וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משדר עסקים כרגיל: נתניהו נאם בוועידת הנשיאים - ולא התייחס לחקירות

21.2.2018 / 20:18

ראש הממשלה הגיע לשאת דברים בועידת הארגון היהודי-אמריקני בירושלים, על רקע הפרסומים האחרונים ובהם גם חתימת הסכם עד המדינה עם מקורבו, מנכ"ל משרד התקשורת פילבר. במקום להתייחס לחקירות - דיבר על איראן

לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים הערב (רביעי) במסגרת ועידת הנשיאים בירושלים מבלי להתייחס להתפתחויות האחרונות בחקירות שבהן מעורב שמו. זאת, לאחר שהלילה נחתם הסכם עד מדינה עם מקורבו, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, שעל פי הערכות עשוי להפליל אותו.

בדבריו התייחס בדבריו לנושאים ביטחוניים, והזכיר את הפרסום על אודות סיכול פיגוע של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) באוסטרליה על ידי כוחות הביטחון הישראליים.

"זרועות המודיעין של ישראל מנעו הפלה של מטוס אוסטרלי והרג בל ישוער", אמר ראש הממשלה. "הדבר הזה היה גורם סכנה עצומה, וזה רק אחד מעשרות פיגועים שסיכלנו ברחבי העולם. כל הכבוד למודיעין הישראלי שמגן לא רק על אזרחי ישראל אלא גם על אזרחים רבים בעולם", הוסיף.

ראש הממשלה בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, מלון ענבל, ירושלים. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בירושלים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני אמר היום נתניהו לשרים כי למרות החקירות וההתפתחויות האחרונות בתיק 4000, "העסקים כרגיל". הוא המשיך וציין כי בכוונתו "להמשיך ולעסוק בדברים החשובים באמת למען המדינה".

נתניהו אמר את הדברים זמן קצר לאחר שמקורבו, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר הגיע למשרדי להב 433 כדי למסור עדות בפני החוקרים. פילבר הציג את גרסתו לדברים לאחר שחתם על הסכם עד מדינה במהלך הלילה. במסגרת ההסכם, פילבר לא ירצה עונש של מאסר בפועל בגין מעורבותו בפרשה.

בסיור שערך הערב במגדל העמק התייחס שר האוצר משה כחלון להתפתחויות האחרונות בפרשות נתניהו ואותת על כוונתו להישאר בממשלה. לדבריו, "זה לא סוד ואי אפשר להתעלם מהעננה הכבדה והלא נעימה", אמר. "כשרים בממשלה, כאנשי ציבור, אנחנו בתקופה לא סימפטית ולא נעימה אבל מצד שני אנחנו מדינת חוק".

כחלון הוסיף כי "החוק אומר שיש אדם אחד במדינת ישראל שהחוק הסמיך אותו להגיש או לא להגיש כתב אישום - וזה היועץ המשפטי לממשלה. ולכן, מפלגת כולנו שחרטה על דגלה את שלטון החוק, שמירה על בית המשפט העליון, שמירה על המשטרה, שמירה על מבקר המדינה - ננהג בהתאם לחוק ונחכה להמלצות של היועץ המשפטי לממשלה ועד אז נמשיך לעשות רפורמות ונמשיך לפעול למען העם".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מברך על הסכם יצוא הגז למצרים. מקור: לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בהצהרה שפרסם אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, מקור: לע"מ

אתמול פרסם ראש הממשלה הודעה מצולמת ובה התייחס לשתי התפתחויות - פרסום פרשת השוחד לשופטת הילה גרסטל והסרת צו איסור הפרסום בנוגע למעצרים בתיק 4000 המכונה פרשת בזק.

"קודם כל לגבי בזק: כל ההחלטות בבזק מתקבלות על ידי ועדות מקצועיות, על ידי גורמי המקצוע, בפיקוח משפטי צמוד. אין פה מערב פרוע. אין פה החלטות פרטיות" אמר נתניהו. כל ההחלטות שקופות ומבוקרות. ולכן הטענה שפעלתי לטובת בזק על חשבון שיקולים ענייניים היא פשוט מופרכת מיסודה".

באשר לפרשת גרסטל אמר נתניהו כי מדובר בטענה הזויה ומרושעת. "אני מעולם לא פניתי לניר חפץ בעניין הזה, הוא מעולם לא הציע לי דבר בעניין הזה, ואתם יודעים מה? אני לא מאמין שהוא העלה את האפשרות הזאת עם מישהו".

הארכת מעצר לסטלה הנדלרר פרשת 4000 (בזק), מחוזי ת"א. ראובן קסטרו
מנכ"לית בזק הנדלר בדיון בהארכת מעצרה, היום/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצרם של מנכ"לית בזק סטלה הנדלר ושל בכיר בחברה, עמיקם שורר. בהחלט השופטת נאמר כי הארכת מעצרם של השניים מגיעה "לאחר עיון בדוח הסודי ובחומרים הסודיים, ולאור פעולות החקירה". לדברי השופטת, "החשוד כבר שוחרר בתנאים מגבילים, אך הפרשה שמונחת היום היא פרשה שונה ובה ראיות נוספות וחדשות שמלמדות על חשד סביר ביחס לעבירות". עוד אמרה השופטת כי "ניתן לומר שמדובר בפרשה המקימה חשד סביר, מבוסס ואף מעבר לכך לשחיתות חמורה".

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully