וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התקפל וביטל את מתווה מבקשי המקלט: "נמצא פתרונות אחרים"

3.4.2018 / 12:43

פחות מיממה לאחר שהציג את ההסכם מול האו"ם כהישג, נתניהו נכנע ללחצים מימין והודיע על ביטולו של המתווה "לאחר מאזן מחודש של היתרונות והחסרונות", לדבריו. גורמים שנכחו בפגישתו עם נציגי השכונות מסרו: "הנטייה כרגע היא לחזור לתוכנית הגירוש הקודמת"

מתוך הפייסבוק של ראש הממשלה, עריכה: יוסי אלטר

כיממה לאחר שהכריז יחד עם שר הפנים אריה דרעי על ההסכם התקדימי לפתרון משבר מבקשי המקלט, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על ביטול ההסכם. "שמעתי בקשב רב הערות רבות", אמר נתניהו בפגישה עם נציגי שכונות דרום תל אביב ונציגי מועצת העיר, זאת לאחר שנכנע ללחץ הפוליטי והודיע על השעיית ההסכם. "בעקבות ההתייעצויות, ולאחר שערכתי מאזן מחודש של היתרונות והחסרונות, החלטתי לבטל את ההסכם".

גורמים שנכחו בפגישת נתניהו עם נציגי השכונות מסרו כי "ההחלטה לסגת מהמתווה החדש הייתה של ראש הממשלה בלבד. הנטייה כרגע היא לחזור לתוכנית הגירוש הקודמת. המדינה עוד צריכה לתת את תשובתה לבג"ץ בנושא".

בפתח הפגישה, נתניהו הסביר את החלטתו ואת הנסיבות שהובילו לביטול המתווה. "מדי שנה אני מקבל אלפי החלטות שמיטיבות עם מדינת ישראל ועם אזרחי ישראל", אמר. "מעת לעת מתקבלת החלטה שיש צורך לשקול אותה מחדש". הוא אף הסביר כי ההחלטה הסופית התקבלה בתום התייעצויות עם שר הפנים דרעי, גורמי מקצוע ונציגי תושבי השכונות. "למרות המגבלות המשפטיות והקשיים הבינלאומיים שהולכים ונערמים, אנחנו נמשיך לפעול בנחישות למצות את כל האפשרויות העומדות לרשותנו להוצאת המסתננים. במקביל נמשיך לחפש פתרונות נוספים".

הסדר מבקשי המקלט | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
נכנע ללחץ מימין: נתניהו השעה את יישום הסכם מבקשי המקלט
ביקור חשאי ונסיגת המדינה השלישית: כך נולד מתווה מבקשי המקלט
כעס בקרב השרים על מתווה ביטול הגירוש: "על הממשלה לחשב מסלול מחדש"

מסיבת עתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא המסתננים, משרד ראש הממשלה, 2 באפריל 2018. עמוס בן גרשום לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
החליט לבטל את המתווה. נתניהו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום לע"מ

נתניהו הוסיף כי ההחלטה להקים מנהלת שתפעל לשיקום שכונות דרום תל אביב תישאר על כנה. "המנהלת תתחיל את פעולתה בזמן הקרוב, בשיתוף נציגי השכונות בדרום תל אביב", אמר.

נציבות האו"ם לפליטים קראה לנתניהו "לשקול מחדש" את החלטתו בקרוב. "אנחנו ממשיכים להאמין בצורך בהסכם שירצה את כל הצדדים וייטיב עם ישראל, עם הקהילה הבינלאומיות ועם מבקשי המקלט", נמסר.

מוקדם יותר בנציבות האו"ם לפליטים נשמעו בטוחים יותר ביציבותו של ההסכם ואמרו כי ביטולו אינו על הפרק. דובר האו"ם, אדריאן אדוארדס, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS, כי הנציב עמד בקשר הדוק עם לשכת ראש הממשלה, גם לאחר ההודעה אמש על השעיית ההסכם. "אנחנו מאמינים כי ההסכם הוא הצלחה לשני הצדדים", טען. "מדינת ישראל תוכל לעמוד בהתחייבותה לאמנת הפליטים, וכך גם תציל חיי אדם. אנחנו לא מאמינים שההסכם יבוטל, וכפי שראש הממשלה כתב בעמוד פייסבוק שלו, מדובר בהשעייה בלבד". אדורארס הוסיף כי "ההסכם הוא הסכם חתום וביטולו הוא ספקולציה שלא נמצאת על השולחן".

זמן קצר לאחר מסיבת העיתונאים בה הכריז על ההסדר, גורמים בימים ושרים בממשלה הפעילו לחץ כבד על נתניהו, מה שהוביל להחלטה אמש להשעות את ההסכם. הבוקר, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט המשיך לדחוק בנתניהו כדי שיפעל לביטולו הסופי של ההסכם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בנט: "נמנעה בכייה לדורות"

"ההסכם מול האו"ם על קליטת המסתננים הוא רע לישראל", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "‏לא די להשעותו; אני קורא לראש הממשלה לבטלו כליל. ‏אישורו יהווה בכייה לדורות, ויקבע תקדים שישראל מעניקה תושבות למסתננים בלתי חוקיים במוצהר. ‏ממשלת ישראל לא תצליח לשכנע בעתיד איש שההסתננות לישראל אינה כדאית". עם ההודעה על הביטול, בירך בנט את נתניהו: "נמעה בכייה לדורות".

נתניהו נפגש עם כמה מנציגי התושבים בשכונות דרום העיר, ובהם נציג שכונת יד אליהו עובד חגי, חברת מועצת העיר מקריית שלום סוזי כהן, הפעילה החברתית משכונת שפירא שפי פז ויאיר קרן ויהונתן יעקובוביץ' מהמרכז למדיניות הגירה.

בתחילה, כהן פנתה ללשכת ראש הממשלה וביקשה שהפגישה תתקיים במתכונת מצומצמת וללא חברי מרכז ליכוד, כדי לשמור על אופייה המקצועי. "פנינו ליואב הורוביץ, ראש לשכת ראש הממשלה, ואמרנו שאנחנו לא רוצים שזאת תהיה פגישת מחזור של כל תושבי דרום תל אביב או חברי מרכז ליכוד", אמרה כהן. "אנחנו מעוניינים שזו תהיה פגישה מקצועית, נו מקווים שהמסר יובן". למרות זאת, לפגישה הצטרפו סגן ראש העיר ארנון גלעדי, חבר המועצה שלמה מסלאווי, והפעילה החברתית מאי גולן.

הפגנת תושבי דרום ת"א מחוץ למשרד רה"מ, ירושלים 3 בפאריל 2018. רוני כנפו
ההפגנות נגד ביטול ההסדר סמוך למשרד ראש הממשלה, היום/רוני כנפו
הפגנת תושבי דרום ת"א מחוץ למשרד רה"מ, ירושלים 3 בפאריל 2018. רוני כנפו
משרד ראש הממשלה, היום/רוני כנפו

כהן סיפרה כי הביעה תמיהה על פשרו של ההסכם מיד לאחר שנודע לה אודותיו. "הבנתי שזה אסון לתושבי דרום תל אביב", אמרה לוואלה! NEWS. "המצב שלנו היום הוא בלתי נסבל. זה לא המצב שלפני חמש שנים, אלא יותר גרוע. הזרים הרימו את האף שלהם. הם צברו ביטחון והם נהנים מארגוני הסיוע שעוטפים אותם. הם מדברים אלינו בצורה לא יפה. הפחד ברחוב הולך וגובר, והביטחון האישי נפגע. אתמול, לאחר מסיבת העיתונאים שבה הוכרז ההסכם, הרגשתי שהולכים לקבור אותנו עם האנשים האלה עד גיל 80".

בתום הפגישה, כהן הביעה שביעות רצון מהחלטת נתניהו על ביטול המתווה. "אני שמחה שראש הממשלה החליט לחזור בו מביטול תכנית גירוש המסתננים ולקדם פתרונות למען השכונות כולל גירוש המסתננים", מסרה. "אני רוצה לחזק בשמי ובשם תושבי השכונות את ראש הממשלה שקשוב לנו ולצרכי התושבים".

אינפו - פרטי המתווה שבוטל עם המסתננים. מערכת וואלה! NEWS
אינפו - פרטי המתווה שבוטל עם המסתננים/מערכת וואלה! NEWS

לקראת פגישת ראש הממשלה עם נציגי השכונות, עשרות מפגינים בעד יישום המתווה מחו נגד השעייתו בשלושה מוקדים שונים, בהם משרד ראש הממשלה בירושלים, בסיס הקריה בתל אביב וביתו של שר האוצר משה כחלון בחיפה. המפגינים נושאים שלטים עליהם נכתב "כל אדם הוא אדם, אין הבדל בין דם לדם" ,"הכרה בפליט זו חובה מוסרית" ו"זכויות אדם לכולם". יעל אורבך, מתנועת "עוצרים את הגירוש" הסבירה כי: "צריך מתווה שייתן פתרון וייקח אחריות כמו המתווה שהוצג אתמול, אחרת המצב יישאר כמו שהיה בעשור האחרון".

הפגנת תושבי דרום ת"א מחוץ לבית של שר האוצר משה כחלון 3 באפריל 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
הפגנות נגד ביטול ההסכם בחיפה, היום/מערכת וואלה! NEWS, ---

בטרם הכריז ראש הממשלה על פניית הפרסה בעקבות הלחץ שהופעל עליו, העביר ארנון גלעדי בקשה לשר העבודה והרווחה חיים כץ, העומד גם בראש מרכז הליכוד, פנייה דחופה לכינוס המרכז כדי לדון בהסכם. גלעדי אף החל במלאכת גיוס 700 חתימותיהם של חברי המרכז הדרושות כדי להביא לכינוסו.

"אני סבור שהחלטת הממשלה זורה חול בעיני הציבור וחמור מכך בעיני תושבי דרום תל אביב", כתב גלעדי בפנייתו. "היא מהווה כניעה מוחלטת לקמפיין שניהלו לאחרונה עמותות שמאל וגורמים אנטי ציונים. לשכת ראש הממשלה ניסתה בימים האחרונים לשוחח עם פעילים מרכזיים בדרום תל ביב על מנת לשכנע אותם לתמוך במהלך הזה. אני וחבריי סירבנו בתוקף ואנחנו נמשיך להיאבק להוצאת כל המסתננים המהווים עול קשה ונוראי על תושבי דרום תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully