וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי הדורס בעכו: "מחבל היה יוצא לפיגוע עם אשתו ההריונית?"

5.3.2018 / 0:26

משפחת הנהג בן ה-26 וחבריו בכפר דיר אל אסד מסרבים לקבל את גרסת המשטרה לפיה הדריסה בוצעה על רקע לאומני. "יש לנו קרובים שמשרתים בצה"ל ונופלים בכפר, זו לא דרכנו", אמרו. קרוביו סיפרו כי אשתו נמצאת בחודש התשיעי להריונה ובאותו הבוקר לקח אותה לבדיקה במרפאה בעיר

עריכה: יאיר דניאל ושניר דבוש

במשטרה הכריזו אחר הצהריים כי הדריסה שאירעה אתמול (ראשון) בעכו, במהלכה נפצעו קל שלושה אנשי כוחות הביטחון, היא בגדר פיגוע לאומני. בהודעת משטרת מחוז החוף צוין כי ההערכה גובשה על בסיס "תחקור האירוע, לרבות ממצאי הזירה וחומרי התיעוד".

בשירות הביטחון הכללי ממתינים לסיום חקירתו של הנהג החשוד, צעיר בן 26 תושב שפרעם, לפני שיקבעו באופן סופי אם אכן מדובר באירוע על רקע לאומני. למרות זאת, בני משפחתו של הצעיר, שבעבר התגורר בדיר אל אסד, דוחים את החשדות שיוחסו לו. "זה לא פיגוע", אמר אביו של הצעיר. לדבריו, בנו נסע היום יחד עם אשתו, בחודש התשיעי להריונה, לבדיקה במרפאה בעכו.

זירת פיגוע דריסה בעכו. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע בעכו, היום/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

"אני מכחיש את הטענות של השוטרים", אמר האב. "אפשר לשאול את כל מי שמכיר אותו גם בכל היישובים שבאזור. אין כאן מניע לאומני כלל". עוד הוסיף האב כי "במשטרה לא אמרו כלום על מה שקרה, ואני אפילו לא יודע מה מצבו הרפואי". הוא סיפר כי הבן עבד יחד איתו במסגרייה וניהל חיים נורמטיביים לחלוטין. "המשטרה עשו חיפוש בבית והפכו אותו. שאלתי אותם מי יסדר את הבלגן - הם השיבו שהוא יעשה זאת כשיחזור. זה לא מקובל. לא מצאו שום דבר בדירה שלו".

קרובי משפחתו ומכרים בכפר דיר אל אסד הוכו בתדהמה כששמעו את הדיווחים בכלי התקשורת. "יש לנו קרובים שמשרתים בצה"ל, יש גם נופלים. זו לא דרכנו", אמר אחד מבני משפחתו. המורכבות של האירוע היום כרוכה גם בכך שבין הנפגעים גם כאלה מכפרים אחרים בגליל המערבי. והמתיחות בין המשפחות כבר התפרצה בבית החולים לכלל כמעט אלימות פיזית עד ששוטרים הפרידו בין הצדדים.

עוד באותו נושא

המשטרה קבעה: אירוע הדריסה בעכו - פיגוע על רקע לאומני

לכתבה המלאה
מצלמות אבטחה - תיעוד רגע דריסת החייל בעכו. מצלמות אבטחה, מערכת וואלה! NEWS
"זו לא דרכנו". תיעוד האירוע בעכו, היום/מערכת וואלה! NEWS, מצלמות אבטחה

מנגד, קרוביו של הנהג שהגיעו לבית החולים בנהריה שם מאושפז הנהג, אינם יכולים לראות אותו. הוא בחזקת עצור ומוחזק בהפרדה תחת אבטחה כבדה. "הוא אזרח ישראל לכל דבר", הזכיר הערב סנגורו, עו"ד עאדל דבאח מהכפר דיר אל אסד. "מדובר באדם נורמטיבי לחלוטין, בן למשפחה נורמטיבית וידועה", אמר. "נראה לכם שבאדם שהולך לפיגוע מסוג זה לוקח את אשתו שבהריון ראשון, שם אותה ברכב ועושה פיגוע כזה?".

בתיעוד שפורסם מהדריסה נראה ג'יפ עולה על מדרכה, נוסע לכיוון החיילים ופוגע באחד מהם בכביש. מחקירה ראשונית של התקרית מסתמן כי הנהג בן ה-26 התווכח עם שוטר על דוח חניה, ולאחר מכן פתח בדהרה, פגע בשוטר מג"ב שאינו קשור לאירוע, והמשיך למגרש החניה שמול תחנת הרכבת, תוך שהוא נוסע בפראות ופוגע בשני חיילים, כשבתגובה נפתחה לעברו אש.

פיגוע בתחנת רכבת עכו. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני), תושב העיר, התייחס לדריסה והבהיר כי "גם ברגעי משבר, עכו יודעת לחבור לשימור מרקם החיים המשותף. עכו תמיד הייתה דוגמה לעיר חזקה וערכית, בה מתקיימים חיים משותפים בין תושביה היהודים והערבים. אנו התושבים יודעים להתעלות מעל כל גילויי קיצוניות".

"כולי תקווה כי החקירה תגלה כי לא מדובר בפיגוע מכוון, ואני קורא לכל התושבים בעיר לשמור על איפוק. אבקש לאחל החלמה מהירה לפצועים ומקווה שנחזור במהרה לשגרה הבריאה", הוסיף.

(עדכון ראשון: 23:30)

פיגוע בתחנת רכבת עכו. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
עכו, היום/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה
פינוי הפצועים מהפיגוע בתחנת הרכבת בעכו לבית החולים בנהריה. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
פינוי הפצועים לבית החולים בנהריה, היום/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג
פיגוע בתחנת רכבת עכו. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
עכו, היום/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה
  • עוד באותו נושא:
  • דריסה
  • עכו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully