וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על המפגש עם קים: "יכול להוביל להסכם הטוב ביותר לעולם"

בעצרת בחירות שבה פתח את הקמפיין שלו ל-2020, אמר נשיא ארה"ב כי הוא עלול לעזוב במהירות את הפסגה עם מנהיג צפון קוריאה ללא התקדמות. "אני חושב שהם רוצים שלום"

עריכה ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (ראשון) כי הפסגה המתוכנת עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און תיכשל - או שתביא את "ההסכם הטוב ביותר לעולם". בעצרת בחירות בפנסילבניה, שם חנך את קמפיין הבחירות ל-2020, אמר טראמפ לתומכיו כי הוא מאמין שקים רוצה להגיע לשלום. ואולם, הוא הזהיר כי הוא עשוי לפרוש במהירות מהשיחות אם לא תהיה התקדמות ביחס לפירוק תכנית הגרעין של פיונגיאנג.

"היי, מי יודע מה יקרה?", אמר טראמפ בעצרת תמיכה במועמד רפובליקני המתמודד על מושב בקונגרס. "אני יכול לעזוב מהר או שאנחנו יכולים לשבת ולהגיע להסכם הטוב ביותר לעולם". עוד אמר הנשיא כי הוא מאמין להבטחת קוריאה הצפונית שלא לערוך עוד ניסויים עד לפסגה. "אני חושב שהם רוצים שלום, אני חושב שזהו הזמן", הצהיר טראמפ.

פרט לסוגיית קוריאה הצפונית, עסק טראמפ בעוד שורת נושאים במה שנראה כמו עצרת בחירות. הוא איים להטיל מסים על יבוא כלי רכב מאירופה, ברקע המשבר סביב מכסי המגן שהטיל על יבוא פלדה ומתכת, ואף שב על האפשרות לגזור עונש מוות על סוחרי סמים כשהוא חשף את סיסמת הבחירות: "שמרו על אמריקה גדולה, סימן קריאה!".

נשיא ארה"ב טראמפ בעצרת בחירות בפנסליבניה, 10 במרץ 2018. רויטרס
מאיים להטיל מסים נוספים על אירופה. טראמפ, הלילה/רויטרס

על אף שבתחילה נטען כי הפסגה ההיסטורית תתקיים עד לסוף מאי, טרם נקבעו תאריך או מקום רשמי למפגש. אם הוא אכן יתקיים, יהיה זה המפגש הראשון בין נשיא ארצות הברית מכהן לבין מנהיג של קוריאה הצפונית.

הסכמתו של טראמפ להזמתו של קים, שהועברה לידיו על ידי משלחת מקוריאה הדרומית בחמישי, תפסה אפילו את בכירי ממשלו בהפתעה. אחד מהם היה שר ההגנה ג'יימס מאטיס, שסירב היום להתייחס לנושא והפנה את השאלות למחלקת המדינה ולבית הלבן.

מאטיס אמר כי המצב יותר מדי רגיש מכדי שגורמים במקומות כמו הפנטגון, שאינו מעורב במגעים הדיפלומטיים, יגיבו. "אני לא רוצה לדבר בכלל על קוריאה, אני משאיר זאת לאלו שמובילים את המאמצים", אמר לכתבים במהלך טיסה לעומאן. "מאחר שזהו נושא רגיש מאוד, הפוטנציאל לאי-הבנות נותר גבוה או אפילו הופך לגבוה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully