וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמך התשובה של הדמוקרטים: "הרפובליקנים מחבלים בחקירת רוסיה"

25.2.2018 / 11:42

בתשובה לטענות של הרפובליקנים בוועדת המודיעין, פרסמו יריביהם מזכר משלהם ובו הובעה תמיכה במאמצי ה-FBI ומשרד המשפטים לחשוף שיתוף פעולה אפשרי בין מוסקבה לאנשי הנשיא. טראמפ אישר את פרסום המזכר אך תקף: כל כך לא חוקי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הדמוקרטים בוועדת המודיעין של בית הנבחרים של ארצות הברית פרסמו אמש (שבת) מזכר ובו הם מגנים על חקירת המעורבות הרוסית בבחירות. זאת בתגובה למזכר שחיבר יו"ר הוועדה הרפובליקני, דווין נונס, ובו ביקר את פעילות משרד המשפטים והבולשת הפדרלית (FBI) בחקירה המטילה צל כבד על ממשלו של דונלד טראמפ.

המסמך בן עשרת העמודים, שחלקו מצונזר, אמר כי הגרסה של הרפובליקנים הייתה "ניסיון שקוף לפגוע" בחקירות שמנהל התובע המיוחד רוברט מולר, ה-FBI וועדות הקונגרס בנוגע לקנוניה אפשרית בין רוסיה לבין אנשיו של טראמפ. עוד טענו הדמוקרטים, כי המסמך של הרפובליקנים "מסכן גם בחשיפה של מקורות ושיטות רגישים למען מטרה לא לגיטימית".

טראמפ, מצדו, תקף את הדמוקרטים. "זה רק מאשר כי אכן כל הדברים הנוראיים האלו נעשו. כל כך לא חוקי!", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו.

לקריאה נוספת בנושא
"מנהל קמפיין טראמפ לשעבר שילם 2 מיליון אירו לקידום נשיא אוקראינה"
התחזו לאמריקנים: אזרחים וגופים מרוסיה הואשמו בהתערבות בבחירות

נשיא ארה"ב טראמפ בכנס שמרני, 23 בפברואר 2018. רויטרס
טוען שנעשו "דברים נוראיים" בחקירה. טראמפ/רויטרס

פרסום המסמך מגיע בזמן שחקירתו של מולר צוברת תאוצה, כולל הסדר טיעון עם ריצ'רד גייטס, שהיה סגן מנהל הקמפיין של טראמפ. ואולם, המזכר הדמוקרטי, ותגובת הנגד של הרפובליקנים, שניסו להפריך נקודה אחרי נקודה במסקנותיהם של עמיתיהם, גרם להחרפה בפילוג בקונגרס בין שתי המפלגות. אדם שיף, חבר הקונגרס הדמוקרטי הבכיר ביותר בוועדת המודיעין, וחברי קונגרס אחרים אמרו כי הפילוג מחבל בחקירה שמנהלת הוועדה.

יו"ר הוועדה הרפובליקני, נונס, השמיע טענות דומות לאלו של טראמפ, שכבר השתקפו במזכר שפרסם וחיבר. "אזרחי ארצות הברית עכשיו מבינים בבירור כי ה-FBI השתמש בחומר מלוכלך שאותו מימנו הדמוקרטים כדי לרגל אחרי אזרח אמריקני מהמפלגה הרפובליקנית", מסר. "לא רק שהדמוקרטים מנסים לטייח זאת, הם גם משתפים פעולה עם גורמים בממשל במטרה לעשות זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יועץ לשעבר במטה טראמפ קרטר פייג'. אי-פי, AP
הדמוקרטים רואים בו "סוכן רוסי". פייג'/AP, אי-פי

לפי המזכר הדמוקרטי, הרפובליקנים השמיטו במכוון עובדות מהמסמך שלהם, את אלו המערערות על טענותיהן כי ה-FBI ניהל מעקב לא חוקי אחרי קרטר פייג', אחד מאנשי הקמפיין של טראמפ. לדבריהם, "ה-FBI העריך כי הוא סוכן של ממשלת רוסיה". עוד נכתב כי הבקשה של משרד המשפטים לצו מעקב "התבססה על ראיות ועל עילה סבירה לכך שפייג' ידע שהוא מסייע לפעילות חשאית של המודיעין הרוסי בארצות הברית".

לדברי שיף, "ל-FBI הייתה סיבה טובה להאמין כי קרטר פייג' פעל כסוכן של מעצמה זרה, בהתבסס על העובדה שהוא היה בעבר מטרה עבור רוסיה, על נסיעותיו לרוסיה ועל מידע אחר". עוד אמר הדמוקרטי הבכיר כי המסמך, ששוחרר על ידי הבית הלבן בשעות אחר הצהריים ובמקביל לנאום שנשא יו"ר הוועדה נונס בכנס של ארגון שמרני, נבדק על ידי ה-FBI ועל ידי משרד המשפטים בטרם פורסם. עם זאת, הוא הביע צער על מועד פרסום המזכר ואמר כי היה זה "למען אלו שמנסים להטעות את הציבור האמריקני".

שיתוף פעולה עם מולר

עוד הפריך המסמך את הטענה הרפובליקנית כי ה-FBI החל בחקירתו ביולי 2016 על בסיס מסמך לא מאומת שחיבר קצין המודיעין הבריטי לשעבר כריסטופר סטיל ושמומן לכאורה על ידי ועדת המפלגה הדמוקרטית דרך חברת עורכי דין. לפי הדמוקרטים, באותה תקופה כבר ניהל ה-FBI חקירות משנה לגבי כמה גורמים הקשורים לקמפיין של טראמפ.

פרט לפייג', כל השמות האחרים צונזרו, אבל הערת שוליים הזכירה את גייטס, היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, יועץ הקמפיין ג'ורג' פפדופולוס ומנהל הקמפיין לשעבר פול מנפורט. כולם, מלבד פייג' ומנפורט, הודו בסעיפי האישום נגדם, ולפי ההערכות, הם משתפים פעולה עם מולר.

המזכר העלה גם שאלות, אך לא תשובות, לגבי האפשרות שפייג' או מקורבים אחרים של טראמפ עזרו לרוסיה ליצור קמפיין סייבר מתוחכם כדי לסייע לטראמפ לזכות בנשיאות דרך התמקדות בקבוצות ובאזורים מסוימים.

בשבוע שעבר, המאמצים הללו תוארו בכתב אישום מפורט נגד 13 אזרחים רוסים ושלוש חברות רוסיות שהתערבו בבחירות ב-2016. רוסיה מכחישה את הטענות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully