וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה קבעה: אירוע הדריסה בעכו - פיגוע על רקע לאומני

4.3.2018 / 15:25

האירוע, שבו נפצעו שלושה אנשי כוחות הביטחון קל, החל לאחר שהנהג, צעיר תושב שפרעם, התווכח עם שוטר על דוח חניה שקיבל. לאחר מכן פתח בנסיעה פראית ופגע בשני חיילים ושוטר מג"ב במכוון, בטרם נורה ונפצע קשה

עריכה: יאיר דניאל ושניר דבוש

המשטרה הודיעה היום (ראשון) בשעות הצהריים כי תקרית הדריסה בעכו, שבמהלכה נפצעו שלושה אנשי כוחות הביטחון באורח קל, היא פיגוע לאומני. בהודעת דוברות משטרת מחוז חוף נמסר כי בתום הערכת מצב ותחקיר התקרית נקבע כי מדובר בפיגוע דריסה. על פי ההודעה "מתחקור האירוע, לרבות ממצאי הזירה וחומרי התיעוד, עולה כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני". חקירת התקרית נמשכת.

הנהג הדורס, תושב שפרעם בן 26, פתח לאחר ויכוח עם שוטר על דוח חנייה בנסיעה פראית ופגע בשוטר מג"ב שאינו קשור לאירוע. לאחר מכן המשיך ופגע בשני חיילים, ביום שבו תחנת הרכבת עמוסה חיילים שאמורים להגיע לבסיסים ברחבי הארץ. בהודעת המשטרה צוין כי ניסה לדרוס במכוון לובשי מדים ואנשי כוחות הביטחון.

מפקד מרחב אשר תת ניצב בני אבליה הודיע כי "הנהג תושאל" וכרגע נחקר הרקע שלו גם במשטרה וגם בשב"כ. "אנחנו בטוחים בכמעט 100 אחוז שמדובר בפיגוע", אמר. כמו כן, הוא העריך שהחקירה תסתיים תוך זמן קצר, "בתוך שעות נדע את מהלך העניינים". לדעתו, כבר מחר תצא הודעה.

זירת פיגוע דריסה בעכו. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

הפצועים בפיגוע הם שוטר מג"ב כבן 20 מנהריה, חייל מהיישוב יאנוח-ג'ת שבגליל המערבי, חייל כבן 20 ממעלות ואזרח כבן 50 מעכו.

חיילים שהיו במקום פתחו באש על מנת לעצור את הנהג. הוא נפצע באורח קשה ופונה, יחד עם השלושה שנפצעו קל, לבית החולים בנהריה. שני נפגעי חרדה נוספים היו במקום. חובש מד"א, דובי ריכטר, סיפר כי עם הגעתו לזירת הדריסה בתחנת הרכבת בעיר הבחין בשני צעירים כבני 20 בהכרה מלאה. "הם שכבו בצד הכביש וסבלו מחבלות קלות בראש ובגפיים", תיאר. "הענקתי להם טיפול רפואי ראשוני, העלתי אותם לאמבולנס ופינינו אותם במצב קל לבית החולים בנהריה".

שי מרקוביץ', חובש בארגון "איחוד הצלה", הגיע לזירת האירוע על מנת להעניק סיוע לפצועים. "כשהגעתי למקום יחד עם חובשים נוספים שגרים בסמיכות, נתקלתי בנהג רכב פצוע קשה מירי ובהולכי רגל שנפצעו מפגיעת רכב פרטי. כוחות גדולים של משטרה וצה"ל פועלים בזירת האירוע לבדיקת הנסיבות", תיאר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פיגוע בתחנת רכבת עכו. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע בחניון/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

תושב העיר ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) התייחס לדריסה והבהיר כי "גם ברגעי משבר, עכו יודעת לחבור לשימור מרקם החיים המשותף. עכו תמיד הייתה דוגמה לעיר חזקה וערכית, בה מתקיימים חיים משותפים בין תושביה היהודים והערבים. אנו התושבים יודעים להתעלות מעל כל גילויי קיצוניות".

פרקליטו של הנהג, עו"ד עאדל דבאח, אמר כי נדהם מהפרסומים על התקרית בכלי התקשורת. לדבריו, "אני והמשפחה כמעט בטוחים שלא מדובר באירוע על רקע
ביטחוני או לאומני". הוא הוסיף כי "אנחנו מגנים אירועים מהסוג הזה" וכי לנהג "אין כל קשר לעולם הפוליטי והוא בן אדם נורמטיבי לחלוטין".

סנגורו של הנהג הדגיש כי מדובר בתאונת דרכים וכי אין כל קשר לרקע לאומני או פוליטי. "משיחות עם בני משפחה ואנשים שהיו בזירה עולה כי מדובר באירוע תעברותי רגיל", הוסיף. קאסם עיאשי, קרוב משפחתו של הנהג שהגיע לבית החולים שאליו פונה, הוסיף כי אשתו ההרה שהתה יחד עמו ברכב וכי היא לא חשה בטוב לאחר מכן.

(עדכון ראשון: 14:17)

מצלמות אבטחה - תיעוד רגע דריסת החייל בעכו. מצלמות אבטחה, מערכת וואלה! NEWS
רגע הפגיעה/מערכת וואלה! NEWS, מצלמות אבטחה
  • עוד באותו נושא:
  • עכו
  • דריסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully