וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "אולי יהודים או אוקראינים התערבו בבחירות בארה"ב"

ברקע כתבי האישום נגד אזרחים וחברות מרוסיה בפרשת ההתערבות לטובת קמפיין טראמפ, אמר הנשיא הרוסי כי אלה "לא קשורים לקרמלין". לדבריו, הם הואשמו ללא הצגת ראיות תומכות: "אנו לא יכולים לתבוע כל אחד, ספקו לנו מסמכים"

אתר רשמי

"יש 146 מיליון רוסים, אז מה? לא אכפת לי אם אזרחי רוסיה התערבו בבחירות בארצות הברית" - כך אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בריאיון שפורסם אמש (שישי) ברשת NBC האמריקנית. לדבריו, "לא יכול היה להיות אכפת לו פחות" אם אזרחי ארצו פעלו להתערבות בבחירות שבהן זכה הנשיא המכהן דונלד טראמפ, אך הדגיש כי מאמצים מסוג זה "אינם קשורים לקרמלין".

"מדוע החלטתם שהרשויות ברוסיה, כולל אותי, נתנו למישהו רשות לעשות זאת?", תהה פוטין במהלך הריאיון.

בריאיון אף הציע פוטין אפשרות כי יהודים או קבוצות אחרות הם שהתערבות בבחירות. "אולי אלה לא הרוסים", הוא אמר. "אולי הם אוקראינים, טטארים, יהודים, עם אזרחות רוסית. גם את זה צריך לבדוק. אולי יש להם אזרחות כפולה, אולי גרין קארד. אולי אמריקנים שילמו להם עבור העבודה הזו. איך אנחנו יודעים? אני לא יודע".

בחודש שעבר, החליט התובע המיוחד רוברט מולר, הממונה על חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות, להגיש כתב אישום נגד 13 אזרחי רוסיה ושלוש חברות רוסיות שלכאורה תמכו בקמפיין טראמפ. התמיכה התבצעה, לפי כתבי האישום, באמצעות פגיעה במועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בתצורות שונות של התערבות בתהליך הבחירות.

עוד בנושא
התחזו לאמריקנים: אזרחים וגופים מרוסיה הואשמו בהתערבות בבחירות
מסמך התשובה של הדמוקרטים: "הרפובליקנים מחבלים בחקירת רוסיה"
"מנהל קמפיין טראמפ לשעבר שילם 2 מיליון אירו לקידום נשיא אוקראינה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נואם בסוצ'י, אוקטובר 2017. רויטרס
"אז מה אם הם רוסים? יש 146 מיליון רוסים". פוטין/רויטרס

"אז מה אם הם רוסים?", הגיב פוטין לכתבי האישום. "יש 146 מיליון רוסים. אז מה? לא אכפת לי, לא יכול היה להיות אכפת לי פחות. הם לא מייצגים את האינטרסים של רוסיה". למרות שמולר הגיש 37 עמודי כתב אישום נגד אזרחי מדינתו, הבהיר פוטין כי עד כה לא ראה ראיות חותכות המעידות על כך שהחוק האמריקני הופר בפרשה.

פוטין התייחס בנוסף לכך שרוסיה היא לא זו שהשיתה סנקציות על ארצות הברית, אלא להיפך. "אנחנו ברוסיה לא יכולים לתבוע כל אחד כל עוד הוא לא הפר את החוק הרוסי. לפחות שלחו לנו פיסת נייר, ספקו לנו מסמך, שלחו לנו בקשה רשמית - ואז נסתכל על זה", אמר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
הנשיא האמריקני הכחיש פעמים רבות את קשריו עם מוסקבה. טראמפ ופוטין, בשנה שעברה/AP

הנשיא הרוסי דחה גם את הערכות המודיעין האמריקני, שהסיק כבר בשנה שעברה שהוא בעצמו הורה על איסוף מודיעין מוגבר בנוגע לבחירות בארצות הברית, זאת במטרה לפגוע בקמפיין קלינטון ולהעלות את סיכוייו של טראמפ. טראמפ עצמו הכחיש שוב ושוב את קשריו עם מוסקבה, וגם פוטין דחה את ההאשמות האמריקניות בנושא. "האם מישהו יכול להאמין שרוסיה, הרחוקה אלפי קילומטרים, השפיעה על תוצאות הבחירות? זה לא נשמע מגוחך?", אמר. "זו לא מטרתנו להתערב. אנחנו לא מבינים איזו מטרה יכולנו להשיג בהתערבות, אין מטרה בזה".

(עדכון ראשון 11:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully