וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנות לפגישת טראמפ-קים ומאמץ לפתור את משבר הגיוס: כותרות שבת

סמוך לשעה 21:00 יגיעו ראשי הסיעות החרדיות ללשכת רה"מ בניסיון לגשר על המחלוקת שנוצרה בקואליציה; צבא אסד ממשיך במאבקו נגד כוחות המורדים בפאתי דמשק; צעיר פלסטיני נהרג מירי צה"ל בחברון; הבית הלבן מבהיר: טראמפ ידרוש משליט קוריאה הצפונית צעדים ממשיים

צבא אסד כיתר עיירות בקרבת מובלעת המורדים בפאתי דמשק

כוחות צבא אסד כיתרו היום (שבת) שתי עיירות גדולות ממזרח לדמשק, בקרבת מובלעת המורדים רוטה המזרחית. לדברי הארגון הסורי לזכויות אדם, התקדמות כוחות המשטר באזור הביאה לניתוקה של רוטה מהעיירות דומא וחרסתה. זאת, לאחר שהצבא כבש את העיירה מסרבא שמדרום לדומא. המהלך השלים את שליטת הצבא על כבישים ראשיים באזור הבירה, ואת כיתור כוחות המורדים במובלעת שבשלושת השבועות האחרונים נהרגו כאלף מאזרחיה בהפצצות אוויריות של המשטר בסיוע מטוסי חיל האוויר של רוסיה.

פוטין: "לא אכפת לי אם אזרחי רוסיה התערבו בבחירות בארה"ב"

"יש 146 מיליון רוסים, אז מה? לא אכפת לי אם אזרחי רוסיה התערבו בבחירות בארצות הברית" - כך אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בריאיון שפורסם אמש (שישי) ברשת NBC. לדבריו, "לא יכול היה להיות אכפת לו פחות" אם אזרחי ארצו פעלו להתערבות בבחירות שבהן זכה הנשיא המכהן דונלד טראמפ, אך הדגיש כי מאמצים מסוג זה "אינם קשורים לקרמלין". "מדוע החלטתם שהרשויות ברוסיה, כולל אותי, נתנו למישהו רשות לעשות זאת?", תהה פוטין במהלך הריאיון.

פוטין התייחס להחלטת התובע המיוחד רוברט מולר, הממונה על חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות, להגיש כתב אישום נגד 13 אזרחי רוסיה ושלוש חברות רוסיות שלכאורה תמכו בקמפיין טראמפ. "אז מה אם הם רוסים?", הגיב פוטין לכתבי האישום. "יש 146 מיליון רוסים. אז מה? לא אכפת לי, לא יכול היה להיות אכפת לי פחות. הם לא מייצגים את האינטרסים של רוסיה". למרות שמולר הגיש 37 עמודי כתב אישום נגד אזרחי מדינתו, הבהיר פוטין כי עד כה לא ראה ראיות חותכות המעידות על כך שהחוק האמריקני הופר בפרשה.

משבר הגיוס: נתניהו זימן את החרדים לדיון בלשכתו בצאת השבת

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן אתמול (שישי) זמן קצר לפני כניסת השבת את ראשי הסיעות החרדיות לפגישה שתיערך היום בשעה 21:00 בלשכתו, בניסיון לפתור את משבר הגיוס. גורמים בקואליציה העריכו שהוא ייפגש וישוחח גם עם ראשי מפלגות נוספות, ואמרו כי "המשבר פתיר, הכול תלוי בנתניהו". ראש הממשלה נחת היום בישראל בתום ביקורו המדיני בארצות הברית.

גורמים בסביבתו של נתניהו אמרו בימים האחרונים כי ראש הממשלה מעוניין להימנע מבחירות, אך דורש שכל המפלגות יתחייבו למתווה הפתרון עד לסיום המשבר ויסכימו לא להפיל את הממשלה בהמשך. "הוא רוצה פתרון שיביא להמשך כהונתה של הממשלה עד לתום התקופה בנובמבר 2019 כפי שתוכנן מראש. כל הרעיון בחוק התקציב ל-2019 היה שהוא יאפשר כהונה ארוכה של הממשלה וזו הייתה הסיבה היחידה לחקיקה", אמרו.

הפלסטינים: צעיר נהרג מירי צה"ל במהלך עימותים בחברון

צעיר פלסטיני בן 24 נהרג אתמול מירי צה"ל במהלך עימותים בחברון - כך מסר משרד הבריאות הפלסטיני. דובר צה"ל מסר כי הכוח ביצע ירי לעבר פלסטיני שאחז בידיו בקבוק תבערה. עוד נמסר כי מוכרת טענה על פלסטיני הרוג וכי האירוע יתוחקר. על פי משרד הבריאות, שמו של ההרוג הוא מוחמד זין אל-ג'עברי. שני פלסטינים נוספים נפצעו מהירי, אחד מהם הוגדר על ידי צה"ל מסית מרכזי בהפרת הסדר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שני רוכבי אופניים נהרגו בתאונות נפרדות בעמק חפר ובאזור נתיבות

רוכב אופניים נהרג הבוקר מפגיעת רכב פרטי בכביש 4 בצומת העוגן שבעמק חפר, בשעה שנסע לכיוון דרום. מותו של הרוכב נקבע במקום בידי צוותי רפואה. כוחות משטרה ובוחני תנועה הגיעו למקום. בשל התאונה נחסם הכביש לתנועת כלי רכב בין זירת התאונה לבין צומת רופין. נהג הרכב הפוגע נעצר והוא יובא לדיון בהארכת מעצרו. תאונה נוספת ביער ניר משה באזור נתיבות נהרג רוכב בן 65 שנפצע במהלך רכיבה במקום. צוות מד"א שהוזעק למקום ביצע בו פעולות החייאה אך נאלץ לקבוע את מותו בשטח.

ארה"ב מבהירה: טראמפ לא ייפגש עם קים ללא צעדים ממשיים

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס אמרה אמש כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא ייפגש עם שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אם לא יראה "צעדים משמעותיים" מצד פיונגיאנג. "הנשיא לא יערוך את הפגישה בלי פעולות וצעדים ממשיים שיינקטו על ידי קוריאה הצפונית, כך שהוא באמת יקבל משהו", אמרה.

האקבי סנדרס נשאלה על ידי עיתונאים מדוע הסכימה ארצות הברית לקיים שיחות ללא תנאים מוקדמים, והשיבה כי "קוריאה הצפונית התחייבה להפסיק עם ניסויי הטילים והניסויים הגרעיניים". היא הוסיפה כי "צריך לזכור שהפגישה הזו לא תתקיים אם לא יקוימו ההבטחות האלה".

בתוך כך דווח כי טרם נקבע המיקום לפגישה בין שני המנהיגים - שעד כה צחצחו חרבות רטוריות ולא בחלו בהטחת עלבונות אישיים זה בזה. וושינגטון אמנם הבהירה אמש שטראמפ לא ייפגש עם קים מבלי שזה ינקוט צעדים ממשיים - כגון הקפאת תכנית הגרעין - אך בחוגים דיפלומטיים הועלו מאז ההודעה על הפסגה כמה אפשרויות לזירה שבה זו תתקיים. על פי ההכרזה, הפסגה מתוכננת להיערך עד לחודש מאי, מה שמותיר כחודש וחצי להחלטה על מיקומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully