וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדותו של שלמה פילבר: "ביצעתי הוראות של נתניהו, ניצלו אותי"

בחדשות 2 פורסם כי פילבר סיפר למקורביו שטען בפני חוקריו שהיה "שבוי" במסגרת תפקידו, וכי מונה לתפקידו כדי "להיות פיון במשחק". עוד סיפר על אירוע שהתרחש בעת שנתניהו היה שר החוץ: "שרה צרחה עלי ופוטרתי". נתניהו: לא היה ולא נברא

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר אמר היום (רביעי) במהלך עדותו במשטרה כי היה "שבוי" במסגרת תפקידו, וכי הוא מרגיש שנוצל על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. מהדברים שאמר למקורביו, ופורסמו הערב לראשונה בחדשות 2, עולה כי פילבר, שחתם הלילה על הסכם עד מדינה, טוען שהופעלו עליו לחצים גדולים. "היום אני מבין שניצלו אותי", אמר. "באתי לעבוד באמונה ומצאתי את עצמי בצבת של לחצים שגרמו לי לדחק גדול מאוד".

"אחרי הבחירות לא ציפיתי לקבל תפקיד, ביבי הציע לי להיות מנכ"ל משרד התקשורת", אמר פילבר במהלך עדותו. "הסביבה שלי הזהירה אותי, אמרו לי 'אל תיקח את התפקיד', אבל בשבילי זו הייתה הגשמת חלום להיות מנכ"ל במשרד של ביבי, ראיתי בזה ייעוד. בהתחלה האמנתי שביבי מעריך אותי ולכן הביא אותי לתפקיד, היום אני מבין שהביאו אותי כדי להיות פיון במשחק, שייעדו אותי לזה, הייתי שבוי".

עוד בוואלה! NEWS:
משדר עסקים כרגיל: נתניהו נאם בוועידת הנשיאים - ולא התייחס לחקירות
למרות ההתפתחויות בחקירות נתניהו - הליכוד שומר על מצבו בסקרים
רגב הגנה על נתניהו: "חשד חמור נגד הגננת שנתנה לו עוגיה"

שלמה פילבר בחקירה, 21 בפברואר 2018. מוטי מלרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
שלמה פילבר בחקירה, 21 בפברואר 2018/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מלרוד, הארץ

פילבר, שמיוצג על ידי עורכי הדין יובל נחמני ודרור ארד אילון, סיפר למקורביו: "ביצעתי הוראות מפורשות של נתניהו, זה בכלל לא היה בשיקול הדעת שלי, קיבלתי ממנו הנחיות מפורטות. הוא הבהיר לי למי צריך לדאוג ואיך. אני לא רוצה לשבש את החקירה, אבל מסרתי את הדברים בצורה מאוד מפורטת. שלחתי לבזק טיוטות של מסמכים, הם עברו על הטיוטות, כתבו תיקונים ואני ביצעתי".

פילבר תיאר באוזני מקורביו את השיחה בינו לבין החוקרים, שהובילה לחתימת הסכם עד המדינה. לדבריהם, "החוקרים אמרו לו 'אנשים סביבך התעשרו, אלוביץ' עשה מיליונים, קמיר קיבל שכר טרחה מטורף, חפץ עשה עסקים בכל העולם, אתה האידיוט היחידי. פקיד ממשלתי מושעה, מקבל חצי מהשכר. החוקרים הבהירו לו שמזה הוא לא יתאושש. הוא נשבר, הוא הרגיש שאין לו כוחות יותר להתמודד".

עוד באותו נושא

ההסכם עם פילבר: לא יועמד לדין פלילי ויורחק משירות המדינה

לכתבה המלאה
ביבי נתניהו, שרה נתניהו וניר חפץ בגני התערוכה, תל אביב 17/03/2015. ראובן קסטרו
"עד היום אני מוקצה אצל שרה". בני הזוג נתניהו עם היועץ ניר חפץ/ראובן קסטרו

בעדותו תיאר פילבר את מערכת היחסים שלו עם בני הזוג נתניהו באמצעות סיפור מהתקופה שבה כיהן ראש הממשלה כשר החוץ. "נסעתי אז לאיטליה עם ביבי ושרה והוא נפגש עם ברלוסקוני. בתום הפגישה ברלוסקוני נתן לביבי שעון, הייתי אז היועץ של ביבי ואמרתי לו 'אינך יכול לקחת את השעון, תן לי את השעון, אדווח עליו ואפקיד אותו'. באותו הערב, שעות אחרי הפגישה נקראתי לחדרם של בני הזוג נתניהו", סיפר.

"שרה צרחה עליי, אמרה לי שלא מעניין אותה כלום, שהיא רוצה את השעון בחזרה. נבהלתי, אבל אמרתי לה: 'אני לא יכול לתת לכם את השעון, רשמתי אותו כמתנה, דיווחתי עליו, הוא כבר נשלח בדואר דיפלומטי'. הצרחות האלה היו בנוכחות ביבי שלא אמר דבר". לדברי פילבר, הוא פוטר אחרי התקרית.

"עד היום אני מוקצה אצל שרה, על הדבר הזה היא לא סלחה לי גם בחלוף השנים. אין אצלה התיישנות. זאת החוויה לעבוד אצל נתניהו. ברור שאתה עובד אצלו, אם אתה לא מבצע את מה שאומרים מורידים לך את הראש. לכן נכשלתי כאן, כי היה ברור לי שאני צריך למלא הוראות", סיפר.

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר: "לא היה ולא נברא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully