וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי ניצן עונה לנתניהו: לעולם לא נגייס עד מדינה ונורה לו לשקר

11.3.2018 / 18:03

פרקליט המדינה טען כי כריתת הסכם עם עד מדינה חיונית ומשמעותית להתמודדות עם השחיתות השלטונית. בתגובה לדבריו של ראש הממשלה על כך שגייסו עדי מדינה ואומרים להם ללכלך עליו, הדגיש ניצן: "אנו מחוייבים רק לאמת ולראיות"

צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה, עריכה: ניב מעוז

פרקליט המדינה שי ניצן השיב הערב (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו, והצהיר כי השימוש בעדי מדינה בחקירות הינו בעל ערך חשוב במלחמה בשחיתות . "לעולם לא נגייס עד מדינה ונורה לו לשקר", אמר ניצן בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה ומקור ראשון. "אנו מחויבים רק לאמת ולראיות".

ראש הממשלה תקף בשבוע שעבר את מערכות אכיפת החוק על גיוס עדי מדינה נגדו, זאת לאחר שגם יועץ התקשורת שנחשב למקורבו ניר חפץ, חתם על הסדר עד מדינה בחקירות נתניהו. "לוקחים אנשים שטוענים שהם ביצעו איזו עבירה, מכניסים אותם למעצר, מהלכים עליהם אימים, אומרים להם 'החיים שלכם הסתיימו, החיים של המשפחה שלכם הסתיימו", טען ראש הממשלה בסרטון שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו. "אומרים להם: אנחנו ניקח מכם כמעט הכל, גם את החירות שלכם. אתם רוצים להיחלץ מזה? יש מוצא אחד - לכלכו על נתניהו. לא חשוב שתגידו שקרים הזויים, העיקר - לכלכו על נתניהו'".

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת בחירות? מועצת גדולי התורה דחתה את פשרת הגיוס
שני ניצבים יפרשו בסוף השנה - ובמשטרה מחכים להכרעה בעניין אלשיך
טראמפ על המפגש עם קים: "יכול להוביל להסכם הטוב ביותר לעולם"

שי ניצן במהלך ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
השיב למתקפה מצד ראש הממשלה. פרקליט המדינה שי ניצן/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

בתגובה לדברים, אמר היום ניצן כי עדות של עד מדינה מטהרת את השחיתות הציבורית. "יש לזכור שעבירות שחיתות, ובייחוד שוחד, לא מתבצעות בראש חוצות", טען. "כדי להיכנס לחדר, למארג הסודי של תן וקח, יש צורך להיכנס דרך סדק צר. לעתים רק עד מדינה יכול להציץ דרך סדק זה. ההסכם נחתם עם מי שחומרת מעשיו פחותה משמעותית מזו של מי שנגדו הוא אמור להעיד. תנאי יסוד הוא שהעוסקים בדבר ישתכנעו לפני כן כי העד דובר אמת". ניצן אף ציין כי עדי המדינה הם כלי הכרחי במאבק בשחיתות, וכי הפרקליטות תמשיך לפעול בכיוון זה ללא חשש.

עוד באותו נושא

נתניהו: "מהלכים אימים על עדי מדינה; אומרים להם ללכלך עלי"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה על היחס לעדי מדינה: אומרים להם "לכלכו על נתניהו". אתר רשמי
"מהלכים עליהם אימים". נתניהו בסרטון שהופץ בעמוד הפייסבוק שלו/אתר רשמי

בהמשך דבריו התייחס ניצן לניקיון החקירה, ואף טען כי האינטרס הציבור הוא שבדיקת החשדות תתבצע באופן הגון "תוך הקפדה להימנע מקיצורי דרך מסוכנים". הוא אף הסתייג ממה שכינה "פרסומים בתקשורת לפיהם הכול גמור". "החקירה היא חקירה אמיתית, ואחריה צריכות הראיות להיבדק באופן יסודי", הבהיר. "קודם חוקרים ואז בודקים. זה ההסדר. לא מידת האהדה הציבורית למישהו תכריע, ולא מידת הטינה הציבורית אליו. רק השיקולים המקצועיים יכריעו".

"כדי להילחם בשחיתות יש לעמוד לצד מערכת אכיפת החוק ולגבי את אנשיה", הוסיף ניצן. "התקפות, השמצות, ונאומים מרפי ידיים נגד שומרי הסף ונגד רשויות החקירה והתביעה - אלה אינם הדרך לסייע למלחמה בשחיתות השלטונית. גם במערכת אכיפת החוק יש תקלות, וכשהן מתגלות יש לפעול לתיקון. אבל יש להיזהר מלשפוך את התינוק עם המים. חכמים, היזהרו בדבריכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully