן המשיך אסדי בנסיעה מהירה לכיוון רחוב הרצל בעיר, כדי להמשיך ולבצע את כוונתו להמית עוד חיילים. במעשיו הצליח לפגוע בחייל נוסף ובשוטר מג"ב עד שלבסוף נורה על ידי אחד מהם ונעצר.

בני משפחתו של אסדי, תושב שפרעם, טוענים עד היום כי מדובר בתאונת דרכים ולא באירוע על רקע לאומני. סנגורו, עו"ד עאדל דבאח אמר: "אני מאמין בחפותו של מרשי. שיוכיחו שמדובר בפיגוע. נעמוד על גרסתו שמדובר בתאונה".

(עדכון ראשון: 09:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully