וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרן החדשה לישראל: "נתניהו חצה קו אדום, לא היה כל מגע עם רואנדה"

3.4.2018 / 20:40

ראש הממשלה האשים את הארגון בסיכול ההסכם לגירוש מבקשי המקלט, ובקרן גינו את ההסתה נגדם. נתניהו מתכוון לקדם חקיקה לפתיחתו מחדש של מתקן חולות ולעקיפת עמדת בג"ץ בנושא הגירוש. בסביבתו של השר כחלון אמרו כי יתמוך בכל הצעה

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

הקרו החדשה לישראל הגיבה הערב (שלישי) למתקפתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגדה ומסרה כי הוא "עבר כל קו אדום" בהסתה כלפיה. בפוסט שהעלה בפייסבוק האשים נתניהו את הקרן באחריות לכך שממשלת רואנדה חזרה בה מההסכם שנועד לאפשר את מתווה גירוש מבקשי המקלט; אותו מתווה שההסכם שעל ביטולו הודיע הבוקר נועד להחליף. בהודעת הקרן בתגובה לדבריו של נתניהו נמסר עוד כי לא היו "כל מגעים עם ממשלת רואנדה" וכי "כל המידע על הפעילות של הקרן החדשה לישראל וארגוניה חשוף, שקוף ומדווח".

בתוך כך, נתניהו מתכוון לפנות בימים הקרובים לראשי סיעות הקואליציה ובראשם לשר האוצר משה כחלון בדרישה לפתוח מחדש את מתקן "חולות" לשוהים בלתי חוקיים ולקדם את חקיקת "פסקת ההתגברות" שנועדה לאפשר כליאת מסתננים בלתי חוקיים והוצאתם מישראל - בניגוד לעמדת בג"ץ. גורמים בסביבת כחלון אמרו שהוא יתמוך בכל הצעה שתבוא לטיפול בנושא המסתננים, כולל פסקת התגברות. "כל מה שצריך נעשה", אמרו. אתמול אמר שר הפנים אריה דרעי במסיבת העיתונאים שבה הוצג ההסכם עם האו"ם כי מתקן "חולות" לא הביא כל תועלת וכי הפעלתו עלתה 250 מיליון שקל מדי שנה.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הביע תמיכה בדרישה של נתניהו. לדבריו, "‏כפי שאמרנו פעמים רבות, אנחנו תומכים בחקיקה מחדש של החוק למניעת הסתננות עם פסקת התגברות על מנת למנוע שוב מבג"ץ לפסול אותו. ‏כך יווצר תמריץ עבור המסתננים לעזוב את ישראל. ‏אנו מגבים את ראש הממשלה גיבוי מלא בקידום פסקת ההתגברות ומצפים להשלמה מהירה של החקיקה".

לקריאה נוספת:
נתניהו התקפל וביטל את מתווה מבקשי המקלט: "נמצא פתרונות אחרים"
ביקור חשאי ונסיגת המדינה השלישית: כך נולד מתווה מבקשי המקלט

ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסר הצהרה בנושא המתווה החדש בנושא המהגרים, משרד ראש הממשלה ירושלים 2 באפריל 2018. לע"מ, אתר רשמי
הורה על ועדת חקירה - שאינה בסמכות הכנסת. נתניהו/אתר רשמי, לע"מ

בקרן החדשה לישראל הוסיפו קריאה לכלל ראשי המפלגות וכן "לכל הציבור שחרד מהאיום שביבי מטיל על הדמוקרטיה הישראלית", להתייצב לצדם, בעקבות מתקפתו של נתניהו. "זה הוא קרב על הדמוקרטיה הישראלית. ישראל זה אנחנו", נחתמה ההודעה.

בפוסט שהעלה הוסיף נתניהו כי הנחה את יו"ר הקואליציה דוד אמסלם להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא פעילות הקרן. זאת, חרף קביעתו של היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון מחודש אוקטובר האחרון, לפיה לכנסת אין סמכות להקים ועדת חקירה בנושא פעילות ארגוני חברה אזרחית מכיוון שזו "עומדת בניגוד לעקרונות משטריים בסיסיים".

עוד באותו נושא

נתניהו זורק את האחריות על הקרן החדשה לישראל: "לחצו על רואנדה"

לכתבה המלאה

גבאי: נתניהו איבד את הבושה; זנדברג לחקור את ביטול ההסכם

יו"ר מפלגת המחנה הציוני אבי גבאי כינה הערב את מתקפתו של נתניהו נגד הקרן החדשה לישראל "עלובה ועצובה". בדברים שכתב בחשבון הפייסבוק שלו הוסיף גבאי כי נתניהו "איבד את הבושה כשתהליך קבלת ההחלטות והבריחה שלו מאחריות נחשפו ברבים".

לדבריו, "הציבור לא יקנה את הניסיון הפתטי והמסוכן לשסות ולהסית נגד אזרחים, הפעם נגד הקרן החדשה לישראל. הקרן החדשה לא אחראית למצב בדרום תל אביב, לא ליוקר המחיה, לא למשבר הדיור ולא לתהליך הקיטוב המסוכן בין חלקי החברה הישראלית".

כנס מפלגת העבודה בתל אביב, 22 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
מסע מקארתיסטי. גבאי/ניב אהרונסון

לדברי גבאי "נתניהו ושותפיו נושאים באחריות למסע המקארתיסטי המסוכן הזה. ניאבק מולו בכל העוצמה המוסרית של החברה בישראל - בלי הבדל בין ימין לשמאל. ובעיקר: לא נאפשר להם לבלבל את הציבור, שמבין שהסוגיה שצריכה להטריד אותו היא אחת: ראש הממשלה איבד את היכולת לתפקד".

מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון, חבר מפלגתו של גבאי, הודיע כי יפנה למבקר המדינה לבחון את התנהלותו של נתניהו ביממה האחרונה, סביב ההודעה על ההסכם עם האו"ם וביטולו. "נתניהו מנסה לעשות עוד ספינים שאפילו לא מרשימים את תומכיו הגדולים ביותר. בעניין הזה אין כלום ולא יהיה כלום כי הספין של ועדת חקירה יסוכל ע"י האופוזציה", מסר חסון.

אינפו - פרטי המתווה שבוטל עם המסתננים. מערכת וואלה! NEWS
אינפו - פרטי המתווה שבוטל עם המסתננים/מערכת וואלה! NEWS

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, תקפה את קריאתו של נתניהו להקים ועדת חקירה פרלמנטרית נגד הקרן החדשה לישראל ומסרה כי "הדמוניזציה המדומיינת של ראש הממשלה עולה שלב: אם הוא מאמין במה שהוא אומר מדובר בפרנואיד, אם הוא לא מאמין מדובר בשקרן מסית. בכל מקרה מדובר במצב שמעלה חשש אמיתי לשלומם של אנשי הקרן החדשה וארגוני החברה האזרחית". לדבריה, "אם הקרן החדשה אחראית פה על משהו, זה על קידום ארגוני החברה האזרחית שנאבקו יחד איתנו על פתרון סביר והגיוני שבא לידי ביטוי במתווה של אתמול. מה שצריך לחקור זה את הפליק פלאק שהביא לביטולו".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) הצטרף לדבריה ומסר כי "אחרי שתכנית הגירוש קרסה, כי אין לאן לגרש, אחרי שדרום תל אביב הופקרה בלי תכנית פיזור וקליטה של הפליטים בארץ וארצות המערב, בהעדר שום פתרונות אמיתיים לבעיות - נתניהו פונה שוב לנתיב האהוב עליו: הסתה". לדבריו, "עכשיו מסומנת הקרן החדשה ואיתה יסומנו כבוגדים גם כל אלה שמשמיעים ביקורת. מיום ליום מתרבות ההוכחות - נתניהו מסוכן לישראל".

מנגד בירכו בתנועת הימין "אם תרצו" על קריאתו של נתניהו לקדם חקירה של פעילות הקרו החדשה לישראל - שהייתה בעבר מוקד למתקפות חריפות מצדה של התנועה עצמה. בהודעת התנועה נמסר: "אנו מברכים את החלטתו החשובה של ראש הממשלה לבחון את התנהלות הארגון הפוליטי הזר 'הקרן לישראל החדשה'" - תוך שיבוש מכוון של שמה של הקרן.

(עדכון ראשון: 20:18)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהרים עם תושבי דרום תל אביב, 3 באפריל 2018. חיים צח / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו, דרעי ואנשי לשכתו בפגישה עם נציגי התושבים המוחים נגד מבקשי המקלט, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח / לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully