וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההתפתחויות בחקירות נתניהו - הליכוד שומר על מצבו בסקרים

סקר "חדשות עשר" חוזה 27 מנדטים לליכוד ו-26 במצב שבו בראשות המפלגה יעמוד אדם אחר. על פי הסקר יש עתיד זוכה ל-23 מנדטים והמחנה הציוני ל-15. בסקר "חברת החדשות" השיבו 33% מהמשתתפים כי על נתניהו להישאר בתפקידו

טל אנגלנדר

מהדורות החדשות בערוצי הטלוויזיה הציגו הערב (רביעי) סקרים שניסו לנתח את המפה הפוליטית ברקע ההתפתחויות סביב חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו ופרשת בזק. בסקר "חדשות עשר" שביצע פרופ' קמיל פוקס בעזרת פאנל פרויקט המדגם וחברת סטאטנט בציבור הערבי, נשאלו כ-700 משיבים לאיזו מפלגה היו מצביעים אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום.

על פי תוצאות הסקר מפלגת הליכוד הייתה זוכה ל-27 מנדטים, יש עתיד ל-23, המחנה הציוני ל-15, הרשימה המשותפת ל-12, הבית היהודי ל-10, כולנו ל-8, מרצ ל-7, ישראל ביתנו ל-7, יהדות התורה ל-6 ומפלגת ש"ס ל-5 מנדטים בלבד. המשתתפים בסקר נשאלו גם על מצב שבו בראשות הליכוד היה עומד אדם אחר שאינו נתניהו. על פי תשובותיהם מפלגת הליכוד הייתה זוכה ל-26 מנדטים והמחנה הציוני ל-16 - אולם עבור שאר המפלגות לא נרשם בתרחיש זה כל שינוי.

עוד בוואלה! NEWS:
ההסכם עם פילבר: לא יועמד לדין פלילי ויורחק משירות המדינה
הוארך מעצר בכירי בזק החשודים בתיק 4000: "ראיות לשחיתות חמורה"
כשידיעת הזהב סיכלה פיגוע דאעש באוסטרליה: יחידת העילית נחשפת

ראש הממשלה בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, מלון ענבל, ירושלים. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו, הערב/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

ב"חברת החדשות", המשדרת מהדורות בערוצים 12 ו-13, הציגו סקר שערכו מינה צמח ומנו גבע מטעם מכון "מדגם איי פאנלס". המשיבים על הסקר נשאלו לדעתם באשר לאופן בו ראוי שינהג נתניהו. 33% אמרו כי עליו להישאר בתפקידו ואילו 50% אמרו כי עליו להתפטר או להכריז על נבצרות. הנתונים מהווים שינוי קל מסקר קודם שערכו שבו 30% אמרו כי על נתניהו להישאר, לעומת 48% שקראו לו להתפטר או לצאת לנבצרות. שאלה נוספת שהוצגה למשתתפי הסקר עסקה בהקדמת הבחירות. 42% השיבו כי יש להקדימן, לעומת 36% שהתנגדו לכך.

מוקדם יותר היום אמר נתניהו בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני כי בכוונתו "להמשיך לעסוק בדברים החשובים באמת למען המדינה" וכי על אף ההתרחשויות בימים האחרונים סביב הפרשות שבהן נקשר שמו, מבחינתו "העסקים כרגיל". הערב אמר שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו משה כחלון בסיור במגדל העמק כי ימתין להמלצות היועץ המשפטי לממשלה בטרם יחליט כיצד לנהוג בעניינו של נתניהו.

לדברי כחלון, "אי אפשר להתעלם מהעננה העבדה והלא נעימה", של החקירות. "כשרים בממשלה, כאנשי ציבור, אנחנו בתקופה לא סימפטית ולא נעימה אבל מצד שני אנחנו מדינת חוק", הוסיף. "החוק אומר שיש אדם אחד במדינת ישראל שהחוק הסמיך אותו להגיש או לא להגיש כתב אישום - וזה היועץ המשפטי לממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully