וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: שליח מטעמנו יצא למדינה שלישית לבחון הסדר לגירוש הזרים

4.4.2018 / 17:30

במענה לעתירה בנושא המשך כליאת שוהים בלתי חוקיים בכלא סהרונים ביקשה המדינה שהות במתן התשובה עד לחזרת השליח ממדינה שנשקלה כיעד להרחקתם. מדובר במדינה שבעבר הורחקו אליה זרים - ככל הנראה אוגנדה. בתוך כך, קבוצה של 58 מבקשי מקלט שוחררה ממתקן השהייה

עריכת וידאו:ניר חן

המדינה השיבה היום (רביעי) לעתירה לבג"ץ בנושא המשך כליאתם של שוהים בלתי חוקיים בכלא סהרונים וביקשה ארכה למתן תשובה סופית בנושא, בנימוק כי שליח מטעמה יצא למדינה שלישית על מנת לבחון הסדר להרחקתם לתחומיה. בתגובת המדינה לא צוין שמה של המדינה השלישית, אלא רק כי היא נשקלה בעבר במסגרת מתווה הגירוש וכי היועץ המשפטי לממשלה אישר כי היא עומדת בתנאים הנדרשים להרחקת שוהים בלתי חוקים אליה.

עוד צוין כי אל אותה מדינה הורחקו בעבר זרים וכי "מסתננים אשר הוחזקו במשמורת הודיעו על החלטתם לצאת למדינה זו". בעמדת המדינה צוין כי המדינה הוזכרה בעבר לצד רואנדה כיעד אפשרי להחרקת מבקשי המקלט והשוהים הבלתי חוקיים, וכי לאחר שרואנדה נפסלה כאפשרות יש צורך ב"קבלת עדכונים עובדתיים" ולשם כך יצא השליח אליה.

עוד בנושא:
נתניהו מקדם פתרון עוקף בג"ץ - ומבקש לפתוח מחדש את מתקן חולות
הקרן החדשה לישראל: "נתניהו חצה קו אדום, לא היה כל מגע עם רואנדה"
נתניהו התקפל וביטל את מתווה מבקשי המקלט: "נמצא פתרונות אחרים"

הפגנת תושבי דרום ת"א מחוץ למשרד רה"מ, ירושלים 3 בפאריל 2018. רוני כנפו
הפגנת מבקשי מקלט בקריית הממשלה בירושלים, אתמול/רוני כנפו

בתגובתה ביקשה המדינה ארכה להשיב על העתירה לשחרור הכלואים בסהרונים עד למחר בשעה 12:00 בנימוק כי השליח ישוב לישראל לכל המאוחר מחר בבוקר ולכל המוקדם הערב. עוד צוין בתגובה כי שמה של המדינה השלישית הופיע בצו החיסיון על מתווה הגירוש שעליו חתום ראש הממשלה בנימין נתניהו - שבעצמו חשף את שמה של רואנדה שלשום, כשהציג את ההסכם עם נציבות האו"ם לפליטים שעל ביטולו הכריז אתמול.

במקביל, 58 מבקשי מקלט שהוחזקו במתקן סהרונים שוחחרו. לקבוצה זו הוצע לצאת לרואנדה או לצאת לכלא, ולא הוצע לה להגיע לאוגנדה, ועל כן היא תשוחרר. בעתירה גילו כי קיימים מבקשי מקלט כמו קבוצה זו, שלהם הוצע להגיע לרואנדה ולא לאוגנדה, ומאחר שקיימת בדיקה לגבי אוגנדה - התכנית לא חלה עליהם. קבוצה נוספת המוחזקת בסהרונים, שלה הוצע להגיע לרואנדה או לאוגנדה, תישאר במתקן. מבקשי המקלט שישוחררו יגבלו גיאוגרפית מבחינת מגורים ועבודה, ולא יורשו להגיע לבני ברק, תל אביב, פתח תקווה, ירושלים, אילת, נתניה ואשדוד.


מאות מפגינים הגיעו הערב למתחם המשביר הישן בירושלים במאה נגד גירוש מבקשי מקלט. המפגינים קראו "כל אדם הוא אדם אין הבדל בין דם לדם", "חיי אדם הם לא משחק פוליטי" ו"הגירוש הוא אסון ההסכם הוא פתרון", "דורשים מדיניות - לא בריחה מאחריות".

עוד באותו נושא

מדליית זהב באקרובטיקה: היממה שהמחישה תפקוד ראש ממשלה תחת חקירה

לכתבה המלאה
הפגנת מבקשי מקלט מול שגרירות רואנדה בהרצליה. שלומי גבאי
הפגנה מול שגרירות רואנדה בישראל, לפני כחודשיים/שלומי גבאי

רואנדה ואוגנדה הכחישו אתמול כי הן הגיעו להסכם עם ישראל על קליטת מהגרים שיגורשו משטחה. גורמים בממשלות של שתי המדינות האפריקניות אמרו זאת בתגובה לנתניהו, שביטל הסכם עם האו"ם לקליטת אלפי מהגרים במדינות המערב בעקבות ביקורת בימין על כך שאלפים רבים אחרים יישארו בשטחה.

שר החוץ של אוגנדה, הנרי אוקלו אוריים, אמר כי אם מהגרים שגורשו מישראל יגיעו לארצו, "נתעקש על כך שהמטוסים ישובו למדינה שממנה הגיעו". הוא הוסיף: "אין לנו שום מגעים או הבנות, רשמיים או לא רשמיים, עם ישראל על כך שהם יזרקו את הפליטים שלהם כאן".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיש מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו על בעיית הפליטים והמסתננים בו כתב כי "ממגבלות בלתי אפשריות שהטילו בג"ץ והמשפטנים צימצמו את היכולת הריאלית של הממשלה להוציא מכאן את המסתננים". בפנייה אישית לנתניהו לצד המכתב אמר כי "אתה יודע מצוין שהמגבלות שהטיל בג"ץ משוללות כל היגיון ומשקפות מוסר מעוות שמעדיף את רווחתם של מהגרי העבודה על פני שלומם ורווחתם של אזרחי ישראל ועל פני שמירתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהרים עם תושבי דרום תל אביב, 3 באפריל 2018. חיים צח / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בפגישה עם פעילים מדרום תל אביב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח / לע"מ

אתמול דווח כי נתניהו מתכוון לפנות בימים הקרובים לראשי סיעות הקואליציה ובראשם לשר האוצר משה כחלון בדרישה לפתוח מחדש את מתקן "חולות" לשוהים בלתי חוקיים ולקדם את חקיקת "פסקת ההתגברות" שנועדה לאפשר כליאת מסתננים בלתי חוקיים והוצאתם מישראל - בניגוד לעמדת בג"ץ. זאת, בעקבות הודעתו על ביטול ההסכם עם נציבות האו"ם לפליטים שנועד להחליף את המתווה לגירוש מבקשי המקלט.

גורמים בסביבתו של השר כחלון אמרו שהוא יתמוך בכל הצעה שתבוא לטיפול בנושא המסתננים, כולל חקיקתה של פסקת התגברות, שלה התנגד נחרצות עד כה. "כל מה שצריך נעשה", אמרו הגורמים. שלשום אמר שר הפנים אריה דרעי במסיבת העיתונאים שבה הוצג ההסכם עם האו"ם כי מתקן "חולות" לא הביא כל תועלת וכי הפעלתו עלתה 250 מיליון שקל מדי שנה.

(עדכון ראשון: 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully